AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Del Skrevet 21. februar 2024 Har du eksempler på store kontraster mellom det folk poster på sosiale medier og hvordan de egentlig lever? Tenker på litt morsomme historier, som at noen later som om de har mye flottere bil enn de egentlig har, ikke at folk dekker over sorg, sykdom og tragedier. Anonymkode: 01afa...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Del Skrevet 21. februar 2024 Min svigerinne bor på en annen kant av landet og var her på besøk, fordi to av hennes brødre bor her. Hun bodde da hos ene broren med hans kone og barn og var innom oss en kveld på besøk. Til oss fortalte hun at det var veldig kjedelig å bo hos dem fordi de satt bare foran TVen eller med nesa i mobilen hele kveldene. På Facebook var det masse hjerter om hvor fantastisk det var å besøke hennes kjære bror. ❤️ Anonymkode: 9ffd3...3a0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 Er en god grunn til at jeg ikke har facebook. Øymene mine ble åpnet etter ungdomsfasen da jeg innså hvor kleint det er med facebook. Det skumleste er at folk går inn på profilene til andre og dømmer dem ihjel ut fra profilen før dem blir kjent med dem. Dette er sant dem fleste søker opp folk på facebook og dømmer dem ut ifra hva dem legger ut bildene dems osv. Jeg vil ikke bli idengifisert med det jeg legger ut. Ja mennesker er faktisk så trangsynte og dumme. Anonymkode: ab6b5...77b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 Man vet jo hva SoMe er. Jeg liker å se fine feriebilder og koselige hilsener. Jeg trenger ikke å se møkkete barn og folk som ikke kan fordra hverandre. Det kleineste jeg har sett var vel noen som begynte en personlig motkampanje, og la ut bilder av skitne tallerkener og halvspist mat..... Anonymkode: 1ad55...677 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 Nabodama legger ut masse selfies hvor hun er skikkelig stæsja i tillegg bruker hun mange filter. Normalt ser hun ut som en sliten småbarnsmor i joggebukser og med hestehale... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Del Skrevet 22. februar 2024 Min bror la ut dødsannonsen til vår far på FB og fikk mye sympati og mange kondolanser. Han kom i begravelsen, men kom ikke og besøkte ham på sykehuset da han lå på dødsleiet, I mange år før det kuttet han kontakten med pappa, og det var pappas store sorg at han ikke ble gjenforent med sin sønn. Det var vondt og rart å se dette, en skikkelig kontrast. Anonymkode: f6759...c3d 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Del Skrevet 22. februar 2024 Ser nå du spør etter festlige kontraster, denne var jo heller sørgelig... 🙂 Anonymkode: f6759...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #8 Del Skrevet 14. mars 2024 Har en venn som plutselig har gått fra rolig introvert som elsket å sitte hjemme med strikketøy, drikke te og leve rolig, og vært ganske usikker i sosiale settinger, til at hun skal ut og feste flere ganger i uken. Dette skiftet skjedde da hun slo opp med kjæresten sin og fikk nye single venner som hørte til denne party-livsstilen. Alt har blitt dokumentert på sosiale medier i mange måneder nå, der det virker som målet er å fremstå som drøyest mulig på kamera. Var på samme arrangement som denne gjengen og var spent på hvordan denne nye personligheten skulle være, hun var stille og akkurat like tilbaketrukken som før, men tok bare bilder og video av alle andre for å fremstå som en del av det. Tok hun selfies gjorde hun seg til der og da, og postet på story for at man så aldri så den livlige oppførselen resten av kvelden Anonymkode: 1ca8f...f47 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #9 Del Skrevet 14. mars 2024 Ikke festlig her heller, bare trist. Har ei i nabolaget som prøver seg som mamma-influenser. Legger ut masse om ungene, alt er harmonisk og "pickture perfect". Hjemmebakt brød og tips om barneoppdragelse. Bak fasaden er forholdet på randen av brudd, huset er kaos (bortsett fra de krokene hun tar bilder i), og ungene utagerende. Synes ordentlig synd på ungene, en ting er nå men når de blir store nok til å se dette på nett.. Anonymkode: 7f028...ee3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #10 Del Skrevet 14. mars 2024 Aldri forstått dette jeg. Legger ikke mye ut på some jeg. Kanskje en ferie jeg har vært på eller noe. Fordi jeg reier til land som ikke mange andre reiser til. Så jeg ønsker å vise at man kan oppleve andre ting. Men alt annet holder jeg for meg selv. Mange som ikke vet at jeg har barn og mann. For jeg legger ikke ut det. Anonymkode: a7950...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #11 Del Skrevet 14. mars 2024 Alltid stas å få minutt-for-minutt oppdatering fra den fantastiske kjærestekvelden. Folk er forskjellige, men når jeg går inn for kjærestetid, er det uten mobil og de 300 FB vennene mine. Ble sittende ved ei på bussen nylig, og klarte ikke å komme på hvem personen var. Etter to dager kom jeg på at det var svigerinnen til ei venninne som stadig legger ut bilder. Siden hun har kul klesstil, og jeg er inne på profilen hennes på Insta en gang eller tre i mnden, dukker hun stadig opp i feeden min, da tilnærmet ugjenkjennelig fra «real life» pga filter… Anonymkode: 464f0...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Del Skrevet 14. mars 2024 Har en kompis som både min mann og jeg har vært god venn med i mange år. For et par år siden ble han som alltid har vært en hyggelig bekymringsløs person sammen med tidenes mest nevrotiske dame som er veldig kompetitiv. Hun er veldig opptatt av hvordan de ligger an i forhold til henne rundt det hun ser på som status (jobb, utdanning, hus, bil, ferie) og har snakket ned andre i vår gjeng på tema som dette. På sosiale medier lever hun det perfekte liv og i sosiale samlinger langer hun ut om hvor perfekt og fint alt er. Så har vi kjæresten, vår kompis, som forteller om de samme tingene bare at ting ikke er pyntet på. At de har kjøpt for dyrt hus og bil og ikke kommer til å ha råd til å kunne gifte seg med det første. Det er to vidt forskjellige verdener mellom virkeligheten og det hun poster på internett Anonymkode: 1ca8f...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Del Skrevet 14. mars 2024 Svigersøster var veldig stolt over boligen de hadde pusset opp og postet i vei på instagram om hvor flink de har vært... i realiteten har de ikke gjort noen ting siden verken hun eller mannen er praktisk annlagt, det er foreldrene som har gjort absolutt alt, og de har i tillegg lånt penger av familie siden de ikke hadde råd til å pusse opp til å begynne med Anonymkode: 1ca8f...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #14 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 18.38): Min bror la ut dødsannonsen til vår far på FB og fikk mye sympati og mange kondolanser. Han kom i begravelsen, men kom ikke og besøkte ham på sykehuset da han lå på dødsleiet, I mange år før det kuttet han kontakten med pappa, og det var pappas store sorg at han ikke ble gjenforent med sin sønn. Det var vondt og rart å se dette, en skikkelig kontrast. Anonymkode: f6759...c3d Det er jo gjerne for å orientere om begravelsen og minnesamvær, ikke for å høste sympati. I mitt tilfelle hadde vi passordet til avdødes profil, og la det heller ut der. Anonymkode: 1ad55...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #15 Del Skrevet 14. mars 2024 Egentlig tragisk, men her kommer noe. Ett foreldrepar som sjelden har sitt eget barn hjemme. Er venn med de på some og det legges ut filmer og bilder om hvor koselig dagen har vært med eget barn. Vi har gjort både det ene og det andre. Sannheten er at foreldrene har vært hjemme hele dagen uten barnet sitt. Barnet går på pass mellom besteforeldre og tanter og onkler. Jeg har så vondt av barnet som ser foreldrene sine så sjelden. Enkelte skulle ikke hatt barn. Før noe spør hvordan jeg kan vite dette er fordi vi er naboer og ser når man er hjemme eller ikke. Derfor veldig rart å lese om aktiviteter den dagen, mens de har vært hjemme hele tiden. Anonymkode: ff7d8...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #16 Del Skrevet 14. mars 2024 Husker en mamma i klassen til mitt barn hade lagt ut påskebilde av hele familien på skitur inkl lillesøster på 3 år med nye ski. Det var kvikklunsj, kakao, ski stukket ned i snøen, og ansiktene vendt mot sola. Kontrasten var at man kunne skimte hushjørnet og takrenna oppe i hjørnet på bildet. Så den fine turen var altså et oppstilt bilde i egen hage. Anonymkode: d78a0...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #17 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husker en mamma i klassen til mitt barn hade lagt ut påskebilde av hele familien på skitur inkl lillesøster på 3 år med nye ski. Det var kvikklunsj, kakao, ski stukket ned i snøen, og ansiktene vendt mot sola. Kontrasten var at man kunne skimte hushjørnet og takrenna oppe i hjørnet på bildet. Så den fine turen var altså et oppstilt bilde i egen hage. Anonymkode: d78a0...19e Hva så? Hvor langt må man gå først, før det er lov å kose seg? Med et umulig småsøsken så var det slik skiturene våre på hytte/høyfjellshotell gjerne ble. Vi kom oss tilbake til utgangspunktet før "metningspunktet", der koste vi oss. Så gikk gjerne far og jeg en større sløyfe. Innimellom var det stopp allerede ved døra. Da ble de værende igjen, og vi gikk, men kom tilbake for kakao og kos. Anonymkode: 1ad55...677 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #18 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva så? Hvor langt må man gå først, før det er lov å kose seg? Med et umulig småsøsken så var det slik skiturene våre på hytte/høyfjellshotell gjerne ble. Vi kom oss tilbake til utgangspunktet før "metningspunktet", der koste vi oss. Så gikk gjerne far og jeg en større sløyfe. Innimellom var det stopp allerede ved døra. Da ble de værende igjen, og vi gikk, men kom tilbake for kakao og kos. Anonymkode: 1ad55...677 Har ikke sagt at det var noe galt? Var bare en forklaring på hvordan det legges frem i sosiale medier kontra hvordan virkeligheten er. Fra denne hagen er det ingen steder å gå på ski annet enn på en strødd bilvei. Så alle vet jo at det ikke akkurt var noen skitur de var på. Og helt fair det...men utifra bildne så det ut som de var i skogen eller i allefall var på tur. Leste du ikke overskriften til tråden? Anonymkode: d78a0...19e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #19 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke sagt at det var noe galt? Var bare en forklaring på hvordan det legges frem i sosiale medier kontra hvordan virkeligheten er. Fra denne hagen er det ingen steder å gå på ski annet enn på en strødd bilvei. Så alle vet jo at det ikke akkurt var noen skitur de var på. Og helt fair det...men utifra bildne så det ut som de var i skogen eller i allefall var på tur. Leste du ikke overskriften til tråden? Anonymkode: d78a0...19e Virkeligheten var jo at de satt ute i snøen og koste seg med kakao og kvikk lunsj. Anonymkode: 1ad55...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #20 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 10.50): Man vet jo hva SoMe er. Jeg liker å se fine feriebilder og koselige hilsener. Jeg trenger ikke å se møkkete barn og folk som ikke kan fordra hverandre. Det kleineste jeg har sett var vel noen som begynte en personlig motkampanje, og la ut bilder av skitne tallerkener og halvspist mat..... Anonymkode: 1ad55...677 Ugh, jeg husker tilbake i tid og en bitteliten periode hvor det var en "trend" å ta bilder av "morgenkaos" som utviklet seg til å ta bilder av baby-spy når det lignet på noe ("see, hun spydde en dinosaaauuur!!") 🥴🥴🥴 Anonymkode: a161c...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå