Gå til innhold

Babysarius kommer til høsten

MammaSarius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:grine2: :grine2: :grine2:

I dag var det endelig dagen for ordinær UL som jeg har grudet meg så masse til!

Jeg sov kjempedårlig i natt og var dårlig i magen, noe jeg alltid er når jeg er nervøs. Våknet tidlig i dag morges, men sovnet heldigvis igjen og fikk sovet en god stund siden timen ikke var før kl 1230. Var litt smånervøs i det vi dro avgårde, men i det trikken nærmet seg sykehuset ble jeg plutselig helt rolig. :)

Ventetiden var ikke særlig lang og vi fikk komme inn til en veldig flink og hyggelig jordmor som tok seg god tid og forklarte og pekte. Hun viste oss en nydelig ryggrad, et hjerte med fire kammere som pumpet som bare det, en magesekk og blæra. Sariusen var ganske så aktiv og sprellet en del med armer og ben. Han var særlig opptatt av å vise frem bena sine så vi fikk et bilde av verdens nydeligste fotavtrykk! :hjerte: Mannen har en medfødt feil på hendene som vi ikke vet om er arvelig så hun ville gjerne titte godt på hendene etter at vi var ferdig med å sjekke alt det andre. Da la Sariusen seg godt til rette med foldede hender, rampungen. :ler:

Vi hadde jo snakket en del på forhånd om vi ville vite kjønnet eller ikke. Mannen begynte å helle mot at han ville vite, men sa det var opp til meg. Han har lenge vært ganske sikker på at nysjerrigheten min ville ta overhånd, men i går når vi snakket om det ble jeg mer og mer sikker på at jeg ikke ville vite. Etter en stund spurte jordmoren om vi ville vite og jeg sa til mannen at dersom han veldigbgjerne ville vite så var det greit, men han ville jeg skulle bestemme. Jeg spurte henne om hun kunne se det og det kunne hun. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt overrasket selv, men jeg ville ikke vite. Inni der lå babyen min med et perfekt litte hjerte som slo og det var mer enn nok for meg.

Rampen lå også med hode helt inn mot ryggen min så det var vanskelig å få tatt ordentlig mål. Etter å ha prøvd mange ganger ga jordmoren til slutt opp. Mangel av hodemål kombinert med ta hun ikke fikk sett på hendene og at vi var der veldig tidlig (begynnelsen av uke 16) gjorde at hun ville vi skulle komme tilbake. Hun mente det var særlig viktig å fastlså termin siden vi jo er såpass usikre på det selv. Og vi takker jo selvfølgelig ikke nei til enda en sjanse til å se gullet vårt. Til alt overmål fikk vi time hos en av ultralydspesialistene med det beste utstyret slik at vi virkelig kunne få sett nærme på de små hendene. Er jo veldig glad for at de sjekker det godt opp, men både vi og jordmor synes vi kunne se at hendene så greie ut i dag når Sariusen endelig ville vise de fram så vi er egentlig ikke særlig bekymret. Er egentlig bare utrolig lettet og glad for at det bor en velskapt liten Sarius i min mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Markblomsten

Dette var hyggelig lesing ja!

Håper du klarer å slappe skikkelig av nå da :)

HVordan går det egentlig med formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan går det egentlig med formen din?

Formen går opp og ned. Jeg er mye sliten og har begynt å få mye hodepine, sånn skikkelig ekkelt press på tinningen. On the bright side så er bekkenet myyyyye bedre! Etter at jeg har begynt å kle på meg som en gammel dame (les: kler på meg undertøy sittende, ikke hinkende på et ben) er det egentlig ikke særlig vondt,, bare ubehagelig når jeg glemmer meg. Ser vel egentlig ikke for meg at jeg blir 100% friskmeldt. Håper bare pollensesongen blir av de verste for da tror jeg at jeg rømmer landet.

Men,viktigst av alt i hele verden: Inni min mage bor en liv-levende Babysarius og da er alle vondter verdt det!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott rapport :hjerte:

Flinke du som klarte å styre nysgjerrigheten din...mer enn hva jeg klarte ;)

Vi sees i morgen snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om UL-opplevelsen deres - og så flink du var som klarte å holde deg til den opprinnelige planen om å ikke vite kjønnet. Nå har du jo uansett betenkningstid ettersom dere skal på en UL til. Det blir spennende med terminbestemmelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Høres virkelig ut som en flott opplevelse dere hadde på UL i dag og så morro at du klarte å styre nyskjerrigheten din ang kjønn. Jeg kan jo ikke si noe for sikkert siden jeg ikke er gravid en gang men hvis jeg en gang blir det så tror jeg at jeg vil vente med å få vite kjønnet til fødselen. Sikkert veldig fristende når jordmor sier at hun kunne se det da....Hva er egentlig magefølelsen?

Også hyggelig nyhet at du er bedre i bekkenet ditt. :tommel:

Er så glad for at det går så bra med deg denne gangen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig UL-rapport!

Later til at det var en kjempefin opplevelse for dere begge! ;)

Herlig!!!

Kjempeflott at dere får oppfølgings-UL allerede om tre uker også - det er jo slett ikke galt å få hilse på Sarius flere ganger! :hjerte:

Jeg er jo uhyre spent på om det er en :babygutt: eller :babyjente:...men skjønner det jo hvis dere velger å vente til fødsel. Eller kanskje dere får vite det på UL om 3 uker igjen!? Kan jo aldri vite om ikke dere ser det selv! :grine2:

*spent ja*

Takk for strålende lykkelig sms i dag forresten, jeg har bare ikke fått svart...er lettere "braindead" om dagen! :sjenert:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter UL i dag tuslet jeg og mannen rundt i byenog koste oss i solen. Spiste god lunch på Bagel n Juice og livet var deilig. Vi tittet i mange butikker på utkikk etter noe til Sariusen og det var jammen ikke lett å finne noe vi likte godt i unisex. Jeg synes mye av det som er unisex enten blir for søtt til en gutt eller for røft til en jente, det skal jammen ikke være lett.

Etter mye om og men var vi nesten i ferd med å gi opp da mannen fant et jenteantrekk han falt helt for. Siden han ønsker seg så veldig en jente så måtte vi jo nesten bare kjøpe det da, så får det heller bli en gave dersom far ikke får vilja si:

gallery_9407_130_8366.gif

Jeg måtte jo barele da han kom tuslende med et stort smil, skjønner jo godt at han falt for Blekksprutprinsessen! :ler:

Når vi først kjøpte et jenteantrekk følte jeg vi måtte kjøpe noe annet også. Går jo ikke an at første antrekket er jentete hvis det blir en gutt. Så da endte vi opp med dette som sikkert kan være unisex, men som jeg synes ble litt maskulint:

gallery_9407_130_36935.gif

:rodme: Vi er ikke helt gode, men det var gøy å handle litt ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Syns dere er veldig søte jeg da. :tommel:

Kjempefine klær, og passer det ikke til baby-sariusen så passer det helt sikker til noen andre. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Så herlig med bra UL!

Vi hadde også en ekstra pga lille villstyringen som ikke ville vise seg,bare morsomt det! Syns andre gangen var enda bedre!!

Ha en superfin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...