AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Den som tror på Sønnen, har evig liv. Den som er ulydig mot Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede er og blir over ham.» (Joh. 3) Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Så Gud driver med skremselspropaganda som vanlig. What else is new? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar Jeg velger å bytte ut sønnen med godhet. Hvis du lever et overfladisk liv med fokus på materielle verdier, så vil du jo leve et fattig liv. Få vil sørge over deg. Livet etter døden forholder jeg meg ikke til. Heaven is a place on earth. Men livet her og nå, og det som faktisk betyr noe for et menneske, med de etiske regler vi har, og hvis du følger budene, ta vare på ekteskapet, ikke stjel og drep, og ikke oppfør deg som en dust...Da vil du jo høste fruktene av det du legger inn. Sånn opplever jeg det, og velger å tolke dette. Anonymkode: bc05a...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den som tror på Sønnen, har evig liv. Den som er ulydig mot Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede er og blir over ham.» (Joh. 3) Anonymkode: 7ac96...d6d Hmm, du fortsetter med å forsøke å skremme? Jeg spør som jeg gjorde i den andre tråden. Hva forsøker du å oppnå med dette? Tror du noen omvendes pga disse sitatene? Jeg er selv kristen, men ser jo at disse setningene ikke biter på de det sikkert er ment for. Tvert i mot uttrykkes det enda mer avsky. Det er så trist, for budskapet pakkes inn i en slags mørkemanndrakt vi burde ha gått bort dra for lenge siden. Anonymkode: ab197...e7d 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hmm, du fortsetter med å forsøke å skremme? Jeg spør som jeg gjorde i den andre tråden. Hva forsøker du å oppnå med dette? Tror du noen omvendes pga disse sitatene? Jeg er selv kristen, men ser jo at disse setningene ikke biter på de det sikkert er ment for. Tvert i mot uttrykkes det enda mer avsky. Det er så trist, for budskapet pakkes inn i en slags mørkemanndrakt vi burde ha gått bort dra for lenge siden. Anonymkode: ab197...e7d Tror du ikke på hele bibelen, bare deler av den? Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror du ikke på hele bibelen, bare deler av den? Anonymkode: 7ac96...d6d Det er ikke det jeg problematiserer. Jeg lurer på hva du forsøker å oppnå? Ønsker du flere kristne? Flott, det gjør jeg også! Men jeg er veldig uenig i måten du går frem på. Jeg tviler ikke på at det er godt ment, men hvem tror du egentlig at du klarer å skremme noen over? Jeg tror ikke bibelsitater omvender så mange her. Tvert i mot fører det gjerne til spott og spe. Og det kan vel ikke være poenget ditt? Anonymkode: ab197...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke det jeg problematiserer. Jeg lurer på hva du forsøker å oppnå? Ønsker du flere kristne? Flott, det gjør jeg også! Men jeg er veldig uenig i måten du går frem på. Jeg tviler ikke på at det er godt ment, men hvem tror du egentlig at du klarer å skremme noen over? Jeg tror ikke bibelsitater omvender så mange her. Tvert i mot fører det gjerne til spott og spe. Og det kan vel ikke være poenget ditt? Anonymkode: ab197...e7d Jeg er uenig med deg der! :-) Er du omvendt til Gud er du vel glad for at Han frelste deg fra en evig fortapelse? Eller? Jeg forsøker å oppnå at den sanne Gud blir formidlet som den Han er, og det inkluderer også at Han er en hellig Gud! Tror du ikke noe på at Gud er hellig samtidig som Han er rettferdig, i tillegg til kjærlighet? Isåtilfelle har du et helt annet Guds bilde enn det jeg har! I Noah si tid var det kun Han og slektninger som ble frelst, og Jesus sier at mange er de som går på den brede vei, og smal er veien som fører til Livet. Summen av Guds Ord er sannhet. Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #8 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er uenig med deg der! :-) Er du omvendt til Gud er du vel glad for at Han frelste deg fra en evig fortapelse? Eller? Jeg forsøker å oppnå at den sanne Gud blir formidlet som den Han er, og det inkluderer også at Han er en hellig Gud! Tror du ikke noe på at Gud er hellig samtidig som Han er rettferdig, i tillegg til kjærlighet? Isåtilfelle har du et helt annet Guds bilde enn det jeg har! I Noah si tid var det kun Han og slektninger som ble frelst, og Jesus sier at mange er de som går på den brede vei, og smal er veien som fører til Livet. Summen av Guds Ord er sannhet. Anonymkode: 7ac96...d6d Rettelse: 3 av dem var ikke slektninger :-) Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #9 Del Skrevet 23. februar Tippe 70%av KGs brukere er ateister så du preker til feil kor. Anonymkode: 281d8...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar 53 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er uenig med deg der! 🙂 Er du omvendt til Gud er du vel glad for at Han frelste deg fra en evig fortapelse? Eller? Jeg forsøker å oppnå at den sanne Gud blir formidlet som den Han er, og det inkluderer også at Han er en hellig Gud! Tror du ikke noe på at Gud er hellig samtidig som Han er rettferdig, i tillegg til kjærlighet? Isåtilfelle har du et helt annet Guds bilde enn det jeg har! I Noah si tid var det kun Han og slektninger som ble frelst, og Jesus sier at mange er de som går på den brede vei, og smal er veien som fører til Livet. Summen av Guds Ord er sannhet. Anonymkode: 7ac96...d6d Aaah. Skremselspropaganda og kristen nestekjærlighet🥰 "Tror du ikke på Gud, kommer du til å brenne i helvete, du er fortapt til evig tid. Ta imot Kristus for evig liv istedenfor!" Spar meg. Skal noen omvende meg til noe som helst, må de komme opp med bedre motivasjon enn å true med at jeg skal brenne et sted som ikke fins. Anonymkode: 5fd56...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Del Skrevet 23. februar Rart at kristne blir utsatt for Guds vrede gjennom krig, sykdommer, vold, fattigdom, overgrep og alt mulig annet. Kan det være at det ikke finnes noen Gud der oppe i skyen? Anonymkode: 04082...ced 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #12 Del Skrevet 23. februar 2 minutter siden, AnonymBruker said: Rart at kristne blir utsatt for Guds vrede gjennom krig, sykdommer, vold, fattigdom, overgrep og alt mulig annet. Kan det være at det ikke finnes noen Gud der oppe i skyen? Anonymkode: 04082...ced Nei nei, ansvarsfraskrivelse er jo det beste som finnes. Bare å skylde på gud. Anonymkode: 5fd56...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Del Skrevet 23. februar Du føler sikkert at du gjør Gud en tjeneste med denne drive-by-evangeliseringen. Det står jo at "Guds ord vender ikke tomhendt tilbake," ikke sant? Så da tenker du gjerne at det bare er å sitere bibelen rundt omkring, så skjer det nok noe. Men du har også sitert noe annet fra bibelen et sted, nemlig "summen av ditt (Guds) ord er sannhet." Hva tenker du at det betyr? Du er ikke den eneste som siterer bibelen, det gjør også diktatorer mordere og ekstremister, for ikke å snakke om fariseerne på Jesu tid. Det burde være åpenbart at dette ikke er en fruktbar måte å misjonere på. Du kjenner sikkert til lignelsen om såmannen. Han slengte ikke korn i øst og vest og i hagen til folk som ikke ønsket det. Anonymkode: 83314...8f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du føler sikkert at du gjør Gud en tjeneste med denne drive-by-evangeliseringen. Det står jo at "Guds ord vender ikke tomhendt tilbake," ikke sant? Så da tenker du gjerne at det bare er å sitere bibelen rundt omkring, så skjer det nok noe. Men du har også sitert noe annet fra bibelen et sted, nemlig "summen av ditt (Guds) ord er sannhet." Hva tenker du at det betyr? Du er ikke den eneste som siterer bibelen, det gjør også diktatorer mordere og ekstremister, for ikke å snakke om fariseerne på Jesu tid. Det burde være åpenbart at dette ikke er en fruktbar måte å misjonere på. Du kjenner sikkert til lignelsen om såmannen. Han slengte ikke korn i øst og vest og i hagen til folk som ikke ønsket det. Anonymkode: 83314...8f5 Kanskje det er 5 av 1000 som vil ha Jesus som sin stedfortreder? :-) Bedre det enn 5 fortapte sjeler? Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Del Skrevet 23. februar 3 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje det er 5 av 1000 som vil ha Jesus som sin stedfortreder? 🙂 Bedre det enn 5 fortapte sjeler? Anonymkode: 7ac96...d6d Så spørs det om det du "sår" her fører folk nærmere kristen tro, eller bare lenger vekk fra den. Anonymkode: 83314...8f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #16 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så spørs det om det du "sår" her fører folk nærmere kristen tro, eller bare lenger vekk fra den. Anonymkode: 83314...8f5 Ja, og her kan vi være uenige! Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #17 Del Skrevet 24. februar 12 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje det er 5 av 1000 som vil ha Jesus som sin stedfortreder? 🙂 Bedre det enn 5 fortapte sjeler? Anonymkode: 7ac96...d6d Hahaha, høres slitsomt ut å være deg. Er du som høres fortapt ut. Mens jeg lever livet og har det gøy, går du rundt og gnåler til folk som ikke er intr om gud. For et liv. Anonymkode: 5fd56...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #18 Del Skrevet 24. februar 18 hours ago, AnonymBruker said: Den som tror på Sønnen, har evig liv. Den som er ulydig mot Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede er og blir over ham.» (Joh. 3) Anonymkode: 7ac96...d6d Hvor mange tror du at du omvender med å spamme KG med bibelsitater? Anonymkode: ea618...05c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #19 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mange tror du at du omvender med å spamme KG med bibelsitater? Anonymkode: ea618...05c Det står i bibelen at det er få som blir frelst. Som i Noahs dager er det også nå. Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #20 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hahaha, høres slitsomt ut å være deg. Er du som høres fortapt ut. Mens jeg lever livet og har det gøy, går du rundt og gnåler til folk som ikke er intr om gud. For et liv. Anonymkode: 5fd56...24d Hva vet du om det? Anonymkode: 7ac96...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå