AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar ? Anonymkode: 38aba...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Lurer jeg og på, skal vaske min splitter nye bil i helga. Har lagt litt kr i lakken. Blir nok på gårdsplassen hjemme i første omgang. Abonnement på børstefri vask er under vurdering, men koster jo. Anonymkode: 6a2aa...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar Noen flere? Ser denne her har blitt lagt ut Samme spørsmål til nederste. Anonymkode: 38aba...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar I vaskemaskin eller hjemme på tunet. Anonymkode: a9d49...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Har abb på børsteløs vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar Vasker bilene hjemme. Anonymkode: 4b69d...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar Vasker bilene hjemme, berøringsløs vask så langt det lar seg gjøre. Har høytrykkspyler med skumkanon som fungerer godt i kombinasjon med god avfetting og/eller alkalisk såpe fra egen pumpeflaske. Viktigste jeg gjør er å korrigere lakken gjevnlig, to eller tre stegs da jeg får bilen og så et lett etstegs etter behov som blir ca hvert andre år. Påfører sealer/coating to ganger i året. Anonymkode: 95e57...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vasker bilene hjemme, berøringsløs vask så langt det lar seg gjøre. Har høytrykkspyler med skumkanon som fungerer godt i kombinasjon med god avfetting og/eller alkalisk såpe fra egen pumpeflaske. Viktigste jeg gjør er å korrigere lakken gjevnlig, to eller tre stegs da jeg får bilen og så et lett etstegs etter behov som blir ca hvert andre år. Påfører sealer/coating to ganger i året. Anonymkode: 95e57...1ed Er det ikke mest lyktene som er problemet med disse bilene? De smuldrer opp pga ph i såpa (det er i hvert fall hva produsenten sier). Setter du inn lyktene med noe for å unngå dette? Anonymkode: 595f2...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TacoTore Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar Får bilen min vasket hos Ali nedi gata hvor jeg bor. Håndvask for en billig penge og ikke en minste lille ripe i lakken etter å ha vasket den hos han i flere år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar Biler må underspyles når det er salt på veiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar LiseTV skrev (13 timer siden): Biler må underspyles når det er salt på veiene. Ingen spurte. Anonymkode: 992d9...302 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #12 Del Skrevet 27. februar Vurderer å vaske bilen hjemme på gårdsplassen. Har ikke spyler så blir med vann i bøtte med Zalo og svamp. Og så vaske av med klart vann etterpå og så tørke. Når det er gjort, er det noe jeg bør gjøre etterpå? Sealer/coating hvor kjøpes det til Tesla? Anonymkode: 38aba...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #13 Del Skrevet 27. februar noen? ^ Anonymkode: 38aba...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. februar #14 Del Skrevet 28. februar On 2/27/2024 at 10:46 AM, AnonymBruker said: Vurderer å vaske bilen hjemme på gårdsplassen. Har ikke spyler så blir med vann i bøtte med Zalo og svamp. Og så vaske av med klart vann etterpå og så tørke. Når det er gjort, er det noe jeg bør gjøre etterpå? Sealer/coating hvor kjøpes det til Tesla? Anonymkode: 38aba...c97 Zalo? Det er såpe for middagstallerkener, ikke biler. Som Viking informerer: "Det er ikke anbefalt å bruke Zalo til bilvask. Zalo er en avfettingsvæske som skader beskyttelsen på bilen, som for eksempel voks og polish. Husholdningsmidler er ikke egnet til bilpleie. De gjør lakken tørr, skjoldete og til slutt ubeskyttet. Bruk heller en god bilshampo." Kan jeg vaske bilen med Zalo? | Viking (vikingredning.no) Du bør heller ikke bruke Zalo i håret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #15 Del Skrevet 28. februar 15 minutter siden, newman01 said: Zalo? Det er såpe for middagstallerkener, ikke biler. Som Viking informerer: "Det er ikke anbefalt å bruke Zalo til bilvask. Zalo er en avfettingsvæske som skader beskyttelsen på bilen, som for eksempel voks og polish. Husholdningsmidler er ikke egnet til bilpleie. De gjør lakken tørr, skjoldete og til slutt ubeskyttet. Bruk heller en god bilshampo." Kan jeg vaske bilen med Zalo? | Viking (vikingredning.no) Du bør heller ikke bruke Zalo i håret HVA bør jeg bruke da? Anonymkode: 38aba...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. februar #16 Del Skrevet 28. februar Det står ofte på flaskene man kjøper. Shampoo for tørt hår/fett hår. Håndsåpe. Dusjolje, underlivssåpe. Og så finnes det faktisk noe som heter bilshampoo. Den skal ikke brukes i håret forresten. Slike bilrelaterte ting selges ofte der bilrelevante ting selges. Som Biltema, Thansen, Bilpleiekongen. Clas Ohlson har antagelig noe også. Internett finnes, og Google er en mektig god søker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #17 Del Skrevet 28. februar 25 minutter siden, newman01 said: Det står ofte på flaskene man kjøper. Shampoo for tørt hår/fett hår. Håndsåpe. Dusjolje, underlivssåpe. Og så finnes det faktisk noe som heter bilshampoo. Den skal ikke brukes i håret forresten. Slike bilrelaterte ting selges ofte der bilrelevante ting selges. Som Biltema, Thansen, Bilpleiekongen. Clas Ohlson har antagelig noe også. Internett finnes, og Google er en mektig god søker Du trenger ikke høres så fælt overbærende ut. Hvilken bilshampoo kan jeg bruke til Tesla? Trenger jeg balsam for bilen og eller har du noen andre anbefalinger? Anonymkode: 38aba...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. februar #18 Del Skrevet 28. februar 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger ikke høres så fælt overbærende ut. Hvilken bilshampoo kan jeg bruke til Tesla? Trenger jeg balsam for bilen og eller har du noen andre anbefalinger? Anonymkode: 38aba...c97 Jeg veit ikke om du troller og kødder, eller om du er seriøs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #19 Del Skrevet 28. februar VW, vasker på esso når de har rabatt på tirsdager. Anonymkode: 0efcf...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #20 Del Skrevet 28. februar 2 hours ago, newman01 said: Jeg veit ikke om du troller og kødder, eller om du er seriøs... Vel, grunnen til at mange går inn og lager tråder på KG er å spørre om hva andre bruker å gjøre. Det finner man ikke nødvendigvis ut på Google. Siden det er min første bil så vil jeg ikke gjøre noe dumt, på verken den ene eller andre måten. Hva er vel da bedre enn å gå inn HER og spørre folk som forhåpentligvis har mer peil enn meg? Anonymkode: 38aba...c97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå