AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Dama har ei "tøff" venninde. Hver gang de er sammen snakker de i dyp tone, baksnakker menn og snakker om hvordan tjene mere penger. Er vel kvinne varianten av locker room talk. Min dame blir alltid påvirket og blir litt "tøff" selv etter at de har hengt sammen. Blir små sur og "driter jeg i" holdning. Jeg har til nå bare fnyst av denne dama da dem bare henger sammen 1 gang i mnd. Men nå jobber de plutselig i samme firma og dama har selvfølgelig endret atferd daglig. Minus helg, da er hun seg selv igjen. Jeg vet hun ser opp til vennen sin, da hun har høy status, er morsom og har mye penger. De var bestevenner før. Når dama mi ble veldig dårlig i 2 år forsvant denne venninda og stilte ikke opp 1 eneste gang. Så dukket hun gradvis opp igjen når dama ble frisk. Så dårlig venn også Men jeg bør vel ikke akseptere dette her? Anonymkode: bb1ea...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Det bør du akseptere, ja. Hadde ikke akseptert en kjæreste som vil diktere hvem jeg får og ikke får være venn med. Regner med at venninna var der før deg. Anonymkode: 3ebb2...29a 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dama har ei "tøff" venninde. Hver gang de er sammen snakker de i dyp tone, baksnakker menn og snakker om hvordan tjene mere penger. Er vel kvinne varianten av locker room talk. Min dame blir alltid påvirket og blir litt "tøff" selv etter at de har hengt sammen. Blir små sur og "driter jeg i" holdning. Jeg har til nå bare fnyst av denne dama da dem bare henger sammen 1 gang i mnd. Men nå jobber de plutselig i samme firma og dama har selvfølgelig endret atferd daglig. Minus helg, da er hun seg selv igjen. Jeg vet hun ser opp til vennen sin, da hun har høy status, er morsom og har mye penger. De var bestevenner før. Når dama mi ble veldig dårlig i 2 år forsvant denne venninda og stilte ikke opp 1 eneste gang. Så dukket hun gradvis opp igjen når dama ble frisk. Så dårlig venn også Men jeg bør vel ikke akseptere dette her? Anonymkode: bb1ea...ff0 Det er ikke ditt problem, foreløpig ihvertfall. Du får ta en samtale m/samboer på sikt dersom denne venninnen skulle komme til å ‘’påvirke dama di og forholdet dere har i objektiv negativ retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar Jeg ville vurdert å si til dama at den du er når du etteraper henne er ikke en jeg vil dele livet mitt med rett og slett, det er ikke den personen jeg ble glad i og ikke den personen jeg liker og trives sammen med. Men vær da også klar på at du kanskje ender opp single for hennes valg etter dette kan du ikke påvirke. 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Du må absolutt akseptere dette. Men du kan jo stille spørsmål til henne. "Når du har vært sammen med Xxx opplever jeg at du blir veldig annerledes og oppfører seg på en annen måte enn du pleier. Hvorfor er det slik, egentlig?" Vi blir påvirket av våre relasjoner. Det er helt naturlig. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det bør du akseptere, ja. Hadde ikke akseptert en kjæreste som vil diktere hvem jeg får og ikke får være venn med. Regner med at venninna var der før deg. Anonymkode: 3ebb2...29a Og har jeg skrevet noe om å nekte å være sammen med noen? Anonymkode: bb1ea...ff0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar Carrot skrev (8 minutter siden): Jeg ville vurdert å si til dama at den du er når du etteraper henne er ikke en jeg vil dele livet mitt med rett og slett, det er ikke den personen jeg ble glad i og ikke den personen jeg liker og trives sammen med. Men vær da også klar på at du kanskje ender opp single for hennes valg etter dette kan du ikke påvirke. Ja det er i grunn dette jeg vurderer. Tror ikke jeg ender opp som single med en gang, men vi kommer ikke til å holde ut i mange år sånn. Hennes venn er ikke et godt menneske, det får jeg neppe henne til å forstå uansett Anonymkode: bb1ea...ff0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 23. februar #8 Del Skrevet 23. februar Min beste venninne hadde en gang en kjæreste som mente jeg hadde dårlig innflytelse på henne. Jeg var frittalende og gjorde som jeg selv ville. Han viste seg å være en kontrollerende, manipulerende drittsekk, og ganske sikkert narcisst (uten å ha fått diagnosen) , der ulike rettssaker og anmeldelser mot han i etterkant tyder på det. En mann med et svakt selv og problemer med å tåle å ikke være sentrum, vil streve om han opplever en selvstendig partner som har et liv utenfor forholdet. Devaluering av partneren, at han klager på at hun ikke lever opp til hans krav og standard er helt klart typisk. Her er trådstarter atferd og uttalelser det røde flagget. Kvinnen bør advares. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #9 Del Skrevet 23. februar Ebbeliten skrev (Akkurat nå): Min beste venninne hadde en gang en kjæreste som mente jeg hadde dårlig innflytelse på henne. Jeg var frittalende og gjorde som jeg selv ville. Han viste seg å være en kontrollerende, manipulerende drittsekk, og ganske sikkert narcisst (uten å ha fått diagnosen) , der ulike rettssaker og anmeldelser mot han i etterkant tyder på det. En mann med et svakt selv og problemer med å tåle å ikke være sentrum, vil streve om han opplever en selvstendig partner som har et liv utenfor forholdet. Devaluering av partneren, at han klager på at hun ikke lever opp til hans krav og standard er helt klart typisk. Her er trådstarter atferd og uttalelser det røde flagget. Kvinnen bør advares. Hold your horses! Du trenger ikke å ta helt av og generalisere pga en opplevelse du har hatt. Svogerforskning kalles det.. Synes ts har fått et godt råd lenger opp her, vær avslappet og nysgjerrig i samtalen med samboer. Det er helt naturlig å bli påvirket av venninner, og hvis det er slik at samboer egentlig er misfornøyd med noe i forholdet og først får mot til å være negativ etter å ha vært sammen med venninna, ja så er det noe de bør snakke om. Anonymkode: 12a11...c6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar Hvor gammel er kjæresten din? Anonymkode: c7812...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Del Skrevet 23. februar Tenker det er omvendt jeg. Hun er seg selv med venninna. Så har hun blitt nødt til å nedjustere seg for å tekkes deg. Dette har jeg sett flere ganger. Venninner som lysner tonen og duller mer, når kjæresten kommer. Jeg gjør det til og med selv, ovenfor mannen. Anonymkode: 4e12f...648 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 23. februar #12 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja det er i grunn dette jeg vurderer. Tror ikke jeg ender opp som single med en gang, men vi kommer ikke til å holde ut i mange år sånn. Hennes venn er ikke et godt menneske, det får jeg neppe henne til å forstå uansett Anonymkode: bb1ea...ff0 ta samtalen på en lørdag eller søndag når hun er mest "seg selv" så kanskje det går inn og hun tenker over det du sier over hvordan denne personen hun blir under denne påvirkningen er en du ikke vil dele livet med mens den hun ER uten denne påvirkningen er skikkelig fin og en du virkelig liker❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #13 Del Skrevet 23. februar Du får snakke med henne om det at hun endrer seg. Uten å belære henne og fortelle henne hva hun bør gjøre. Spør heller hva hun selv tenker om det. Og vær nysgjerrig på hva det er ved venninnen som hun liker, som hun synes gjør henne godt. Anonymkode: c7812...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #14 Del Skrevet 23. februar Ebbeliten skrev (6 minutter siden): Min beste venninne hadde en gang en kjæreste som mente jeg hadde dårlig innflytelse på henne. Jeg var frittalende og gjorde som jeg selv ville. Han viste seg å være en kontrollerende, manipulerende drittsekk, og ganske sikkert narcisst (uten å ha fått diagnosen) , der ulike rettssaker og anmeldelser mot han i etterkant tyder på det. En mann med et svakt selv og problemer med å tåle å ikke være sentrum, vil streve om han opplever en selvstendig partner som har et liv utenfor forholdet. Devaluering av partneren, at han klager på at hun ikke lever opp til hans krav og standard er helt klart typisk. Her er trådstarter atferd og uttalelser det røde flagget. Kvinnen bør advares. Hva har din venn sin oppførsell med meg å gjøre? Kjenner jeg blir provosert faktisk. For min kjæreste har et liv utenom meg og det unner jeg henne. Ikke har jeg behov for å være i sentrum heller eller har et svakt selv. Dårlig selvbilde kan jeg ha, ja. Er jeg bare å forlate av den grunn også? Skaff deg litt mer perspektiver her i livet du. Mann eller kvinne, vi er samme art og ingen tilfeller er like. Anonymkode: bb1ea...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #15 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker det er omvendt jeg. Hun er seg selv med venninna. Så har hun blitt nødt til å nedjustere seg for å tekkes deg. Dette har jeg sett flere ganger. Venninner som lysner tonen og duller mer, når kjæresten kommer. Jeg gjør det til og med selv, ovenfor mannen. Anonymkode: 4e12f...648 Nja, der håper jeg du tar feil. Hun har venner som hun har mye mer kontakt med, er noe helt annet der. Når disse to er sammen, så blir hun gradvis som venninda si etter noen timer. Anonymkode: bb1ea...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #16 Del Skrevet 23. februar Carrot skrev (10 minutter siden): ta samtalen på en lørdag eller søndag når hun er mest "seg selv" så kanskje det går inn og hun tenker over det du sier over hvordan denne personen hun blir under denne påvirkningen er en du ikke vil dele livet med mens den hun ER uten denne påvirkningen er skikkelig fin og en du virkelig liker❤️ Det høres fornuftig ut ja Anonymkode: bb1ea...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #17 Del Skrevet 23. februar Det er jo lov å ytre hva du opplever til dama di. Men ta det opp på en ordentlig måte, ca slik du gjorde her, pluss at dette går negativt utover forholdet. Helt ok å være venn med denne dama, men at du ikke helt forstår hennes endrede oppførsel mot deg etter hun har vært med veninden sin Anonymkode: e1bf2...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #18 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dama har ei "tøff" venninde. Hver gang de er sammen snakker de i dyp tone, baksnakker menn og snakker om hvordan tjene mere penger. Er vel kvinne varianten av locker room talk. Min dame blir alltid påvirket og blir litt "tøff" selv etter at de har hengt sammen. Blir små sur og "driter jeg i" holdning. Jeg har til nå bare fnyst av denne dama da dem bare henger sammen 1 gang i mnd. Men nå jobber de plutselig i samme firma og dama har selvfølgelig endret atferd daglig. Minus helg, da er hun seg selv igjen. Jeg vet hun ser opp til vennen sin, da hun har høy status, er morsom og har mye penger. De var bestevenner før. Når dama mi ble veldig dårlig i 2 år forsvant denne venninda og stilte ikke opp 1 eneste gang. Så dukket hun gradvis opp igjen når dama ble frisk. Så dårlig venn også Men jeg bør vel ikke akseptere dette her? Anonymkode: bb1ea...ff0 Du kan verken akseptere eller ikke akseptere noe som helst. Ut fra hvordan du beskriver dama og venninna, ønsker du deg en underdanig kvinne du kan underkue. Du kan ikke nekte henne å ha venner, eller kreve at hun utelukkende har underdanige 1950-talls venner som tilber mannen sin som om han var en gud. Anonymkode: bd573...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #19 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og har jeg skrevet noe om å nekte å være sammen med noen? Anonymkode: bb1ea...ff0 Hva mener du med å "akseptere", da? Anonymkode: bd573...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #20 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er i grunn dette jeg vurderer. Tror ikke jeg ender opp som single med en gang, men vi kommer ikke til å holde ut i mange år sånn. Hennes venn er ikke et godt menneske, det får jeg neppe henne til å forstå uansett Anonymkode: bb1ea...ff0 Bare fordi en dame ikke er underdanig, betyr det ikke at hun er et dårlig menneske. Anonymkode: bd573...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå