Gå til innhold

Du har ikke bil og trenger hjelp til å hente store ting du har kjøpt. Hvem hjelper deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem har du til å hjelpe deg hvis du skal kjøpe en brukt sofa, eller hylle og det må fraktes ?

Flytte til ny bolig eller trenger hjelp til å ordne ting i leiligheten som krever hjelp, som maling, borring med murborr, henge opp ting osv?

Leier du hjelp eller har du mange rundt deg som stiller opp med bil og bærehjelp uten at du spør?

Anonymkode: b5cd9...efd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bil, men mye er jo for stort for bilen.

Jeg bestiller hjemkjøring når jeg bestiller nye møbler/hvitevarer, eller jeg tar ut leiebil på IKEA og kombinerer ulike ærender. 

Når det gjelder montering, borring i mur, etc, så fikser jeg selv. 

Har mange rundt meg jeg kan spørre, men liker å være selvhjulpen så langt det går. Men om jeg for eksempel trenger å bære noe stort så spør jeg jo familie/venner. 

Anonymkode: 3302a...950

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bil, men mye er jo for stort for bilen.

Jeg bestiller hjemkjøring når jeg bestiller nye møbler/hvitevarer, eller jeg tar ut leiebil på IKEA og kombinerer ulike ærender. 

Når det gjelder montering, borring i mur, etc, så fikser jeg selv. 

Har mange rundt meg jeg kan spørre, men liker å være selvhjulpen så langt det går. Men om jeg for eksempel trenger å bære noe stort så spør jeg jo familie/venner. 

Da er du heldig

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har varebil, og kjører/låner ut bilen en del for familie/ venner. Noen fyller opp tanken, noen lar være. Kan tidvis bli dyrt for oss. Spesielt dersom det blir en bulk ingen forteller om. Men de aller fleste gangene går det bra.

Anonymkode: ad505...a58

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borre, henge opp ting, male osv det greier jeg fint alene.

Ellers så bruker jeg flyttebyrå til flytting. 

Anonymkode: 1c4ff...bd4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestiller varer med hjemlevering. Om det er noe på finn hører jeg om de er interessert i å levere hvis jeg betaler litt ekstra, men det er veldig få som gidder det forståelig nok. Jeg har vært heldig også, så de skader ikke å spørre på en høflig måte.

Andre ting fikser jeg selv eller leier inn noen til det hvis det blir for vanskelig for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er du heldig

Ts

Som kan henge opp bilder selv, og kjøre en leiebil? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, ikke noe av det du nevner trenger jeg hjelp med. 

Anonymkode: 13bd5...4a8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tingene er det da kun naturlig å hjelpe de aller nærmeste med, dvs. barn, foreldre og evt. søsken dersom man har et nært forhold. 

Anonymkode: 4ee2f...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvem har du til å hjelpe deg hvis du skal kjøpe en brukt sofa, eller hylle og det må fraktes ?

Flytte til ny bolig eller trenger hjelp til å ordne ting i leiligheten som krever hjelp, som maling, borring med murborr, henge opp ting osv?

Leier du hjelp eller har du mange rundt deg som stiller opp med bil og bærehjelp uten at du spør?

De færreste har vel folk som stiller opp uten at man spør? Hvorfor kan kan man ikke spørre hvis man trenger hjelp? Folk er jo ikke tankelesere? Hvordan skal folk vite at du trenger hjelp med maling eller hente sofa, hvis du ikke sier det?

Anonymkode: e560b...4ca

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange som stiller opp, men må jo selvsagt spørre først. Besteforeldrene mine har varebil og henger, svigers har henger, onkel reparerer bilen min gratis, og en annen onkel og søskenbarn stiller alltid opp ved ekstra tunge ting. Broren min sier alltid ja til å hjelpe med hva enn det måtte være. Ellers klarer jeg å gjøre det meste selv for jeg er ganske handy, men har ikke rygg til å bære tungt. Og så har jeg en samboer som også er veldig handy, og han fikser jo egentlig ofte det meste som må bæres, så det er ikke ofte vi trenger å involvere så mange andre.

Anonymkode: 82ca3...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke kunnet male, sparkle, bore, henge opp tv og diverse annet på veggen, så hadde jeg først og fremst gått inn for å lære meg det. YouTube er et fint sted å starte. 

Hadde jeg ikke hatt bil, hadde jeg leid enten varebil eller bil med tilhenger. Det fordrer jo at man faktisk har lappen.

Det eneste jeg faktisk hadde trengt hjelp til, ville vært de største møblene. Hadde nok spurt min bror (men har faktisk aldri spurt ham om hjelp til noe som helst). Alt annet ville jeg demontert og flyttet selv.

Anonymkode: 56e1a...c1f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en gang jeg hadde bestilt et stort møbel, og ved en feil bestilt til døra. Jeg bodde i tredje etasje uten heis. Da spurte jeg bare en nabo som tilfeldigvis kom forbi, og ringte på og leverte en flaske vin dagen etter.

Folk flest er veldig hjelpsomme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grunnen til at jeg ikke kan kjøpe brukt. Så jeg kjøper nytt med hjemlevering, eller tar en taxi om jeg klarer å bære tingen selv.

Anonymkode: 99c9d...a6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de store byene kan man legge ut sånne transporter på anbud. 

Anonymkode: db0f9...719

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har helseutfordringer som gjør en del praktiske gjøremål utfordrende.

Til ulike småting som å bytte lysstoffrør, henge opp bilder og slikt har jeg heldigvis fått god hjelp hos frivillighetssentralen. :)

Har kommunal hjelp, men lista over alt de ikke gjør er milevis lengre enn det lille de faktisk hjelper med. Og siden det stadig er noe jeg trenger hjelp med av familie og venner, så er det godt å få fikset mest mulig uten å belaste de nære.

Anonymkode: 58c59...156

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller gjerne hjemlevering. Har kjøpt brukt og avtalt levering mot betaling. (Typ 5-10 min kjøring) Ellers har jeg en kompis med henger som hjelper hvis jeg spør. Han får da selvsagt betalt bensinpenger + en oppmerksomhet i ny og ne. Feks en kake,en middagsinvitasjon,en vinflaske,sjokolade osv. 

Anonymkode: ef964...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke større ting brukt enn at jeg får det med selv. 
fra butikker bestiller jeg hjemlevering ved behov, eller mannen låner/leier henger. 
Ved flytting har jeg/vi leid bil og fått hjelp av venner til å bære mens jeg fremdeles var student og flytta innad i byen. Da vi flytta ut av byen leide vi bil og hadde med oss min søster, svoger og svigerfar(de hadde med bil med litt plass) til å bære. 
I studentvennegjengen stilte vi alltid opp for hverandre, så der har hjelpen gått begge veier. Mannen hjelper støtt og stadig søsteren min med bæring/kjøring/henge opp ting/fiksing, han har lagt mange arbeidstimer ned i huset til svoger og hjelper alltid til med ting når de trenger det hos foreldrene, så føler mannen har «betalt» tilbake  tjenestene mange ganger(jeg er med barna når han hjelper til). 

Hadde jeg vært alene hadde jeg brukt tid på å lære meg ting betalt for det jeg ikke hadde fått til selv. 

Anonymkode: 3cfed...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...