Gå til innhold

Jeg har bursdag på mamdag. Og har lyst ut og spise.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sitter langt inne etter å bli utfryst og ikke inkludert av folk jeg trodde likte meg å spørre om noen vil bli med ut og spise på mandag. Ville ikke nevne at det var bursdagen min. Vil ikke ha noe pes om gaver. Men jeg er ensom og sitter mye alene så tenkte jeg får spørre . Hadde vært så trivelig å fått feiret dagen min litt.

Men alle avslo… opptatt opptatt opptatt. Greit nok. 
Da blir det alene bursdag i år og som de siste 6 åra.  
På mandag vil de skjønne hvorfor jeg inviterte 😔

Flere som har det sånn? Bedre å vite at vi er flere i samme bås. 

kvinne godt voksen 

Anonymkode: 14f5e...30f

• Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gå ut og spise alene. Finn favorittretten din og kos deg. En trenger ikke ha venner for å gjøre det :)

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det hadde vært bedre å si at du ønsket ut å spise fordi du har bursdag. 

Anonymkode: 9c2c4...947

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kjipt ts. Skjønner du ble lei deg. Men gjør noe hyggelig ut av dagen din likevel. Kan du bestille noe godt via Foodora? Eller dra et sted å spise? 

En venninne av meg bestiller alltid Morgenlevering til seg selv på bursdagen :D 

Anonymkode: f668d...133

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedre å si hvorfor - i stedet for å spille offer?

Hadde ei venninne spurt om jeg ville ut og spise på mandag, hadde jeg mest sannsynlig sagt nei. Hadde hun spurt om jeg ville være med ut og spise på mandag siden hun har bursdag - så hadde jeg omorganisert litt på logistikken her, spurt svigermor om hun kunne hente et av barna på aktivitet - og blitt med ut for å spise.

Anonymkode: b7773...0fe

• Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre å si hvorfor - i stedet for å spille offer?

Hadde ei venninne spurt om jeg ville ut og spise på mandag, hadde jeg mest sannsynlig sagt nei. Hadde hun spurt om jeg ville være med ut og spise på mandag siden hun har bursdag - så hadde jeg omorganisert litt på logistikken her, spurt svigermor om hun kunne hente et av barna på aktivitet - og blitt med ut for å spise.

Anonymkode: b7773...0fe

Man vet da cel når venner har bursdsg??

Anonymkode: 365c6...368

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gode venner muligens, litt mer perifere, nei.

Anonymkode: 0da5d...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg går ikke rundt og husker bursdagene til vennene mine. 

Jeg hadde forøvrig også trolig sagt nei til å gå ut å spise en tilfeldig mandag om det ikke passet. Men om det var snakk om bursdag hadde jeg sjonglert litt på planene.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv igjen. Si at du har bursdag og inviter dem hjem på middag, kaffe og kake, vin og tapas etc....

Anonymkode: 9c391...c10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv igjen. Si at du har bursdag og inviter dem hjem på middag, kaffe og kake, vin og tapas etc....

bare en annen dag litt lengre frem

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

bare en annen dag litt lengre frem

Da falt jo vitsen helt vekk

Anonymkode: 4f214...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde noen spurt om jeg ville ut p spise en mandag hadde jeg sannsynligvis sagt nei. 
hadde de spurt om jeg ville være med ut å spise for å feire bursdag hadde jeg sagt ja. 

vi pusser opp hus for tiden og jeg prøver å bruke minst mulig penger. Jeg er dårlig på bursdager. Husker kun nærmeste familie og 2 av venninnene mine sine😅

på min bursdag lager jeg gruppechat: «hei! vil dere komme å spise tapas og drikke vin på lørdag kl20 å feire bursdagen min?» feirer som regel nærmeste helg så det skal passe flest mulig. På ukedagene har de fleste fullt opp med unger og fritidsaktiviteter:) 

Anonymkode: ddca0...f4b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Da falt jo vitsen helt vekk

Anonymkode: 4f214...897

Dett er ikke et barn, men ei godt voksen dame som bør klare å feire bursdagen sin litt forskjøvet ift selve dagen. Det viktigste er vel å samle venner, ikke akkurat hvilken dag det blir...🙄

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor kommer de til å skjønne det på mandag?

Anonymkode: fe8a7...76b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg vet ikke når alle vennene mine har bursdag.

Anonymkode: 847d0...817

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor kommer de til å skjønne det på mandag?

Anonymkode: fe8a7...76b

For da dukker det opp på fb og Snapchat hos meg i hvertfall når andre har bursdag. Men er ikke så nøye .. var nå alene julaften, nyttårs aften og sikkert påska og så går nok helt fint.

Får bestille meg stripper 😂

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

For da dukker det opp på fb og Snapchat hos meg i hvertfall når andre har bursdag. Men er ikke så nøye .. var nå alene julaften, nyttårs aften og sikkert påska og så går nok helt fint.

Ta med kake på jobben din (om du har en arbeidsplass å gå til), så blir det litt feiring der. Ring en venn og snakk litt på dagen. Si at du har bursdag og at du følte for å snakke med vennen. Ikke noe galt i å vise at du trenger andre. Folk stiller gjerne opp om de vet andre "trenger" dem. Eller kanskje bruke anledningen til å begynne på en aktivitet, for å utvide nettverket ditt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det virker som du legger opp til det selv. Og dette fremstår egentlig som klaging enn at du har et reelt problem. Hvis du oppriktig er ensom så er det DU som må ta tak i det. 

Sånne passiv-aggressive ytringer du skriver her og i HI tar seg ikke ut, og frastøter folk. Det er kanskje noe å tenke på hvis du ikke ØNSKER å være ensom. 

Anonymkode: 2d879...098

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om noen hadde spurt om jeg ville være med ut og spise mandag ville jeg sagt "nei-takk". Det er en mandag, det er mye på jobb for tiden, det er kort varsel.

Om noen hadde ringt meg og sagt "det er bursdagen min, det betyr mye med selskap". Så ville jeg ryddet kalenderen og stilt opp.

Jeg takler ikke passiv-aggressiv oppførsel. 

Om noen ikke har venner fordi de bruker dagene sine på å trolle på KG er det egentlig bare enda tristere. 

Anonymkode: ce1df...f07

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om noen hadde spurt om jeg ville spise middag ute på en mandag, hadde jeg sagt nei. Hverdager går fort i ett, det er gjerne travle dager. Et annet aspekt er økonomi, jeg tar meg ytterst sjeldent råd til å gå ut å spise alene slik. Som enslig mor, ønsker jeg å ta med barnet mitt på sånne hyggelige aktiviteter, når jeg først tar meg råd til sånt. 

Men, hadde noen invitert meg på bursdagsfeiring, så hadde det stilt seg annerledes. Da ville jeg iallfall forsøkt å gjort det jeg kunne for å stilt opp. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være hemmelig at du har bursdag? Det blir iallfall litt dumt at du skal spille offer, når du ikke er ærlig med grunnen for å invitere venner med for å gå ut å spise. 

Angående at du sitter alene på julaften, nyttårsaften og påska, så går det an å gjøre noe med det, om du ønsker. Det er  for eksempel garantert flere ensomme rundt der du bor. Hva med å lage en Facebook-gruppe, typ «utvid ditt nettverk»-gruppe, for folk i nærmiljøet? Så kan man foreslå ulike aktiviteter folk kan melde seg på og bli med på for å bli kjent med andre, feks. kino, turer, cafe, museeum osv. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet kun bursdagen til ei venninne jeg har hatt siden ungdomsskolen. 

Anonymkode: 2a462...373

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...