Gå til innhold

Sykehusinnleggelse 80-årsdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har havnet på sykehuset, ikke noe livstruende men alvorlig nok, i helga skal vi reise i overraskelse 80-årsdag til foreldrene hans ca 10timer unna, vi har fått fri fra jobb og sånt og broren hans lager en overraskelse fest. Tidligst utskrivelse er nok mitten av neste uke, vi har meldt avbud til festen noe som er kjipt, men mannen min mener vi ikke bør si at han er på sykehus, vil ikke uroe foreldrene, jeg mener at hadde det vert mine barn ville jeg visst. Jeg føler jeg ikke kan overstyre siden det er hans foreldre, men jeg har go kontakt med svigermor, så når vi har den ukentlige praten på fredag, hun ringer hver fredag kl 19.00 så snakker vi en times tid. Om barna, mannen osv.. så blir det fælt å lyve. Huff føler meg mellom barken og veden..

Anonymkode: 18c8f...ce5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ditt sted å fortelle når din mann er tydelig på at du ikke skal si noe. I alle dager. 

Anonymkode: 4dcb7...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må mene hva du vil, og skjønner også at det kan føles ubehagelig for deg å holde det skjult, men ærlig talt, dette må mannen din få bestemme selv. En selvfølge at du hverken kan eller skal «overstyre» noe her. 

Anonymkode: 226ca...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans valg, men da får også han komme opp med en ok plan om hva du evt kan si når du skal snakke med svigermor og ikke minst hvilken unnskyldning hans bror skal legge frem når dere ikke kommer i 80års dagen. Sannheten ang sykehusinnleggelse er såklart det enkleste, det vil jo komme frem til slutt uansett men det er hans avgjørelse å ta.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli pålagt å lyve på den måten hadde jeg ikke funnet meg i. 

Anonymkode: 909a0...965

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så ikke svar telefonen på fredag. 

Anonymkode: 4dcb7...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg latt mannen ta telefonen neste gang og formidle sin alternative sannhet selv.

Anonymkode: db4ba...74e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jeg helt enig i. 

Anonymkode: e813a...d11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo såpas spesielt å plutselig melde avbud i en overraskelse 80-års dag til sine foreldre, at her ville jeg vært ærlig. 

Men for all del, vil mannen din lyve til foreldrene sine, så får han gjøre det. Hadde jeg vært deg, ville jeg unngått den telefonen på fredag. Jeg er uansett så elendig til å lyve, at vedkommende ville hørt det på meg og skjønt at det var noe på gang. Så om noe ville jeg jo uroet svigermor ytterligere ved å lyve.

Anonymkode: 2559b...160

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...