Gå til innhold

Jeg ser ingen grunn til å være hyggelig mot folk lenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, for du skrev at du synes det var rart at det kan være mange uhyggelige kunder i service yrket, så da trodde jeg det var en sammenligning.

Har nå selv lang erfaring fra både helsevesenet og tidligere serviceyrket.

Anonymkode: 13917...46f

Ja, jeg synes det er rart fordi jeg synes det er ufortjent. Og det er rart at folk er sånn, at folk synes det er greit å tillate seg. 

Anonymkode: 88356...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg teller ikke med sure kunder angående dem jeg har truffet. Det var jobb, og jeg var dreven i å takle vanskelige kunder. De fleste klarte jeg å snu rundt i løpet av samtalen. Jeg tok det uansett ikke personlig. Gjør man det bør man ikke jobbe slik. Jeg har også fått blomster og hyggelige brev fra takknemlige kunder. Det veier tyngre og huskes bedre. I løpet av fem år på kundesenteret hadde jeg to kunder som var så ubehagelige at det var ekkelt. Ene såpass at vedkommende ble anmeldt. Andre var nok veldig psykisk syk. 

Anonymkode: b408d...051

Det handler ikke om å være dreven i å takle det eller ikke, det er snakk om å belyse at det finnes mange uhøflige folk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg synes det er rart fordi jeg synes det er ufortjent. Og det er rart at folk er sånn, at folk synes det er greit å tillate seg. 

Anonymkode: 88356...000

Ja man synes det er rart når man ikke kunne vært slik selv. Men dessverre finnes det ufine mennesker som ikke bryr seg og mener at alle skal innrette seg etter dem. Da er butikkansatte som må yte god service enkle ofre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Be the change you want to see in the world. 

Anonymkode: eb0a5...e22

Sånt direkte tull som det der... Ja , det er både gode og jævlige ting i verden, men vær realistisk. Du er en del av denne verden til du dør uansett,så hva skal du gjøre imens? For noen er verden bedre enn for andre, for noen er verden jævligere enn for andre. Dette er ikke tilfeldig og selvvalgt, som så alt for mange innbiller seg at er tilfelle. Og det spiller ingen rolle hvor i verden man befinner seg, som også så alt for mange innbiller seg at er tilfelle.

Anonymkode: e4f12...59a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånt direkte tull som det der... Ja , det er både gode og jævlige ting i verden, men vær realistisk. Du er en del av denne verden til du dør uansett,så hva skal du gjøre imens? For noen er verden bedre enn for andre, for noen er verden jævligere enn for andre. Dette er ikke tilfeldig og selvvalgt, som så alt for mange innbiller seg at er tilfelle. Og det spiller ingen rolle hvor i verden man befinner seg, som også så alt for mange innbiller seg at er tilfelle.

Du kan ikke styre hva som kommer til deg, men hva du gjør med det som kommer er full og helt i dine hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det handler ikke om å være dreven i å takle det eller ikke, det er snakk om å belyse at det finnes mange uhøflige folk.

Min opplevelse er likevel at de fleste mennesker er greie folk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min opplevelse er likevel at de fleste mennesker er greie folk. 

Da er vi enig. Synes det bare var utrolig og ikke ha møtt flere vanskelige og ufine folk enn hva du kan telle på én hånd i godt voksen alder. Men da har du altså møtt flere enn det, hvis du tar med kunder på jobb og at du klarer å takle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bryr meg lite om folk er hyggelig mot meg, derimot bryr jeg meg mye om at folk er dumme nok til å ikke koble 2+2. Og det er dessverre altfor mange som ikke gjør det. De er nyttige idioter for rike maktsyke galninger. Dessverre blir verden styrt rett i dass pga dumskapen som rår rundt om.

Anonymkode: 7296c...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Jeg tar det ikke personlig, de kjenner ikke meg. Og jeg vet hvordan man takler sure kunder o.l.

Men det skal jo ikke være nødvendig, og det filer ned på tålmodigheten og menneskesynet. Når man hele tiden ser hvor stygge helt vanlige folk tillater seg å være. Folk som rundt de anser som snille. Så står de og slenger med leppa til noen som yter en service og ikke kan ta til motmæle.

Anonymkode: 64d9c...fd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser ingen grunn til å være grei og hyggelig mot folk lenger, siden det er så mye kvalme og dårlige holdninger fra folk generelt. Det er helt utrolig hvordan folk elsker å uttale seg om ting de ikke har greie på,og samtidig ikke gidder å høre på de som de faktisk sitter å snakker om. Det er så jævlig mye dumt og motbydelig som foregår oppe i hodene på folk at man får lyst til å flykte fra samfunnet og bare holde seg langt unna andre mennesker. Men siden dette egentlig er helt umulig i praksis, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å være hyggelig mot folk. Hva faen er vitsen med å være det når man kun taper på det uansett? 

Jeg er hyggelig. Jeg har ikke tapt noe som helst på det. 

Kill them with kindness, er det noe som heter. 

Anonymkode: bdccb...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da må jeg si det er helt utrolig og kun ha møtt 3 sånne mennesker gjennom hele ditt liv, og i tillegg har reist mye. Hvor gammel er du da i så fall, 15 år og ikke har opplevd så mye enda? Eller har det vært mye overfladiske bekjentskaper

Den du svarer, er nok en av dem som ikke har så velutviklede antenner for andre menneskers humør eller væremåte. Det er noen man mer eller mindre må slå i hodet med en hammer og brøle opp i ansiktet på for at de skal oppfatte at man ikke er fornøyd.

Skulle egentlig ønske jeg var sånn, det må være ganske behagelig å gå rundt og tro at alle er hyggelige.

Anonymkode: 76e12...c0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den du svarer, er nok en av dem som ikke har så velutviklede antenner for andre menneskers humør eller væremåte. Det er noen man mer eller mindre må slå i hodet med en hammer og brøle opp i ansiktet på for at de skal oppfatte at man ikke er fornøyd.

Skulle egentlig ønske jeg var sånn, det må være ganske behagelig å gå rundt og tro at alle er hyggelige.

Anonymkode: 76e12...c0b

Det er så morsomt hvordan dere tror dere vet alt om en person basert på et innlegg.

Anonymkode: 3f8e5...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at folk har blitt verre, og er overrasket over hvordan enkelte oppfører seg, men jeg tenker at jeg er kun ansvarlig for min oppførsel, og jeg kan velge å heve meg over det. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smil til verden og den smiler til deg. Det lever jeg etter og du vil garantert få mye mer positivt tilbake. 

Anonymkode: b54f0...8e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle jeg kjenner er hyggelige bortsett fra Ei som er Ei surmegge. (kollega) Så tenker her må du nesten gå i deg selv. Når alle andre er problemet så er det faktisk du som må endre deg. 

Anonymkode: e2493...4aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser ingen grunn til å være grei og hyggelig mot folk lenger, siden det er så mye kvalme og dårlige holdninger fra folk generelt. Det er helt utrolig hvordan folk elsker å uttale seg om ting de ikke har greie på,og samtidig ikke gidder å høre på de som de faktisk sitter å snakker om. Det er så jævlig mye dumt og motbydelig som foregår oppe i hodene på folk at man får lyst til å flykte fra samfunnet og bare holde seg langt unna andre mennesker. Men siden dette egentlig er helt umulig i praksis, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å være hyggelig mot folk. Hva faen er vitsen med å være det når man kun taper på det uansett? 

Hvis det er alle andre det er noe galt med, hva sier det om deg da? 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke noe rart. Jeg er fortsatt hyggelig mot tilfeldige folk jeg møter, men orker egentlig ikke lenger. 

Da er du ikke en hyggelig person siden du tar alle du møter under samme kam.

Anonymkode: 8a9e3...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er hygelig med folk, både hjemme og i  jobb, så tåler nokk mye mere siden jeg jobber i ett yrke som krever cerise (undskyld skrivefeilene) jobb bør man takke det alt etter yrke. Men privat ser man det ann

Anonymkode: 9af62...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 22.23):

Det finnes fremdeles en god del snille, intelligente, fine folk der ute. :)  Hold deg unna sosiale medier, kommentarfelt og dårlige aviser, så slipper du å se så mye av drittfolka.

Anonymkode: c6455...873

Ikke minst KG! Aldri vært borti et sted med så mye kjipe folk, giftig stemning, bedrevitere, sure kjerringer, nedlatende holdninger, dømmende mennesker, nedrige karakteristikker, sårende svar til mange som alt helt tydelig har det skikkelig vondt fra før av, spark nedover, dårlige verdier og uspiseligheter.

Anonymkode: 7bfc5...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...