Gå til innhold

Babysarius kommer til høsten


MammaSarius

Anbefalte innlegg

Hmmm, får høre med Pappasariusen, han har vanligvis mye bedre kontroll enn meg på når det har vært sengekos. :ler:

Jeg vet at det ble mye :humpe: i Italia (og vi kom hjem 9. januar), etter det tror jeg det kan ha gått en stund igjen du... Får høre med mannen som vanligvis har full oversikt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at testen ble så raskt og tydelig positiv tyder på at du har vært gravid en liten stund tror jeg.

Den dagen jeg ble sikker på at jeg var gravid med eldstemann fikk vi besøk av en kamerat. Han ble værende noen dager og jeg hadde ikke lyst til å ta testen mens han var der. Da han dro hjem igjen tok jeg testen sammen med mannen. Den viste knallblå strek etter 15-20 sekunder og jeg husker jeg sa: "Tror nok ikke den streken går bort igjen innen det har gått ett minutt" :ler:

Med lillemann testet jeg samme dagen som jeg fikk mistanke og da tok det lengere tid før den blå streken kom opp + streken var mye svakere.

Ha en fantastisk bursdagskveld kjære gravide deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN OG DEN LILLE!

Har sendt deg sms, men nå skjønner jeg jo hvorfor du ikke svarer :ler: ...du har jo bursdag!

Og vet du hva? Du er EN HEL uke eldre enn meg!

Og du? Tusen takk for all omtanke i dag. Setter umåtelig pris på det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Er så flott å høre hvor glad du er alstå.

Bare en liten ting - det er ikke sikkert du får brukt spa-gavekortet ditt på en stund, for det er ikke så mange behandlingsteder som tar spa på gravide slik jg har forstått..

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten ting - det er ikke sikkert du får brukt spa-gavekortet ditt på en stund, for det er ikke så mange behandlingsteder som tar spa på gravide slik jg har forstått..

På Colosseum (der jeg ha fått gavekort) har de egen spa-pakke for

gravide.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

:hoppe: Så flott da!!! Ingen grunn til bekymring fra min side da ;)

Hvordan er egentlig formen din? Og husker jeg rett om du skal på UL for å fastsette termin? Når i så fall er det? Regner emd du får bra og tett oppfølging nå, men din "historie" :klem:fulgte nemlig med i den forrige boka di selv om jeg ikke var så flink til å legge igjen spor...

Endret av Markblomsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempekoselige bursdagshilsener!

Har hatt en kjempefin bursdag! Hadde med kaka og koste oss litt på jobben og så dro jeg litt tidlig for å ordne i stand hjemme til middagsgjester. :sjenert: Det gikk forholdsvis dårlig, jeg sovnet utslitt på sofaen og våknet ikke før mannen var hjemme fra jobb. Det ble veldig sen middag, men var veldig koselig. Vi hadde besøk av en venninne av meg og en kamerat som ikke hadde møtt hevrandre før. Det ble ganske komisk da de begge ante ugler i mosen når jeg ikke drakk vin, men begge skulle være diskret og ikke nevne det. Det tok lang tid før vi fikk fortalt de gode nyhetene, men nå vi endelig fikk gjort det var de så utrolig glade på våre vegne. Kameraten min som har vært min beste venn i snart 15 år tok "onkel-ansvaret" sitt med stort ansvar og var kjempesøt. Venninnen min skal strikke litt når hun er ferdig med hovedoppgaven, så det blir bra.

I går var jeg ute med et par venninner etter en kinotur (TransAmeica anbefales på det varmeste) og ble påspandert en øl av en veldig hyggelig fyr som hadde litt vondt av meg fordi to av hans veldig brautende kamerater kom og satte seg ved bordet vårt. Måtte jo mumlende smile at jeg ikke drikker øl (hvilket jeg faktisk ikke gjør) hvorpå han lurte på hva annet jeg ville ha... :sjenert: Jeg sa at jeg ikke drakk i dag, så ikke ut som venninnen min som ikke vet noe om graviditeten reagerte noe særlig på det.

Fikk ringt legen i går og hun sendte henvisning til tidlig UL for meg i går. Håper ikke det tar så lang tid før jeg får brev fra Ullevål med time. Dette er ikke fastlegen min (hun var ikke tilgjengelig den uka jeg testet positivet, så jeg gikk privat), så jeg må ringe dit å bestille kontroll også, men tror kanskje jeg venter til etter UL så jeg vet litt mer om hvilken uke jeg er i.

I kveld skal vi til mamma på middag sammen med mine svigerforeldre. Jeg er nødt til å dra dit litt tidlig og fortelle de gode nyhetene til mamma, ettersom svigers allerede vet det. Vi var nemlig der på middag forrige søndag og når jeg takket nei til både portvin og vin så svigermor smilende på meg og sa: "Det er kanskje frekt å spørre, men du er ikke gravid igjen vel?" Så hun fikk vite resultatet når vi fikk svar på HCG prøvene.

Gruer meg litt til å fortelle det til mamma, vet ikke helt hvorfor, men synes det er litt vanskelig, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal si det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin bursdag og koselig kveld med venninner i går. :tommel:

Når det gjelder å fortelle den gode nyheten til mamman din så blir hun sikkert kjempeglad for at du er på vei igjen. Det er vel bare å si det som det er og ikke gå rundt grøten.

Lykke til og kos deg på middag i kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempefint å fortelle det til den vordrende mormoren - hun vet jo hvor lei deg du ble da du mistet og må synes det er kjempehyggelig at dere har fått en ny sjanse så fort!

Koselig å høre at du har hatt en så fin bursdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, det går sikkert bra å fortelle til mamma. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg gruer meg.

Hadde egtnlig tenkt å gjøre litt ut av det, med garn til strikking, men har vært så sliten i dag at jeg ikke har orket å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme etter veldig koselig middagsbesøk hos mammsen. Hun ble veldig overrasket, men også veldig glad! Tror nok hun blir en ganske så tussete bestemor etterhvert, men hun trenger nok litt tid til å venne seg til tanken tenker jeg.

Vi spiste nydelig god mat, siden det var for å feire min bursdag hadde jeg fått bestemme deler av menyen. Vi fikk en nydelig reke-souffle med asparges og salat til forrett, reinsdyr stek til hovedrett og nydelig bløtkake med jordbær til dessert. I tillegg hadde mamma lagd min yndlings sjokoladekake til kaffen, søte mammaen min! :) Det var første gang svigers har møtt mamma og samboeren over flere timer og de fant tonen med en gang! Alltid koselig når ting går så greit!

Det ble drukket mye god rødvin og jeg må innrømme at jeg gleder meg veldig til å kunne ta et glass uti oktober en gang!

Nå er det på tide og legge seg. Imorgen skal vi på Grand og spise kake med svigerinne, svoger og barna. Snakk om å feire bursdag fire dager til ende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er vi hjemme igjen etter å ha forsynt oss grundig fra kake-buffeen på Grand, tror det er meget sannsynlig at jeg aldri blir sulten igjen. Vi var der sammen med svigerinne,svoger og barna deres på 2,5 og 7 år. Herlige unger!

Ringte mamma når jeg kom hjem for å takke fori går og høre om hun hadde fått fordøyd nyhetene hun svarte telefonen med "Hei Gravida"!?! :ler: Tror nok hun er ganske så glad selv om hun følet at hun ikke er gammel nok til å bli bestemor, men som hun påpekte i går så kommer jeg til å være ca tre måneder eldre enn hva hun var når hun fikk meg!

I kveld skal vi slappe av hjemme og se på Lost, har lastet ned fire episoder som vi ikke har rukket å fåmed oss så det blir kosestund i sofaen.

Er veldig spent på når vi får brev fra Ullevål ang UL, legen sa jeg kunne ringe hvis jeg ikke hadde hørt noe i slutten av uka. Er jo veldig utålmodig, vil gjerne vite hvor langt vi har kommet (så jeg kan lagge ticker) samtidig som vi jo får se mer jo lenger vi venter. Er også fryktelig sliten og må innrømme at jeg gruer meg til enfull uke med jobb. Passer på å ikke legge planer for ukedagskveldene slik at jeg får lada batteriene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...