AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar Ja, egentlig bare det som er i trådtittelen. La oss få en fruktbar diskusjon. ❤️ Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #2 Del Skrevet 27. februar Fordi uvitenskapelig tenkning er kjipt for samfunnet, det har konsekvenser for alle. Jo mer vissvass jo flere anti-vaxxere. Og fordi industriene rundt vissvasset utnytter sårbare mennesker, til å betale alt mulig rart fra spåtelefon til tullebehandlinger. Konsekvensen av å jatte med vissvasset er at folk blir syke og dør, fordi de valgte alternativ behandling mot kreft eller ikke fikk meslingvaksine av foreldrene sine. Anonymkode: 72830...a22 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi uvitenskapelig tenkning er kjipt for samfunnet, det har konsekvenser for alle. Jo mer vissvass jo flere anti-vaxxere. Og fordi industriene rundt vissvasset utnytter sårbare mennesker, til å betale alt mulig rart fra spåtelefon til tullebehandlinger. Konsekvensen av å jatte med vissvasset er at folk blir syke og dør, fordi de valgte alternativ behandling mot kreft eller ikke fikk meslingvaksine av foreldrene sine. Anonymkode: 72830...a22 Men at folk velger å utsette seg selv for fare er vel ikke et problem, det er jo frivillig? Industrien er veldig luguber, det er heller ikke greit å ta betalt 15 000 kroner for en placebo-stein, der er jeg helt enig. Om jeg forstår deg rett koker det ned til vaksinemotstandere som utsetter andre mennesker for risiko? Og dette mener du alle som driver med alternativ tenking står ansvarlig for? TS Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 27. februar #4 Del Skrevet 27. februar (endret) Fordi jeg kjenner mennesker som tenker at det funker, og det går ikke så bra med dem etter min mening. I stedet for å fokusere på ting som ville gjort en faktisk forskjell så bruker de tid og penger på ting som ikke fungerer. De blir også ofte veldig lettlurte/lettpåvirkelige. Altså: hvis de ikke bruker tenkemåten sin til å motivere seg til å gjøre faktiske nyttige tiltak, så ser jeg det ikke som positivt. Altså: DE selv mener det funker og de har det bra, men i de fleste tilfeller bekymrer det meg hva som kan skje hvis de plutselig innser situasjonen sin. Ellers er jeg veldig glad i placeboeffekt og stressmestring, så hvis de får noe av dét så er det jo positivt. Endret 27. februar av katties 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Del Skrevet 27. februar Hvorfor sier du at det plager meg? Anonymkode: 8ab3b...796 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Del Skrevet 27. februar Jeg tror også på tankens kraft (og delvis manifestasjon). Man har jo flere beviser på at dette har fungert i mange tilfeller. Bare se til placebo-effekten, som er et produkt av tankens kraft. Problemet, slik jeg ser det, er alle disse menneskene som prøver å tjene grove penger på å lære bort «100% sikker måte» å manifestere. Jeg har til og med sett de som mener at pengene man bruker på kursene, vil man lett kunne manifestere raskt tilbake, når man har lært teknikken til kursholderen. Da skurrer det for meg. Og så kan kursholderen gjemme seg bak at deltakeren ikke ønsket det nok, ikke følte det bra nok og ikke tenkte det godt nok, når det de manifesterer ikke går i oppfyllelse. Anonymkode: 0f03d...943 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 27. februar #7 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror også på tankens kraft (og delvis manifestasjon). Man har jo flere beviser på at dette har fungert i mange tilfeller. Bare se til placebo-effekten, som er et produkt av tankens kraft. Problemet, slik jeg ser det, er alle disse menneskene som prøver å tjene grove penger på å lære bort «100% sikker måte» å manifestere. Jeg har til og med sett de som mener at pengene man bruker på kursene, vil man lett kunne manifestere raskt tilbake, når man har lært teknikken til kursholderen. Da skurrer det for meg. Og så kan kursholderen gjemme seg bak at deltakeren ikke ønsket det nok, ikke følte det bra nok og ikke tenkte det godt nok, når det de manifesterer ikke går i oppfyllelse. Anonymkode: 0f03d...943 Ja, HATER slike løgnerkurs som bare dreper folk sin tro på seg selv! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor sier du at det plager meg? Anonymkode: 8ab3b...796 Du kan stole på at når jeg skriver den tittelen så er det "deg" som i nettopp dem det plager. Jeg hører mange det plager. Om det ikke gjelder deg, så gjaldt det ikke deg. TS Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #9 Del Skrevet 27. februar katties skrev (18 minutter siden): Fordi jeg kjenner mennesker som tenker at det funker, og det går ikke så bra med dem etter min mening. I stedet for å fokusere på ting som ville gjort en faktisk forskjell så bruker de tid og penger på ting som ikke fungerer. De blir også ofte veldig lettlurte/lettpåvirkelige. Altså: hvis de ikke bruker tenkemåten sin til å motivere seg til å gjøre faktiske nyttige tiltak, så ser jeg det ikke som positivt. Altså: DE selv mener det funker og de har det bra, men i de fleste tilfeller bekymrer det meg hva som kan skje hvis de plutselig innser situasjonen sin. Ellers er jeg veldig glad i placeboeffekt og stressmestring, så hvis de får noe av dét så er det jo positivt. Interessant. Men du sier at de mener det funker, men du mener at de tar feil om egen situasjon da eller, hvordan tenkte du her? TS Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #10 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror også på tankens kraft (og delvis manifestasjon). Man har jo flere beviser på at dette har fungert i mange tilfeller. Bare se til placebo-effekten, som er et produkt av tankens kraft. Problemet, slik jeg ser det, er alle disse menneskene som prøver å tjene grove penger på å lære bort «100% sikker måte» å manifestere. Jeg har til og med sett de som mener at pengene man bruker på kursene, vil man lett kunne manifestere raskt tilbake, når man har lært teknikken til kursholderen. Da skurrer det for meg. Og så kan kursholderen gjemme seg bak at deltakeren ikke ønsket det nok, ikke følte det bra nok og ikke tenkte det godt nok, når det de manifesterer ikke går i oppfyllelse. Anonymkode: 0f03d...943 Enig. Det er frustrerende, og det bidrar jo også til alle som tenker at "alle som har manifestert noe sier det bare fordi de vil ha penger fra deg", som egentlig gjør at veldig mange ikke utnytter tankens fulle potensial til å endre livene deres. For meg går grensen på boksalg, og "rimelige" kurs. Man melder seg jo også på foredrag i kognitiv terapi, kreativ skriving osv. Folk skal få lov å ta betalt for kompetansen sin, og det har jo også en viss underholdningsverdi, men det er det å utnytte seg av sårbare mennesker. Det blir for kynisk for meg, og slik jeg ser det har disse menneskene veldig dårlige vibrasjoner. TS Anonymkode: ce1fd...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 27. februar #11 Del Skrevet 27. februar Alternativ pseudoscience avler enda mer alternative metoder. En ser allerede konsekvensene ved en stadig voksene alternativ-industri, mindre tiltro til vitenskapen med påfølgende destruktiv effekt på samfunnet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #12 Del Skrevet 27. februar Nei, altså for min del må jo du manifestere deg ihjel! Det driter jeg totalt i! Det jeg bekymrer meg for, er folk som påvirker/utnytter andre til å gjøre dette - og tjener penger på det - mens den som har vært sårbar og blitt påvirket kjører livet rett utfor største britiske klippe! Anonymkode: 32cb6...76d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 27. februar #13 Del Skrevet 27. februar (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Interessant. Men du sier at de mener det funker, men du mener at de tar feil om egen situasjon da eller, hvordan tenkte du her? TS Anonymkode: ce1fd...229 Ja, f.eks.: de tjener lite, mener de manifesterer at de har ting. I virkeligheten samler de skrot fra Finn som ingen vil ha, og har null fokus på at de ikke får årlig lønnsjustering i jobben sin, og ligger lengre og lengre bak alle andre for hvert år. At noen overbeciser seg selv om at helsa deres er god - at de føler seg bra, men egentlig ignorerer at de virkelig trenger å gå til legen, foe de har ting som man ikke bare ka tenke seg ut av (f.eks. hudkreft). Som noen necnte over: at de tar kurs som egentlig ikke er nyttige i det hele tatt og lærer dem ingenting. At de kjøper produkter som ikke fungerer, eller i verste fall er farlige (f.eks. radioaktive medaljonger som "varmer", giftige teer som liksom-detoksifiserer, o.l.) Gambling. For nesten alle som gjør det TROR jo de kan vinne, meb i virkeligheten er det ytterst på som vinner på det, så man vør ikke bruke det som en måte å investere på. Endret 27. februar av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #14 Del Skrevet 27. februar Gregarious skrev (3 minutter siden): Alternativ pseudoscience avler enda mer alternative metoder. En ser allerede konsekvensene ved en stadig voksene alternativ-industri, mindre tiltro til vitenskapen med påfølgende destruktiv effekt på samfunnet. Si gjerne noe om denne påståtte ødeleggende effekten på samfunnet. Vitenskapen gjør en god jobb helt selv med å redusere tiltroen til dem. Den er i stor grad basert på industrigiganter som betaler for forskning som sier det de ønsker skal bli sagt. Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #15 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, altså for min del må jo du manifestere deg ihjel! Det driter jeg totalt i! Det jeg bekymrer meg for, er folk som påvirker/utnytter andre til å gjøre dette - og tjener penger på det - mens den som har vært sårbar og blitt påvirket kjører livet rett utfor største britiske klippe! Anonymkode: 32cb6...76d Takk for det! ❤️ Og hvorfor er det et problem? Er ikke folk oppegående nok til å ta selvstendige valg for seg selv? TS Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #16 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg tror også på tankens kraft (og delvis manifestasjon). Man har jo flere beviser på at dette har fungert i mange tilfeller. Bare se til placebo-effekten, som er et produkt av tankens kraft. Problemet, slik jeg ser det, er alle disse menneskene som prøver å tjene grove penger på å lære bort «100% sikker måte» å manifestere. Jeg har til og med sett de som mener at pengene man bruker på kursene, vil man lett kunne manifestere raskt tilbake, når man har lært teknikken til kursholderen. Da skurrer det for meg. Og så kan kursholderen gjemme seg bak at deltakeren ikke ønsket det nok, ikke følte det bra nok og ikke tenkte det godt nok, når det de manifesterer ikke går i oppfyllelse. Anonymkode: 0f03d...943 At det virker/har placeboeffekt for den enkelte er kanskje vel og bra, enig der. Men, som du også sier, mtp på alle disse, f.eks influensere, som bruker dette for å tjene penger?? Ja, huff, er bare sykt! Anonymkode: 32cb6...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #17 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for det! ❤️ Og hvorfor er det et problem? Er ikke folk oppegående nok til å ta selvstendige valg for seg selv? TS Anonymkode: ce1fd...229 Fordi mange i desperate situasjoner kan fort bli påvirket…. Ikke spill dum - dette forstår du også?!? Anonymkode: 32cb6...76d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #18 Del Skrevet 27. februar katties skrev (2 minutter siden): Ja, f.eks.: de tjener lite, mener de manifesterer at de har ting. I virkeligheten samler de skrot fra Finn som ingen vil ha, og har null fokus på at de ikke får årlig lønnsjustering i jobben sin, og ligger lengre og lengre bak alle andre for hvert år. At noen overbeciser seg selv om at helsa deres er god - at de føler seg bra, men egentlig ignorerer at de virkelig trenger å gå til legen, foe de har ting som man ikke bare ka tenke seg ut av (f.eks. hudkreft). Som noen necnte over: at de tar kurs som egentlig ikke er nyttige i det hele tatt og lærer dem ingenting. At de kjøper produkter som ikke fungerer, eller i verste fall er farlige (f.eks. radioaktive medaljonger som "varmer", giftige teer som liksom-detoksifiserer, o.l.) Er dette typisk mennesker som kanskje er litt enkle? Fordi dette høres ikke ut som manifestering, men mer å skape seg forestillingsbilder og livsløgner. Eventuelt flykt fra å forholde seg til vanskelige situasjoner i realiteten. Manifestering er jo på eget ansvar, men jeg forstår godt at hvis folk bruker det som unnskyldning til å ikke ta ansvar for eget liv så er det lett å skylde på manifesteringen som årsak til at de ikke greier seg ellers i livet. Samtidig undrer jeg på om ikke det var for manifestering, og kunnskapen om dette (eventuelt andre alternative greier) om de ikke bare hadde funnet noe annet å bruke som fluktstrategi fra å oppsøke den nødvendige hjelpen? TS Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #19 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi mange i desperate situasjoner kan fort bli påvirket…. Ikke spill dum - dette forstår du også?!? Anonymkode: 32cb6...76d Jeg sa ikke at jeg ikke forstod det. Men det virker som du ikke forstod mitt spørsmål. Jeg sier, om folk har ansvar for seg selv, hvorfor gjør det noe at folk dør? Er det med tanke på samfunnsøkonomiske kostnader av pårørende som blir rammet, eller hva er din innfallsvinkel til hvorfor du tenker det er et problem at oppegående mennesker tar selvstendige, skadelige valg for seg selv? TS Anonymkode: ce1fd...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 27. februar #20 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Si gjerne noe om denne påståtte ødeleggende effekten på samfunnet. Vitenskapen gjør en god jobb helt selv med å redusere tiltroen til dem. Den er i stor grad basert på industrigiganter som betaler for forskning som sier det de ønsker skal bli sagt. Anonymkode: ce1fd...229 Økonomisk utnyttelse, Forsinket/uteblitt behandling, vaksineskepsis, endret helsepolitikk med bakgrunn i udokumenterte behandlinger, sosial splittelse, redusere støtte til vitenskapen osv... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå