Gå til innhold

Venninne fortalte hvor jeg var når jeg var på hemmelig adresss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun der er ikke venninna di. For ei drittkjerring.

Anonymkode: bf092...aa9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heter hun tilfeldigvis noe på L, fire bokstaver?

Anonymkode: 8cab6...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg trodde hun var til å stole på, og jeg har kjent henne lenge. Da hun ringte, og vi pratet, så fikk jeg knekken helt. Jeg holdt på å pakke inn ting til leiligheten, og var så sliten at jeg bare tok til gråten. Der og da var hun god å prate med, men nå så angrer jeg bittert😓. Jeg har ikke hatt kontakt med familie eller andre venner, og hun er den som også har visst hva jeg har blitt utsatt for. Derfor delte jeg det med henne

Anonymkode: 71216...cbc

Men du må og ta ansvar for egen sikkerhet.

Det er ikke din skyld at du er i situasjonen, eller at noen behandler deg slik at du må ha hemmelig adresse. Men når du går til det steget å får hemmelig adresse så har du et ansvar for å ivareta egen sikkerhet med å ikke dele dette med andre som ikke trenger det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i kontakt med politiet nå, og det ser ut som ting ordner seg. Tusen takk for alle her som støttet meg❤️

Bra at du har snakket med politiet. Jeg håper at du oppga venninnens navn, slik at politiet kan ta en alvorsprat med henne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Heter hun tilfeldigvis noe på L, fire bokstaver?

Anonymkode: 8cab6...903

Nei.. hun begynner ikke på L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Men ma må faktisk ha et ansvar selv.

»jeg var ensom» er rimelig tynt.

Det er ganske tynt hos deg også, men empati og sånt 

Anonymkode: 52bd9...7c3

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ganske tynt hos deg også, men empati og sånt 

Anonymkode: 52bd9...7c3

Det er ikke empati som trengs her men en realitetssjekk. Hemmelig adresse er alvor. Da har man faktisk en reell skaderisiko og da er det kanskje på tide at vedkommende som får hemmelig adresse og faktisk ikke forteller andre om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei gi deg. Jeg forstår TS godt. Har hun lært at hun må tenke seg bedre om neste gang? Definitivt. Men man forventer ikke at folk man strekker ut en hånd til i fortrolighet når man er i livsfare går ut og deler dette. Så kynisk er det ikke meningen at vi skal være. 

Anonymkode: 3055d...774

Når man bor på hemmelig adresse kan man ikke dele adresse med noen. Ikke engang med nær familie. Dette skal man drilles i av politiet, så her må det ha skjedd en svikt i opplæringen siden TS delte adressen. Man må være så kynisk at man ikke stoler på noen når man er på hemmelig/beskyttet adresse/kode 6/7 og med ny identitet. For alternativet er å risikere helse og i verste fall livet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (1 time siden):

Når man bor på hemmelig adresse kan man ikke dele adresse med noen. Ikke engang med nær familie. Dette skal man drilles i av politiet, så her må det ha skjedd en svikt i opplæringen siden TS delte adressen. Man må være så kynisk at man ikke stoler på noen når man er på hemmelig/beskyttet adresse/kode 6/7 og med ny identitet. For alternativet er å risikere helse og i verste fall livet.

Jeg delte ikke adresse min. Jeg delte bare min nærmeste butikk og sa at det er et stykke derfra. 

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad det ordner seg for deg, håper du holder deg unna venninna di. Ikke la det bli noen konfrontasjon, bare la det dø ut. På den måten skaper du ikke flere uvenner og kan si hei på en høflig og avmålt måte neste gang du treffer henne. Hun bør skamme seg, men blir du sint på henne eller viser deg "svak", så kommer hun til å føle at det er du som bør skamme deg.. Og du har trodd alt lært leksa di, du kan dessverre ikke stole på noen ❤️

Anonymkode: 5331c...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (3 timer siden):

Og nå har hun lært og folk i kommentarfeltet trenger ikke victim blame noe mer. Det viktigste for TS er å få orientert at adressen er lekket.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (3 timer siden):

Hemmelig adresse er altså et slags fengsel ts skal sitte i? 

Anonymkode: 758fd...3a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil jo stole på gode venner. Men dessverre så kan mam ikke det. Jeg fikk erfare det for noen år siden. Da min ex bedrev telegonterror i 3år. For å roe det hele ned, skaffet jeg meg hemlig nr, dvs et nr som sto å en annen person sitt navn.  Pga man ikke lenger fikk kjøpt hemmelig nr. Og den gangen kunne man ikke blokkere enkelt nr. Jeg ga nr til 5 av mine nermeste venner med streng beskjed om å ikke dele med andre venner eller min ex. Det gikk en uke bare før ex var på den tlf også. Jeg fikk ikke vite hvem som delte nr. Så jeg endte med å kutte de ut alle sammen. Gidder ikke ha så dårlige venner 

Anonymkode: 04bfb...d96

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hemmelig adresse er altså et slags fengsel ts skal sitte i? 

Anonymkode: 758fd...3a9

Ja, det er dessverre slik det føles for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (13 timer siden):

Men ma må faktisk ha et ansvar selv.

»jeg var ensom» er rimelig tynt.

Skjerp deg

Anonymkode: 0e087...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (11 timer siden):

Det er ikke empati som trengs her men en realitetssjekk. Hemmelig adresse er alvor. Da har man faktisk en reell skaderisiko og da er det kanskje på tide at vedkommende som får hemmelig adresse og faktisk ikke forteller andre om det.

Herregud hun snakket med ei venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man virkelig ikke lov å ha venner hvis man bor på hemmelig adresse? Send "venninnen" regning for flytting til ny adresse 😛 

Anonymkode: b8360...264

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv til henne "Med alle partner- og familiedrap som har vært i det siste burde du visst bedre, og være et klokt medmenneske, men isteden valgte du å utsette meg i fare. Slike "venninner" trenger jeg ikke. " 

For det gjør du ikke. Dette er et så grovt tilitsbrudd at det er utilgivelig. 

Forstår at du er ensom, men som et klokt menneske en gang sa til meg "Du er blitt såret, men du må likevel gi nye mennesker en sjanse til å vise at de er til å stole på. Det som derimot er idiotisk er å bli bitt av en slange, for så å gi slike slanger du VET at du ikke kan stole på en sjanse til. "

Ønsker deg alt godt! Det finnes gode mennesker, men de dårlige må man være så smart at man kvitter seg med. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud hun snakket med ei venninne!

Herregud vi snakker om en voldelig person som en frykter er villig til å skade TS alvorlig. Kanskje til og med drepe TS. Er grenser for hvor lett en skal ta på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har man virkelig ikke lov å ha venner hvis man bor på hemmelig adresse? Send "venninnen" regning for flytting til ny adresse 😛 

Anonymkode: b8360...264

Selvfølgelig har man lov til å ha venner.

Men man har og et ansvar om å ivareta sin egen sikkerhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...