Gå til innhold

2-seter som ikke er kassebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som kan hjelpe meg å finne gode alternativer? Ønsker meg en bil med plass til to store hunder og masse bagasje, og som har firehjulstrekk og fungerer på dårlige veier på bygda. Vil helst ikke ha stor kassebil som feks caddy. Trenger ikke flere enn 2 seter. Har sett på ford galaxy som varebil, fins det flere slike type biler? Altså "vanlig" bil man kan ha som toseter med gitter bak forsetene, som har firehjulstrekk.

Anonymkode: 1ba53...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Caddy er jo en liten bil og det er jo i den klassen du må se etter biler med de kravene du har, det finnes mange Peugeot Partner med firehjulstrekk som er registrert som varebil.

Her er et eksempel på en lang utgave.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=339883551

kort utgave (denne tror jeg er et veldig godt kjøp).

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=336920815 

Hvis du skal ha noe som er mindre så blir det vanskelig.

Anonymkode: 6e37b...199

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som kan hjelpe meg å finne gode alternativer? Ønsker meg en bil med plass til to store hunder og masse bagasje, og som har firehjulstrekk og fungerer på dårlige veier på bygda. Vil helst ikke ha stor kassebil som feks caddy. Trenger ikke flere enn 2 seter. Har sett på ford galaxy som varebil, fins det flere slike type biler? Altså "vanlig" bil man kan ha som toseter med gitter bak forsetene, som har firehjulstrekk.

Er ganske få personbiler nå som kan godkjennes som varebil. Galaxy er nok et av de få alternativ på den fronten. 

Dere kan jo se på regelverk og muligheten for å sette inn varebilinteriør i en vanlig personbil og beholde hvite skilter. 

Anonymkode: e8249...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volkswagen Touran, den hadde jeg i toseter med plass til alt friluftslivutstyret og huskyen min :)  siden det er en 7-seter er det ikke den klassiske "kassebilen", så akustikken er bedre og det er gitter og ikke fullvegg bakover. 

Anonymkode: 741e3...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åja - beklager, Touranen har ikke firehjulstrekk nei. 

Anonymkode: 741e3...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kassebil som caddy, berlingo og partner vil jeg helst unngå, har hatt en sånn og den var helt elendig, spesielt om vinteren. Forferdelig dårlig komfort også. Jeg tenkte mer i retning av touran ja, bare synd den ikke har firehjulstrekk. Men det fins jo billig-suver også, kanskje jeg må se mer på typ pajero, outlander, rodius eller rexton. Eller hva folk som ikke har råd til landcruiser kjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel bil kan du leve med? 

Her er det bare å velge, finn ut hva som passer deg. Så tar vi det fra der... 

https://www.finn.no/b2b/vanused/search.html?body_type=9&body_type=4&body_type=2&body_type=1&wheel_drive=2

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (21 timer siden):

Berlingo da 

Som er en kassebil

Anonymkode: 4115f...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (46 minutter siden):

Hvor gammel bil kan du leve med? 

Her er det bare å velge, finn ut hva som passer deg. Så tar vi det fra der... 

https://www.finn.no/b2b/vanused/search.html?body_type=9&body_type=4&body_type=2&body_type=1&wheel_drive=2

Så ny som mulig, under ti år kanskje.

Har satt opp et søk på tosetere med firehjulstrekk osv, men er ikke alle biler som dukker opp der til enhver tid, så ville høre om noen har tips. Og jeg aner ikke om galaxy er et bedre kjøp enn rexton, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk i Sverige, mer utvalg av biler.

Anonymkode: 9bcc5...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke råd til en dyr Land Cruiser kan du kjøpe en billig Land Cruiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...