Gå til innhold

Kompis som har begynt å sende slibrige meldinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg legger ut litt forskjellig på Instagram storyen min. Noen ganger bilder av hunden, natur, kjærestebilder eller av trening.

Her om dagen la jeg ut en reels av at jeg kjørte mark.

På kvelden får jeg meldinger i innboksen min hvor en kompis forteller meg at han har sittet hele dagen og beundret kroppen min i den videoen. Jeg blir litt satt ut, men vil ikke lage noe drama og sier takk for komplimentet. Videre sier han at han gjerne skulle blitt med meg på trening og se meg utføre øvelsen, men ikke for å lære den selv ;) dette sier han med tydelig seksuell undertone.

Da kjenner jeg det koke og sier hardt ifra at dette ikke er greit og at jeg synes det er upassende av han å si dette.

Jeg får heldigvis et unnskyld med en gang og han kontakter meg også dagen etter for å oppriktig beklage og sier at han rett og slett ikke tenkte seg om da han kom med kommentarene. Han virket veldig oppriktig og lei seg.

Jeg har ikke opplevd slik oppførsel fra han tidligere, så jeg godtok unnskyldningen.

Nå oppfører han seg normalt igjen og ønsker å treffes, men jeg kjenner at noe har forandret seg hos meg? At de slibrige kommentarene muligens ødela vennskapet litt. Samtidig var han oppriktig lei seg, så jeg får litt vondt av han og vet ikke om det er jeg som overreagerer og bare burde legge det bak meg? Kjenner jeg går litt på tåhev - litt usikker på han etter dette. Samtidig som jeg ikke vil kaste bort et vennskap.

Noen som har innspill?

Anonymkode: 84920...cad

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han har krysset over en grense som det sjeldent er mulig til å gå tilbake på.

Noe er endret, han har sørget for å gjøre det klart for deg at han tenner på deg, at han fantaserer over bilder/videoer av deg, at han fantaserer om å få være nær deg - eller i hvert fall kroppen din. Ingen venn flagger dette uten at han enten er forelsket i deg og/eller ser på deg som et sexobjekt.

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde vært komfortabel rundt ham igjen, i hvert fall ikke med det første. Og jeg ville i hvert fall sørget for å ikke være alene med ham, heller ikke på fest eller om dere er i en situasjon hvor det drikkes alkohol.

For en dust som risikerer å ødelegge et vennskap på den måten når han til og med vet du er i et forhold.

Anonymkode: 104fd...19e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en kompis som gjorde noe i samme gate. Etter 15 år som gode venner la han an på meg fysisk, vel vitende om at jeg var lykkelig gift. Jeg avsluttet relasjonen tvert etter det. Tre år senere sendte han en lang og ydmyk beklagelse hvor han forklarte at han hadde jobbet med seg selv osv. Ville så gjerne ha en sjanse til å være vennen min igjen. Jeg bet motvillig på kroken. Gikk ikke mange månedene før han la an på meg igjen, og da med unnskyldningen "men jeg er jo så forelsket i deg!". Jeg kuttet tvert igjen, og ser meg ikke tilbake. Skulle ikke gitt ham sjanse nr to...

Anonymkode: 89dfd...2bb

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne menn altså. Opplevd noe lignende, en kompis begynte å tafse da vi var ute. Jeg avviste pent og vi fortsatte å møtes og etter en stund følte jeg at jeg kunne slappe av med ham igjen. Men så gjorde han det igjen og sa han ville ha sex med meg, men jeg ville ikke det. Og etter det kutta han meg ut. Det var et 20 års vennskap verdt liksom. 

Jeg tror dere kommer over det om han aldri gjør noe lignende igjen igjen du etter hvert føler du kan stole på at det ikke skjer. 

Anonymkode: a1698...689

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det slutter aldri å overraske meg hvor forskjellige menn og kvinner er. Mine vennskap med damer har inneholdt både  tilnærmelser og tafsing på meg. Men så har det ikke blitt noe mer. Så er man fortsatt venner, etter 30 år, med partner og barn på hver sin kant. Jeg har ikke noe problemer med dette som mann, men føler at det er fullt drama og krise den andre veien. Kan noen forklare?

Anonymkode: dac1a...3e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han var vel lei av å vente, lidd lenge nok i friend zone. Hetro menn og kvinner bør virkelig ikke være nære venner, det strider mot naturen.

Anonymkode: aaf1d...bf4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slikt må vurderes individuelt. Det finnes tusenvis av menn som glipper på denne måten. Det er mye vanskeligere å være mann enn kvinne i et venneforhold. Som noen sier, går du over en slik grense, er veien tilbake lang og vanskelig. Her må han virkelig gjøre opp for seg, og rydde opp. Det merkelige er at skjer dette andre veien, så er det uproblematisk for en mann å fleipe det bort og unnskylde henne. 

Anonymkode: ad9cd...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Men hvorfor legger du ut reels? Er det ikke for oppmerksomhet? Om du legger ut filmer av deg selv i lite treningstøy med fokus på rumpe-trening så bør du tåle at noen synes det er sexy. Hva er egentlig poenget med en slik film? Se hvor flink jeg er som trener? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir nesten skuffa jeg, om ikke mine mannlige gode venner sender litt for ufine komplimenter 😅

Syns du virker prippen og sær. 

Anonymkode: 32099...c71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville holdt avstand. Lenge. Han vet at du har kjæreste, og han trør over grensene dine.
Som oftest fungerer ikke vennskap lengre etter at det oppstår slik begjær eller forelskelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si det er rart at det ses på som et slags overgrep om en mann gjør tilnærmelser mot en dame. Motsatt vei skjer jo like ofte, og da uten noen problemer eller drama. Om en kvinne legger an på en mannlig venn er sannsynligheten for at noen blir krenka av dette 0

Anonymkode: ec71d...a83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cornix skrev (8 timer siden):

Hm. Men hvorfor legger du ut reels? Er det ikke for oppmerksomhet? Om du legger ut filmer av deg selv i lite treningstøy med fokus på rumpe-trening så bør du tåle at noen synes det er sexy. Hva er egentlig poenget med en slik film? Se hvor flink jeg er som trener? 

Wow! Har du sett videoen siden du vet detaljene? Lite treningstøy? Jeg har kjæreste, og kler meg anstendig når slikt legges ut. Er ikke halvnaken som innlegget ditt oser av fordommer av. Hva som er poenget? Jeg som mange andre liker å dele av livene våres med våre nærmeste. Lever du engang i 2024?

TS

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det slutter aldri å overraske meg hvor forskjellige menn og kvinner er. Mine vennskap med damer har inneholdt både  tilnærmelser og tafsing på meg. Men så har det ikke blitt noe mer. Så er man fortsatt venner, etter 30 år, med partner og barn på hver sin kant. Jeg har ikke noe problemer med dette som mann, men føler at det er fullt drama og krise den andre veien. Kan noen forklare?

Nope. Har det samme her. Er dame. Ikke alle vennskap, men et par tre har jeg også hatt sex med en gang. Har vært venn med dem i ti-femten år. Det ødelegger ikke genuine vennskap, men det ødelegger kanskje vage vennskap.

Anonymkode: a0013...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir nesten skuffa jeg, om ikke mine mannlige gode venner sender litt for ufine komplimenter 😅

Syns du virker prippen og sær. 

Anonymkode: 32099...c71

Jaha. Hadde du sagt det samme til din egen datter om hun hadde fått slike meldinger fra sine mannlige venner? "Du er bare prippen, suck it up" 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok. Synes du det er respektfullt at dine kvinnelige venner legger an på deg mens du er i et forhold? 

Andro skrev (8 timer siden):

Ville holdt avstand. Lenge. Han vet at du har kjæreste, og han trør over grensene dine.
Som oftest fungerer ikke vennskap lengre etter at det oppstår slik begjær eller forelskelse.

Har ikke klart å føle meg helt trygg rundt han lengre dessverre, selv om jeg prøver. Får gi det litt tid. Kjæresten min var heller ikke kjempebegeistret for at han hadde sendt slike meldinger.

Takk for seriøst svar fra deg og fra de tre første AB-ene etter HI 😊

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk over streken ja.

Og selvsagt skal du få legge ut videoer, men enkelte vil fremstå til å kunne innby til  å ønske fokus på annet enn treningen.

Om du viste en markløft fra siden i vanlig treningstøy som ikke har fokus på puppekløft eller baksiden av rumpe: du kommuniserer trening.

Om du filmer litt bakfra/forfra i stramme klær så kommuniserer du «se på kroppen min og lik den». Viser du mye pupp/rumpe i en markløft er det seksuell undertone. 

Det skal jo du få gjøre, men det byr kjapt på misforståelser av hva slags oppmerksomhet du ønsket. 

Så kanskje du undervurderte og han misforstod? Men ja, litt klein melding utfra intet ja. Særlig når du har kjæreste. 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (58 minutter siden):

Han gikk over streken ja.

Og selvsagt skal du få legge ut videoer, men enkelte vil fremstå til å kunne innby til  å ønske fokus på annet enn treningen.

Om du viste en markløft fra siden i vanlig treningstøy som ikke har fokus på puppekløft eller baksiden av rumpe: du kommuniserer trening.

Om du filmer litt bakfra/forfra i stramme klær så kommuniserer du «se på kroppen min og lik den». Viser du mye pupp/rumpe i en markløft er det seksuell undertone. 

Det skal jo du få gjøre, men det byr kjapt på misforståelser av hva slags oppmerksomhet du ønsket. 

Så kanskje du undervurderte og han misforstod? Men ja, litt klein melding utfra intet ja. Særlig når du har kjæreste. 

Det er så utrolig trist i dette samfunnet at om en mann legger ut samme video, så blir han hyllet og folk ser opp til han for egen treningsprogresjon.

Så fort en kvinne legger ut samme video så må hun tåle å bli seksualisert, spesielt hvis det er feil klær eller vinkel, da "ba hun om det og burde tenkt seg om før hun la video ut i feil vinkel/klær, for det er synd på andre menn som blir tent og ikke vet bedre enn å kommentere kroppen din på en seksuell måte".

Ber og håper om at jeg ikke får en datter den dagen jeg blir mor...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker det vennskapet er ødelagt pga han nå. 

Jeg ville holdt avstand, dvs ikke vært venn med han alene mer. Både for egen del, men også min kjærestes del. Utrolig respektløst å prøve å ødelegge andres forhold. Hva tenkte han, at du skulle holde det hemmelig for kjæresten din? 

Anonymkode: 1f3cc...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gikk over streken, men slibrig? 

Hvis ordlyden var slik som du, ts, legger det frem så var han flørtete og pågående, men jeg klarer ikke helt å få det til å bli slibrig slik jeg oppfatter det ordet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nok et eksempel på en "venn", som egentlig bare latet som han var venn. På tide dere lærer 

Anonymkode: 705dd...b73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei lesbisk venninne som med ujevne mellomrom hører om det er noen åpning for å utvikle vennskapet vårt. Hun tafser ikke på meg, blir ikke ekkel seksuell og godtar når jeg svarer med avvisning.

Dette vennskapet overlever, i motsetning til de som beføler meg, møter meg med «skal ikke jeg og du…», omtaler av upassende tenning og manipulative handlinger. De vennskapene blir faset ut eller avsluttet. Det er fest menn som er tiltrukket meg, men det er altså ikke tilknyttet kjønn sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...