AnonymBruker Skrevet 20. februar #41 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Igjen skriver jeg her at jeg tilbød henne å komme hjem til meg til en kopp kaffe, fordi det var det jeg trengte og hadde tid til den dagen. Jeg synes ikke jeg har noe ansvar for videre kontakt, siden jeg hadde verdens beste unnskyldning for ikke å gå på kafé med henne. Slik jeg kjenner henne, tror jeg heller ikke hun hadde prioritert kafebesøk et par dager etter at hennes mann hadde gått bort. Ts Anonymkode: 7b4b9...06c Du gjør som du vil. Jeg er mer overrasket over hvorfor du ett sted skrev hun ble molefunken, dvs trist, og så går over til å skrive at hun ble sur. Andre i tråden beskriver henne som snurt. Tre helt forskjellige følelser. Vil du ikke ha kontakt, dropp henne, men ikke gjør det til en kamp om hvem som har ansvar. Anonymkode: 826cd...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #42 Del Skrevet 20. februar Miaiai skrev (8 timer siden): Du skal ikke beklage deg ❤️ jeg ville sett på hvordan venn hun er ellers. Om hun ikke dirkte sa noe stygt/sårende, annet en og ta avstand og ingen kontakt etter det. Var hun i bisettelsen/begravelsen ? Om det ikke var lukket. Jeg hadde jo ikke dratt en på kafe eller innvitert deg på det, men heller spurt om og få kommer innom deg. Kan det være hun tror du ville være alene, selv om man burde skjønne at kafe var en dårlig ide. Men som sagt det kan være en venn du mulig ser gjør ting som mulig ikke er bra for deg i lengden. En dum hendelse er ikke nok til og slå hånden av en venn, med mindre hun ikke er sur på deg i ettertid, da mangler hun antenner. Jeg ville sendt henne en ærlig melding, om det er en venn du vil beholde. Elles hadde jeg sendt den for at om hun er i den situasjonen med noen andre seinere, tenker hun seg mulig om Jeg sa til henne at jeg ikke ønsket å være alene og inviterte henne hjem, men hun ville på kafé. Hun kom og leverte inn blomster til kirken men dro på jobb før bisettelsen, men det var veldig hyggelig at hun ga blomster. Sendte henne julehilsen og har ikke fått noe svar tilbake. Kommer nok til å ta kontakt om en stund når jeg er klar. Er nå opptatt med å finne gravstein og alt papirarbeidet som skal inn til skatteoppgjøret, og det krever mye mental energi å ordne opp etter min samboer som jeg ikke forstår er helt borte for godt enda. Ts Anonymkode: 7b4b9...06c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #43 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du gjør som du vil. Jeg er mer overrasket over hvorfor du ett sted skrev hun ble molefunken, dvs trist, og så går over til å skrive at hun ble sur. Andre i tråden beskriver henne som snurt. Tre helt forskjellige følelser. Vil du ikke ha kontakt, dropp henne, men ikke gjør det til en kamp om hvem som har ansvar. Anonymkode: 826cd...13a Om hun ble snurt eller sur spiller ingen rolle, da jeg ikke har snakket med henne om hva hun ble. Kommer nok til å ta kontakt for gang i fremtiden når jeg har kommet meg litt ovenpå. Ts Anonymkode: 7b4b9...06c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #44 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 18.56): 😳Det høres jo helt absurd å ringe og mase om når dere skal gå på byen, når du sitter ved dødsleiet til din far ❤️ Ts Anonymkode: 7b4b9...06c Ja helt enig, selv om jeg sa gjentatte ganger han var veldig dårlig og jeg orka ikke og sitte på pub når alle hoier og skriker. fikk sms omtrent hver dag, da han hadde av og til en ganske ok dag så var hun på telefonen med engang. Snakka om det til henne etter min far døde at dette stressa meg unødvendig men hun skjønte det ikke. Anonymkode: 43aa1...1f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #45 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om hun ble snurt eller sur spiller ingen rolle, da jeg ikke har snakket med henne om hva hun ble. Kommer nok til å ta kontakt for gang i fremtiden når jeg har kommet meg litt ovenpå. Ts Anonymkode: 7b4b9...06c Du har ikke gjort noe galt i denne settingen. Tenk heller på deg selv, en dag vil det nok gå opp en lys for henne. Du har nok og tenke på. Hun sitter sikkert og venter på unnskyldning fra deg som du ikke skylder henne. Det er synd hvis dette gnager på deg. Kanskje dette i utgangspunktet ikke var en så god venninne når det kommer til stykket. Anonymkode: 43aa1...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. februar #46 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 19.10): Og i alle tråder om at ingen tar kontakt etter et dødsfall framheves det at det alltid er bedre å ta kontakt med de etterlatte enn å la være, uansett hva man sier... Jeg skjønner at du ikke følte for en kafétur da, og det er selvfølgelig helt greit å si, men når hun strakte ut en hånd og ble avvist med at du hadde så mye å gjøre, er det litt spesielt å klage over at hun ghoster deg etterpå. Når noen sier at de er travelt opptatt med andre ting, er det normale å la dem være i fred. Anonymkode: b3361...c84 Jeg tenker nå at man uansett ikke ghoster venner i en vanskelig livssituasjon. Uansett hvor velment gesten fra venninnen var, så forpliktet ikke det TS til å takke ja. Å være en støttende venn i en vanskelig situasjon, handler jo om å la vedkommende vite at man er der for dem om de trenger noe, og ha forståelse for at mer normale "vennesysler" i en periode ikke vil ha førsteprioritet. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå