AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #21 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg har noen kusiner som ALLTID stiller opp for meg. Hadde fått hjelp fra de, til både kjøring og bæring. Har fått hjelp med flytting 2 ganger og kjøring av boss, og de stiller opp på alle mulige måter om det er behov. Men om jeg skal bestille nye møbler, betaler jeg for hjemlevering, om det ikke tilfeldigvis er noen som også skal handle store ting og skal hente med varebil. Anonymkode: 5afb0...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #22 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøper ikke større ting brukt enn at jeg får det med selv. fra butikker bestiller jeg hjemlevering ved behov, eller mannen låner/leier henger. Ved flytting har jeg/vi leid bil og fått hjelp av venner til å bære mens jeg fremdeles var student og flytta innad i byen. Da vi flytta ut av byen leide vi bil og hadde med oss min søster, svoger og svigerfar(de hadde med bil med litt plass) til å bære. I studentvennegjengen stilte vi alltid opp for hverandre, så der har hjelpen gått begge veier. Mannen hjelper støtt og stadig søsteren min med bæring/kjøring/henge opp ting/fiksing, han har lagt mange arbeidstimer ned i huset til svoger og hjelper alltid til med ting når de trenger det hos foreldrene, så føler mannen har «betalt» tilbake tjenestene mange ganger(jeg er med barna når han hjelper til). Hadde jeg vært alene hadde jeg brukt tid på å lære meg ting betalt for det jeg ikke hadde fått til selv. Anonymkode: 3cfed...93b Det endres jo gjerne med alderen og økonomi. Som student hjalp vi hverandre mye, nettverket stilte opp når man skulle flytte. Penger var en knapp ressurs, så vi delte gledelig tid med hverandre. Som eldre er økonomien en annen, og tid er en knapp ressurs. Nå spørres det kun om det ikke finnes måter man kan betale seg ut av oppgaven på. Unntaket i min familie er når det skal jobbes i hus/hage, men det har blitt en sosial ting, der det også lages god mat, og åpnes en øl utpå kvelden. Tjenestene går nå stort sett ut på barnepass, og kjæledyr, ting som er så nær at du helst vil at det er familie og nære venner som stiller opp av omsorg. Anonymkode: 3302a...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. februar 2024 #23 Del Skrevet 26. februar 2024 Har ingen men har en Toyota RAV 4 og en L200 samt en Tysse boggie 2017 modell da så 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #24 Del Skrevet 26. februar 2024 Det er jo mulig å leie varebil for noen timer, eventuelt leie tilhenger på bensinstasjon om du får hjelp av noen med vanlig personbil. Min har har kassebil som jeg låner når jeg har behov. Anonymkode: b3da4...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #25 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvem har du til å hjelpe deg hvis du skal kjøpe en brukt sofa, eller hylle og det må fraktes ? Flytte til ny bolig eller trenger hjelp til å ordne ting i leiligheten som krever hjelp, som maling, borring med murborr, henge opp ting osv? Leier du hjelp eller har du mange rundt deg som stiller opp med bil og bærehjelp uten at du spør? Anonymkode: b5cd9...efd Hvorfor skal man ikke spørre? Jeg har mange jeg får hjelp av, men jeg spør selvfølgelig om hjelpen Anonymkode: 7cbd4...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #26 Del Skrevet 26. februar 2024 Spørr dere venninner? Jeg sjelden om hjelp, men ei venninne Spørr mye om hjelp. Hun har flyttet 5 ganger på de 12 årene vi har kjent hverandre. Da spørr hun om mye hjelp. Hjelp til å flytte møbler når hun skal ommøblere. Hjelp til å handle hvis hun er syk. Hjelp til å kjøre til legetime av og til. Og hun har ikke mange venner, så dette faller ofte på meg Anonymkode: 21114...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #27 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Spørr dere venninner? Jeg sjelden om hjelp, men ei venninne Spørr mye om hjelp. Hun har flyttet 5 ganger på de 12 årene vi har kjent hverandre. Da spørr hun om mye hjelp. Hjelp til å flytte møbler når hun skal ommøblere. Hjelp til å handle hvis hun er syk. Hjelp til å kjøre til legetime av og til. Og hun har ikke mange venner, så dette faller ofte på meg Anonymkode: 21114...b16 Da ville jeg bare sagt nei. Reagerte hun på det ville hun ikke vært ei venninne lenger. Tjenester skal gå begge veier. Med mindre det er forhold som gjør at man likevel ønsker å hjelpe. Som en eldre, syk nabo. Aldrende foreldre. Men en jevnaldrende ville jeg krevd at var på tilbudssiden tilbake. Anonymkode: 3302a...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #28 Del Skrevet 26. februar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Spørr dere venninner? Jeg sjelden om hjelp, men ei venninne Spørr mye om hjelp. Hun har flyttet 5 ganger på de 12 årene vi har kjent hverandre. 1) Da spørr hun om mye hjelp. 2) Hjelp til å flytte møbler når hun skal ommøblere. 3) Hjelp til å handle hvis hun er syk. 4) Hjelp til å kjøre til legetime av og til. 5) Og hun har ikke mange venner, 6) så dette faller ofte på meg Anonymkode: 21114...b16 1) Betal flyttefolk 2) Nei. 3) Bestill online / langtidsholdbar mat i huset 4) Taxi 5) Man undres.. 6) Nei. Anonymkode: fac6c...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #29 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg hadde aldri kjøpt store ting brukt dersom jeg ikke klarte håndtere varen selv. Jeg er i samme situasjon selv, dvs alene, og kjøper kun ting nytt og hvor jeg kan bestille med hjemkjøring og gjerne at de tar med det gamle produktet i retur. Jeg KAN sikkert spørre både pappa og broren min, samt en nær kompis, når det kommer til tunge løft, men jeg liker ikke å spørre. Jeg vil rett og slett ikke belaste andre med mitt og har ikke sansen for andre som holder på slik heller. Broren min er en fyr som ber om hjelp til alt mulig hele tiden og er en byrde i familien. Moren min er av samme ulla. Det er rett og slett ikke hyggelig å omgås folk som spør om hjelp eller tjenester HVER gang vi møtes. Jeg har også et tidligere vennepar som inviterte mange venner til oppussingsdugnad i et gammelt hus de arvet og hadde lyst til å selge videre med stor fortjeneste etter planlagt oppussing. Altså, et sted går grensen. Jeg bidrar gjerne på dugnad hos venner hvis de skal flytte eller male eget hus, jeg stiller derimot IKKE opp med gratis arbeidskraft for at de skal oppgradere bolig nr to for videresalg. Anonymkode: 62d86...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. februar 2024 #30 Del Skrevet 26. februar 2024 Flyttebyrå ved flytting. Fikser ellers det meste selv, bestiller med hjemkjøring. Har en handy kjæreste som vil hjelpe med ting og tang uten at jeg spør han om det🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #31 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 8.11): Hvem har du til å hjelpe deg hvis du skal kjøpe en brukt sofa, eller hylle og det må fraktes ? Flytte til ny bolig eller trenger hjelp til å ordne ting i leiligheten som krever hjelp, som maling, borring med murborr, henge opp ting osv? Leier du hjelp eller har du mange rundt deg som stiller opp med bil og bærehjelp uten at du spør? Anonymkode: b5cd9...efd Kjøper ein ting og tang som ein ikkje får medbrakt selv, bør ein inngå avtale om levering. Dei fleste møbelforhandlere har egne biler til slikt. Dessuten har mange egne hengere som de låner ut vedlagsfritt, og har ein bil m/ krok så skulle det vere en kurant sak å få møblemanget på plass. Anonymkode: 01bad...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #32 Del Skrevet 27. februar 2024 Bestiller hjemlevering eller leier bil. Sist lånte jeg naboens varebil, gav henne 200 kr og ei vinflaske som takk. Anonymkode: 11ee2...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #33 Del Skrevet 27. februar 2024 Oslo taxi Anonymkode: 54039...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #34 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 8.11): Hvem har du til å hjelpe deg hvis du skal kjøpe en brukt sofa, eller hylle og det må fraktes ? Flytte til ny bolig eller trenger hjelp til å ordne ting i leiligheten som krever hjelp, som maling, borring med murborr, henge opp ting osv? Leier du hjelp eller har du mange rundt deg som stiller opp med bil og bærehjelp uten at du spør? Anonymkode: b5cd9...efd Maling, borring, henge opp ting gjør jeg selv. (Dette kan jo alle voksne gjøre) Det lærte jeg meg da jeg flyttet for meg selv som 21-åring. Skal det fraktes store ting, spør jeg familie eller venner. Har stor bil, så er ganske selvhjulpen da. Har leid stor varebil og henger til veldig store ting. Anonymkode: fecd0...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 27. februar 2024 #35 Del Skrevet 27. februar 2024 Kjæresten Min bil er liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 27. februar 2024 #36 Del Skrevet 27. februar 2024 Familie og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #37 Del Skrevet 27. februar 2024 Pappa fikser det. Ved flytting ble det en kombinasjon av han, leiebil og samboers onkel. Men jeg spør jo, ingen kan vite at jeg trenger hjelp og så bare står de der. Pappa tilbyr seg også, dersom vi snakker om noe som skal gjøres her. Anonymkode: bf519...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #38 Del Skrevet 27. februar 2024 Leie bil pr time fra Otto eller Hyre. Koster ikke så mye, og finnes alltid noen som vil være bærehjelp mot ett par pils når vi er ferdig. Men for en flytting så betaler jeg for flyttebyrå. Jeg spare såpass mye ved å ikke ha bil at det er helt greit å betale når jeg trenger. Anonymkode: 22383...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #39 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 12.51): Hvorfor skal man ikke spørre? Jeg har mange jeg får hjelp av, men jeg spør selvfølgelig om hjelpen Anonymkode: 7cbd4...bcf Jeg tenker det er naturlig å tilby hjelp når man ser at de nærmeste trenger hjelp eller de sier selv de trenger det Anonymkode: b5cd9...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #40 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Maling, borring, henge opp ting gjør jeg selv. (Dette kan jo alle voksne gjøre) Det lærte jeg meg da jeg flyttet for meg selv som 21-åring. Skal det fraktes store ting, spør jeg familie eller venner. Har stor bil, så er ganske selvhjulpen da. Har leid stor varebil og henger til veldig store ting. Anonymkode: fecd0...e1d Alle kan ikke gjøre det hvis man er syk/skadet Anonymkode: b5cd9...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå