AnonymBruker Skrevet 22. februar #21 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Møter jo andre kollegaer. Anonymkode: e9530...ad1 Si du er ikke er interessert i personen da. Overse, ignorer, si noe stygt. Anonymkode: ba94b...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #22 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Si du er ikke er interessert i personen da. Overse, ignorer, si noe stygt. Anonymkode: ba94b...7cf Skjerp deg. Anonymkode: e9530...ad1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #23 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjerp deg. Anonymkode: e9530...ad1 Da blir du sikkert kvitt vedkommende. Anonymkode: ba94b...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #24 Del Skrevet 22. februar Uff, sånne situasjoner er vanskelige! Jeg har vært i liknende selv - med en person som jeg opplevde at jeg ikke hadde noe særlig til felles med og som helt ærlig stjal all min energi å være sammen med. Synes det var vanskelig å være brutalt ærlig, siden hun framsto som en litt sårbar person. Snakket veldig mye om at hun alltid ble utestengt fra ting, at folk er så slemme, at hun har blitt mobbet hele livet osv. Ekstremt selvopptatt for øvrig, ville egentlig bare snakke om seg selv og sine problemer. Jeg var høflig og hyggelig, og synes jo selvsagt synd på henne fordi livet har gått henne mye imot - samtidig er jeg en travel voksen. Den lille tiden jeg har til overs vil jeg jo bruke med folk jeg faktisk liker å tilbringe tid med. Løsningen var å være hyggelig, men kort. Intensiteten dabbet av etter hvert heldigvis. Usikker på om min løsning var en spesielt god en, men jeg tror hun hadde gått helt i kjelleren om jeg hadde sagt rett ut at jeg ikke vil være venner. Hakket bedre å skylde på at jeg er travel og det ikke passer. Tror jeg. Anonymkode: 41951...6db 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #25 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da blir du sikkert kvitt vedkommende. Anonymkode: ba94b...7cf Tillegger. Jeg blir oppriktig lei meg på vedkommendes vegne. Og ønske vennskap med noen som ikke verken vil ha noe med dem å gjøre eller som venn! Og ofte er det dem som er ensom. Anonymkode: ba94b...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #26 Del Skrevet 22. februar DelvisPresley skrev (21 timer siden): Kjenner meg litt igjen. Ikke så pågående, men vil ofte ha meg med på ting i helgene. Jeg har ikke ork, og tror at vedkommende er skjult homo/bi. Er veldig feminin, men er ekstremt opptatt av å vise at han liker jenter. Veldig ubehagelig. Hva er poenget med den opplysningen??? Anonymkode: 1563a...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #27 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Møter jo andre kollegaer. Anonymkode: e9530...ad1 Så du vil kun utestenge den ene? Anonymkode: 1563a...be1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 22. februar #28 Del Skrevet 22. februar (endret) Det er vel sånn at en noen møter noen en har kjemi med i livet, noen ganger er det ikke gjensidig kjemi. På jobb er det sjeldent privat, fåtallet blir kjempegode venner med kolleger i eldre alder, selvfølgelig avhengig av bransje etc. En blir med for å ta fredagspils av og til, men så går en ofte etter litt tid, fordi en vil ha fri fra uken, måneden. Noen ganger blir en venn med noen på jobben også, men de fleste liker vel å ha litt space der? Så det er kanskje det letteste stedet å markere en avstand uten å være en dårlig kollega? Det er vel ingen som må være venner med noen? Det senser en vel fort? Jeg ville ikke ha fokusert noe på det, jeg. Bare være hyggelig, uten å være fjern. For alt du vet, mener ikke folk noe mer med at de spør heller, de kunne likegodt spurt en annen, eller spør andre uten å tenke seg om, sånn at de ikke blir så såret ved nei i det hele tatt? At det ikke stikker så dypt, det er bare tiden og omstendighetene som gjør at en ikke utvikler vennskap med alle. Endret 22. februar av Hoia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #29 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Personen ønsker å møtes på fritiden og er kun super hyggelig mot meg. Anonymkode: e9530...ad1 Bare si nei hver gang. Forstår at du ikke vil ta opp dette med kollegaen, da mange kan ha en ganske usunn reaksjon på å bli avvist. Vær uinteressert, og si alltid at du har andre planer når de spør om å finne på noe på fritiden. Finn på en unnskyldning når de ønsker å snakke om ting som ikke har med jobb å gjøre, at du faktisk må jobbe, gå på do, eller må ta opp noe med en annen kollega, plutselig må sende en mail, osv. Tar de ikke hintet da, så er det en diagnose på gang, og det kreves andre råd. Anonymkode: fb20b...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #30 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Så du vil kun utestenge den ene? Anonymkode: 1563a...be1 Det er vel ikke snakk om å utestenge, bare fordi man ikke har lyst til å henge med denne personen på fritida? Det må jo være lov å velge å bruke fritid sammen med en kollega, men ikke en annen? Skal man invitere alle på jobben på fest, eller ta initiativ til en lønningspils, så stenger man selvsagt ikke den ene ute. Man er høflig og proff i lunsjen og på alle arenaer der man skal samarbeide. Men hvis denne kollegaen vil mer, så er ikke det noe man har krav på. Er det synd på den personen som vil ha et vennskap, men det ikke blir gjengjeldet? Så klart. Det er hjerteskjærende. Men hva er alternativet? At TS skal tvinge seg selv til å henge med denne personen som hun ikke trives med, utenfor arbeidstid? Anonymkode: 41951...6db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 22. februar #31 Del Skrevet 22. februar (endret) Jeg ville ikke tatt personen til side for å si at du ikke ønsker å være venner, hør her, med et balltre etc., hahaha! Vedkommende har sikkert avvist noen selv i livet, bare vær tydelig, for eksempel si: "I dag skal jeg møte noen venner som ikke kolleger". Det er humant? På jobb er en hyggelig mot alle! Endret 22. februar av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achroite Skrevet 22. februar #32 Del Skrevet 22. februar Personlig er jeg er en veldig konfliktsky person som synes at situasjoner som dette er kjempe vanskelig. Om du ikke ønsker å si ifra direkte hadde jeg nok bare skyldt på at jeg er sær på hvem jeg henger med på fritiden, spesielt kollegaer. «Det er ikke deg, det er meg» greia, men igjen; jeg synes sånt er veldig ubehagelig å stå i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #33 Del Skrevet 22. februar Kjenner meg igjen. Jeg pleier bare å ikke vise interesse, ikke ta noe initiativ og alltid være opptatt. Dessverre fungerer jo ikke dette på alle. Jeg har en bekjent som mest sannsynlig er av det narsissistiske slaget, så det er fullt frontalangrep hver gang jeg ikke har sagt noe på en stund. Veldig spesielt opplegg. Anonymkode: 1bd26...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #34 Del Skrevet 22. februar DelvisPresley skrev (På 21.2.2024 den 20.40): Kjenner meg litt igjen. Ikke så pågående, men vil ofte ha meg med på ting i helgene. Jeg har ikke ork, og tror at vedkommende er skjult homo/bi. Er veldig feminin, men er ekstremt opptatt av å vise at han liker jenter. Veldig ubehagelig. Veldig ubehagelig så homofob du er da. Hva har det å si hvilken legning han har? Merkelig så paradoksale folk er, de lengter etter vennskap og skriver ned forumet om hvordan ingen vil være med dem, og så når de får noen som er interessert så avviser de. TS, bare si nei, samtidig tenk litt på at hvis du ønsker venner kanskje det er verdt å bare forsøke! Anonymkode: e79b7...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #35 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 17.23): Litt vanskelig når det er en kollega, som er på meg hele tiden... Anonymkode: e9530...ad1 Opptre som om personen ikke viste deg spesiell interesse. Møtes dere ved kaffemaskinen, gå da til dem du ønsker å sosialisere med. Eller gå tilbake til arbeidssted om ingen andre er tilgjengelig i sosial sone. I all sosial setting på jobb, lunsj eller pauser, snakk med andre. Ignorer 95%, snakk med personen 5%. «Jeg har andre planer» som standardsvar ved alle spørsmål om å gjøre noe etter arbeidstid. Aldri unnskyld deg, bare opptre slik du ville gjort hvis du ikke gidder å være sosial. Rett og slett vær nøytral. Om vedkommende fortsatt ikke tar hintet over noe tid, snakker vi om diagnose, slik en annen har nevnt her. Først da må du kanskje snakke litt alvorlig med vedkommende. Prøv først med høflig ignorering, hvor du gir vedkommende akkurat like mye tid som du bruker på øvrige kolleger face to face. Unngå en-til-en-kontakt, alltid oppsøk andre, eller gå tilbake til jobb-situasjon 🙂 Anonymkode: e794f...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #36 Del Skrevet 22. februar For en stygg og ondsinnet tråd! Håper neste dere opplever noe sånt selv en gang. Anonymkode: ba94b...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #37 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For en stygg og ondsinnet tråd! Håper neste dere opplever noe sånt selv en gang. Anonymkode: ba94b...7cf Hadde vært veldig interessant å høre hva du ville gjort i denne situasjonen? Anonymkode: fe1fd...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #38 Del Skrevet 23. februar Jeg har gjennom et langt liv opplevd folk som er avmålte, for å være tydelig mot meg. Synes det er helt ok! jeg er utadvent, og folk tror gjerne jeg søker vennskap-hvilket jeg ikke gjør. Og vil uansett ikke ha sympativennskap!!😅 Anonymkode: 0e4eb...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #39 Del Skrevet 23. februar Hvorfor vil du ikke være venn med denne kollegaen? Kan jo hende hun føler seg veldig utenfor Anonymkode: bb0eb...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #40 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er vel ikke snakk om å utestenge, bare fordi man ikke har lyst til å henge med denne personen på fritida? Det må jo være lov å velge å bruke fritid sammen med en kollega, men ikke en annen? Skal man invitere alle på jobben på fest, eller ta initiativ til en lønningspils, så stenger man selvsagt ikke den ene ute. Man er høflig og proff i lunsjen og på alle arenaer der man skal samarbeide. Men hvis denne kollegaen vil mer, så er ikke det noe man har krav på. Er det synd på den personen som vil ha et vennskap, men det ikke blir gjengjeldet? Så klart. Det er hjerteskjærende. Men hva er alternativet? At TS skal tvinge seg selv til å henge med denne personen som hun ikke trives med, utenfor arbeidstid? Anonymkode: 41951...6db Jo man utestenger hvis 3/4 om gås på fritiden Anonymkode: 1563a...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå