AnonymBruker Skrevet 7. mars #41 Del Skrevet 7. mars Zidji skrev (På 6.3.2024 den 14.38): Er det rart vi reagerer? Du skriver jo så vagt i HI at flere ser jo for seg det verste! At hunden er så og si alene hele døgnet, er stresset og ikke får den omsorgen den trenger! Jeg har tenkt SÅ mye på den lille valpen siden jeg leste innlegget ditt i går! Du skal bare være glad for at vi er mange dyreelskere og faktisk bryr oss! Ja, det er rart at du reagerer så sterkt. Det er åpenbart at TS var veldig stresset selv da hun skrev, fordi hun er så glad i valpen sin. Du derimot er ikke innlagt på sykehus, alvorlig syk og hjelpetrengende, og er ikke superstresset for valpen du er så glad i. Likevel greier du å oppføre deg slik på nett. Ja, det er rart å reagere og bli så uspiselig. Til TS: Jeg tror nok at du er så sensitiv på dette fordi det er så viktig for deg at det går bra med deg og valpen, og fordi du bryr deg. Det er veldig bra at du er så obs på valpen sine behov, samtidig stol på deg selv. Du er god nok, og valpen ble godt nok ivaretatt. Glad for å høre at du er hjemme med valpen igjen. God bedring! ❤️ Anonymkode: 71568...cc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #42 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 9.46): Så vi skal forstå oss på så mye at en valp ender opp med omsorgssvikt? Nei, her burde TS ha tenkt før valp kom i hus. TS som har en sykehistorie burde ihvertfall kunne ha vært i forkant her. Alle kan bli syke eller skadet, og da bør en plan på hundepass - der hunden er trygg og får dekket sine behov. Psykisk sykdom er en forklaring, ikke en unnskyldning. Anonymkode: baba6...fc7 Slapp av. Ts var selvfølgelig litt stressa når hun skrev hovedinnlegget og var kanskje litt for uklar for de som skumleste innlegget, og disse misforsto og trodde valpen var helt alene. Jeg misforsto ikke, og forundret meg over alle som trodde valpen var alene. Det ble oppklart av ts senere. Du mener her at ts ikke hadde en plan. Det hadde hun jo faktisk. Hun hadde to forskjellige hjem som var forberedt på å passe valpen, og det er mer enn de fleste. Det ts stressa over, er om valpen kom til å ta skade av å være uten HENNE i noen dager. Hun var nervøs for om de første passerne ga valpen det den trengte, og følte at de ikke tok godt nok vare på valpen. Det betyr ikke automatisk at valpen hadde det fælt, det betyr kun at passerne ikke var flinke nok til å dekke valpens behov over en kort tid. Det fører til tiss på gulvet og en understimulert valp, men det betyr ikke at den var utsatt for omsorgssvikt. Ts flyttet valpen til sin far, som hun følte ville være litt flinkere til å dekke valpens behov. Ts hadde valpepassere klar. At én av de viste seg å ikke være flinke nok, er jo noe som kan skje alle, og ts tok ansvar og flyttet valpen til noen andre. Ts, det viktigste du kan gjøre for deg og valpen er å passe på at du har det bra. At den har hatt noen kjedelige dager er ikke verdens ende. Du høres ut som en ansvarsfull, god hundeeier som ønsker det beste for valpen din. Anonymkode: a1b98...c19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 7. mars #43 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, det er rart at du reagerer så sterkt. Det er åpenbart at TS var veldig stresset selv da hun skrev, fordi hun er så glad i valpen sin. Du derimot er ikke innlagt på sykehus, alvorlig syk og hjelpetrengende, og er ikke superstresset for valpen du er så glad i. Likevel greier du å oppføre deg slik på nett. Ja, det er rart å reagere og bli så uspiselig. Til TS: Jeg tror nok at du er så sensitiv på dette fordi det er så viktig for deg at det går bra med deg og valpen, og fordi du bryr deg. Det er veldig bra at du er så obs på valpen sine behov, samtidig stol på deg selv. Du er god nok, og valpen ble godt nok ivaretatt. Glad for å høre at du er hjemme med valpen igjen. God bedring! ❤️ Anonymkode: 71568...cc0 Uspiselig kan du være selv. Vi er flere som bryr oss om dyr og bare ville det beste for valpen. Er derfor det ble reaksjoner når TS sitt innlegg ikke var godt nok forklart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #44 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja, det er rart at du reagerer så sterkt. Det er åpenbart at TS var veldig stresset selv da hun skrev, fordi hun er så glad i valpen sin. Du derimot er ikke innlagt på sykehus, alvorlig syk og hjelpetrengende, og er ikke superstresset for valpen du er så glad i. Likevel greier du å oppføre deg slik på nett. Ja, det er rart å reagere og bli så uspiselig. Til TS: Jeg tror nok at du er så sensitiv på dette fordi det er så viktig for deg at det går bra med deg og valpen, og fordi du bryr deg. Det er veldig bra at du er så obs på valpen sine behov, samtidig stol på deg selv. Du er god nok, og valpen ble godt nok ivaretatt. Glad for å høre at du er hjemme med valpen igjen. God bedring! ❤️ Anonymkode: 71568...cc0 Tusen takk. Det gjorde godt å høre. Jeg har rukket å bli veldig glad i henne og etter å ha hatt en lang frisk periode så var det et nederlag å plutselig bli så dårlig. Men akuttpsykiatrien gav meg 5-6 dager til å plukke meg selv sammen igjen og nå har jeg og min lille hatt en fin ettermiddag i lag med lek, trening med fiskekaker og kos. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Slapp av. Ts var selvfølgelig litt stressa når hun skrev hovedinnlegget og var kanskje litt for uklar for de som skumleste innlegget, og disse misforsto og trodde valpen var helt alene. Jeg misforsto ikke, og forundret meg over alle som trodde valpen var alene. Det ble oppklart av ts senere. Du mener her at ts ikke hadde en plan. Det hadde hun jo faktisk. Hun hadde to forskjellige hjem som var forberedt på å passe valpen, og det er mer enn de fleste. Det ts stressa over, er om valpen kom til å ta skade av å være uten HENNE i noen dager. Hun var nervøs for om de første passerne ga valpen det den trengte, og følte at de ikke tok godt nok vare på valpen. Det betyr ikke automatisk at valpen hadde det fælt, det betyr kun at passerne ikke var flinke nok til å dekke valpens behov over en kort tid. Det fører til tiss på gulvet og en understimulert valp, men det betyr ikke at den var utsatt for omsorgssvikt. Ts flyttet valpen til sin far, som hun følte ville være litt flinkere til å dekke valpens behov. Ts hadde valpepassere klar. At én av de viste seg å ikke være flinke nok, er jo noe som kan skje alle, og ts tok ansvar og flyttet valpen til noen andre. Ts, det viktigste du kan gjøre for deg og valpen er å passe på at du har det bra. At den har hatt noen kjedelige dager er ikke verdens ende. Du høres ut som en ansvarsfull, god hundeeier som ønsker det beste for valpen din. Anonymkode: a1b98...c19 Takk. Dette var også godt å lese. Jeg tenker jo jeg gav tydelig uttrykk for at jeg tenkte på hundens behov og beste. Og det ordnet seg dette her. Nå håper jeg det er noen måneder til neste gang jeg trenger hundepass. Det er noen omstendigheter rundt dette som jeg ikke har delt, i forhold til passer nummer en sin mulighet til å stille opp på forsvarlig måte. Faktorer jeg ikke visste om da. Men det var midlertidige faktorer så neste gang blir det nok bedre. Anonymkode: 623b3...4dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #45 Del Skrevet 7. mars Zidji skrev (7 minutter siden): Uspiselig kan du være selv. Vi er flere som bryr oss om dyr og bare ville det beste for valpen. Er derfor det ble reaksjoner når TS sitt innlegg ikke var godt nok forklart. Dere brydde dere om valpen, men neimen om dere er særlig menneskevennlige. Og så burde dere kanskje lære dere å lese før dere går til frontalangrep på folk i en sårbar situasjon. Anonymkode: 6d4fa...cb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #46 Del Skrevet 7. mars Zidji skrev (1 time siden): Uspiselig kan du være selv. Vi er flere som bryr oss om dyr og bare ville det beste for valpen. Er derfor det ble reaksjoner når TS sitt innlegg ikke var godt nok forklart. Og selv lenge etter at ting ble oppklart fortsatte (og fortsetter du). "Uspiselig kan du være selv" høres ut som det barnehagebarn sier. Ser at du ikke greier å ta dette til deg, anbefaler deg å roe deg ned litt og tenke over måten du har opptrådt i denne tråden. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk. Det gjorde godt å høre. Jeg har rukket å bli veldig glad i henne og etter å ha hatt en lang frisk periode så var det et nederlag å plutselig bli så dårlig. Men akuttpsykiatrien gav meg 5-6 dager til å plukke meg selv sammen igjen og nå har jeg og min lille hatt en fin ettermiddag i lag med lek, trening med fiskekaker og kos. Anonymkode: 623b3...4dc Så godt å høre. Fortsett å ta godt vare på både valp og deg selv. ❤️ Anonymkode: 71568...cc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå