AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Del Skrevet 21. februar Å være funksjonshemmet innebærer at vi ikke kan velge aspekter ved oss selv, som øyefarge eller hårfarge, på samme måte som vi ikke velger hvor høye vi er. Å bli funksjonshemmet er en lignende situasjon. Selv om det kan være utfordrende eller kjedelig å håndtere, må vi leve med den virkeligheten. Livet har sine perioder, og vi må håndtere dem på ulike måter. Noen er triste, andre er glade. Noen er sterke, andre er svake, høye, lave, osv. Poenget er å nyte livet. Livet skjer bare en gang, og hvis vi blir sittende fast i en utfordrende situasjon, kan vi gå glipp av det som er rundt oss. Diskusjonen bør fokusere på hvordan vi kan håndtere det. Først og fremst kan vi finne noe som hjelper oss med å opprettholde konsentrasjonen, enten det er en hobby, jobb eller annen aktivitet. Dette kan gi livet mening og hjelpe oss med å takle utfordringer. Å håndtere kompleksiteten som funksjonshemmede kan oppleve, kan være utfordrende, men det er håndterbart med riktig tilnærming. Samfunnet må tilpasse seg for å støtte disse individene og sikre at de ikke ender opp isolert. Det finnes bærekraftige tiltak som kan implementeres for å lette deres integrasjon i samfunnet. Anonymkode: 218b8...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #2 Del Skrevet 21. februar Hvis dette er en norskprøve der dere ikke skal måle nivået til den som leverer teksten, kan du vel like gjerne bruke AI? Anonymkode: 11fe4...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #3 Del Skrevet 21. februar Teksten din bærer preg av klipp og lim. Anonymkode: 92319...dab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #4 Del Skrevet 21. februar Du har jo ikke skrevet teksten selv? Du har jo store feil i overskriften du har skrevet selv, mens teksten er klipp og lim. Det er jo ikke noe poeng at vi hjelper deg med en tekst noen andre har skrevet, det lærer du jo ikke av. Anonymkode: 8524c...434 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #5 Del Skrevet 21. februar Synes også starten var rar, tolker det som at å være funksjonshemmet betyr at man ikke kan velge øye- og hårfarge selv, og det er det vel ingen som kan, funksjonshemming eller ei Anonymkode: 20bc5...272 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 21. februar #6 Del Skrevet 21. februar Gramatikk og rettskriving er bra, fant ingen direkte feil av noe slag. Men innholdet er ikke bra, det er bare pjatt. Ser veldig ut som chatgpt, bare selvfølgeligheter og svada. Men jeg vet ikke om det teller på en slik prøve. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 21. februar #7 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Teksten din bærer preg av klipp og lim. Anonymkode: 92319...dab Enig, grammatikken er ikke så gal, men innholdet virker bare veldig rart. Jeg tviler på at folk som opplever å plutselig bli funksjonshemmet etter en ulykke synes dette er det samme som å ha f.eks. brunt, krøllete hår når man helst ville hatt blondt, slett hår. Hår kan man forresten farge eller rette ut, men hvis du dessverre mister følelsen i beina eller får en hjerneskade, er det ikke noe en frisør fikser på noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #8 Del Skrevet 21. februar Gramatikk og staving er vel greit nok i selve teksten (ikke i overskriften), men teksten i seg selv gir absolutt ingen mening - er den AI generert? Anonymkode: 78c95...744 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #9 Del Skrevet 21. februar Denne tråden er jo fiktiv. Hele overskriften bærer preg av tull. Kun for oppmerksomhet. Anonymkode: a5588...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 21. februar #10 Del Skrevet 21. februar Teksten lukter AI lang vei spør du meg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #11 Del Skrevet 21. februar Jeg kan hjelpe deg med å rette overskriften, den du selv har skrevet: Jeg skal til norskprøve og kan dere sjekke nivået av teskten min og rette garamatiske feiler. Takk. Jeg skal ha norskprøve, kan dere sjekke nivået på teksten min og rette grammatiske feil. Takk. Anonymkode: 20bc5...272 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 21. februar #12 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan hjelpe deg med å rette overskriften, den du selv har skrevet: Jeg skal til norskprøve og kan dere sjekke nivået av teskten min og rette garamatiske feiler. Takk. Jeg skal ha norskprøve, kan dere sjekke nivået på teksten min og rette grammatiske feil. Takk. Anonymkode: 20bc5...272 Hva med "teskten"? Forfatteren av trådtittel har enten dysleksi eller tuller, og ingen trenger skrive en setning med fullt av feil med dagens telefoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #13 Del Skrevet 21. februar Tror ikke ordet «aspekt» er riktig i starten i beskrivelse av øyefarge osv Anonymkode: 930b3...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #14 Del Skrevet 21. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Å være funksjonshemmet innebærer at vi ikke kan velge aspekter ved oss selv, som øyefarge eller hårfarge, på samme måte som vi ikke velger hvor høye vi er. Det høres ut som at funksjonsfriske kan velge øyenfarge og hårfarge selv… Anonymkode: be296...4fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #15 Del Skrevet 21. februar 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvis dette er en norskprøve der dere ikke skal måle nivået til den som leverer teksten, kan du vel like gjerne bruke AI? Anonymkode: 11fe4...8fe Lærer man noe av det da, om noe/noen andre gjør arbeidet for en? Nei, det gjør man ikke vettu. Anonymkode: 6f57c...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar #16 Del Skrevet 21. februar 10 hours ago, TomSawyer said: Hva med "teskten"? Forfatteren av trådtittel har enten dysleksi eller tuller, og ingen trenger skrive en setning med fullt av feil med dagens telefoner. Nok av folk her inne som aldri leser over det de skriver før de poster. Anonymkode: 6f57c...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 24. februar #17 Del Skrevet 24. februar Det er ikke grammatikken som er problemet, det er innholdet i teksten. Det står at å være funksjonshemmet innebærer å ikke kunne velge øyenfarge selv. Grammatikken er riktig, men betydningen er jo vås. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. februar #18 Del Skrevet 24. februar (endret) Jeg skjønner hva som menes - at man man ikke velger å bli funksjonshemmet, like lite som man kan velge høyde eller øyenfarge. Men teksten er knotete skrevet, og knotingen samsvarer verken med vokabularet eller temaet. Inntrykket jeg får, er at det virker pretensiøst - litt som å prøve å løpe før man engang kan gå. Og: Man kan ikke velge hvilken hårfarge man er født med - men det er forholdsvis enkelt å endre hårfarge. Så dette er en dårlig sammenligning. Jeg ville ha skrotet det hele og begynt på nytt. Endret 25. februar av Pringle Veldig trøtt da jeg skrev dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 24. februar #19 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 9.45): Jeg kan hjelpe deg med å rette overskriften, den du selv har skrevet: Jeg skal til norskprøve og kan dere sjekke nivået av teskten min og rette garamatiske feiler. Takk. Jeg skal ha norskprøve, kan dere sjekke nivået på teksten min og rette grammatiske feil. Takk. Anonymkode: 20bc5...272 Spørsmålstegn etter "grammatiske feil", please! Får fnatt av folk som skriver spørsmål uten spørsmålstegn. "Hei, hva driver du med i dag." Gahhhh! 😨 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robert_44 Skrevet 24. februar #20 Del Skrevet 24. februar Hedda-78 skrev (På 21.2.2024 den 9.35): Gramatikk og rettskriving er bra, fant ingen direkte feil av noe slag. Men innholdet er ikke bra, det er bare pjatt. Ser veldig ut som chatgpt, bare selvfølgeligheter og svada. Men jeg vet ikke om det teller på en slik prøve. Helt ærlig?..Her var det jo masse å ta tak i .... Og/å, diksjon, kontinuitet osv.....Hvilken (høy)skole har du gått på da ?... Eller har alt rast helt sammen ?...Altså hele høyskolesystemet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå