Gå til innhold

Er invitert til hytta - vil ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glad for å stille opp? Dette er jo bare et spill for å få deg tilbake, du skjønner det? 

Anonymkode: 229bc...28e

Ikke et spill, han sier det rett ut, at han vil prøve igjen. Det vil jeg også. Vi strekker oss begge to for hverandre.

Anonymkode: f1ef5...c10

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i rådene om å begynne å stå opp mot foreldrene dine. Ta opp ting saklig når de er dobbeltmoralske, vanskelige eller frekke. Ta pause fra dem ved behov.

Selv om barna har en god relasjon til besteforeldrene og er glade i dem, så ville jeg ikke dratt på en slik hyttetur. Siden du har en dårlig relasjon til dem, vil det skinne gjennom på ulike vis, og barna vil plukke opp slikt etter hvert. Da ville jeg heller gått for dagsturer eller korte besøk, så barna får sett besteforeldrene, men du slipper langvarig eksponering. 

Anonymkode: a9fa7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At besteforeldre og barnebarn har et godt forhold er kjempeviktig og verdifullt syns jeg, du sier også at barna liker de godt, så hadde jeg vært deg ville jeg virkelig jobbet med relasjonen mellom deg og dine foreldre fremover. Synd at barna skal gå glipp av muligheten til å være på en fin hytte i ferien med alt det innebærer.  

Kanskje det er lurest å droppe nå, men hva med neste gang og neste gang der igjen osv. Syns ikke du kan rømme fra de problemene. Og setter du deg ned med dine foreldre og er ærlig og forteller om din mentale helse/sykdom og hva det medfører, så kanskje de også får et litt annet perspektiv. 

Jeg mener barns ønsker og behov skal veie meget tungt, og da bør vi foreldre gjøre alt vi kan for å tilrettelegge for det. Ikke isolere oss fra det som er litt tungt/vanskelig og holde oss mer og mer for oss selv fordi det er "enklest". 

Ta heller et kortere opphold på hytta eventuelt, si du er syk og gå noen lange turer for deg selv når dere er på hytta burde også gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym90059005 said:

At besteforeldre og barnebarn har et godt forhold er kjempeviktig og verdifullt syns jeg, du sier også at barna liker de godt, så hadde jeg vært deg ville jeg virkelig jobbet med relasjonen mellom deg og dine foreldre fremover. Synd at barna skal gå glipp av muligheten til å være på en fin hytte i ferien med alt det innebærer.  

Kanskje det er lurest å droppe nå, men hva med neste gang og neste gang der igjen osv. Syns ikke du kan rømme fra de problemene. Og setter du deg ned med dine foreldre og er ærlig og forteller om din mentale helse/sykdom og hva det medfører, så kanskje de også får et litt annet perspektiv. 

Jeg mener barns ønsker og behov skal veie meget tungt, og da bør vi foreldre gjøre alt vi kan for å tilrettelegge for det. Ikke isolere oss fra det som er litt tungt/vanskelig og holde oss mer og mer for oss selv fordi det er "enklest". 

Ta heller et kortere opphold på hytta eventuelt, si du er syk og gå noen lange turer for deg selv når dere er på hytta burde også gå fint.

Noen (beste)foreldre bruker et såkalt «godt forhold» til barnebarna til å kontrollere egne barn. Når barnebarna blir store nok vil de også begynne å sette dem opp mot foreldrene. Sånne mennesker skal man skjerme barn fra, for det er ikke et «godt forhold» i det hele tatt.

Anonymkode: 57e97...13e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen (beste)foreldre bruker et såkalt «godt forhold» til barnebarna til å kontrollere egne barn. Når barnebarna blir store nok vil de også begynne å sette dem opp mot foreldrene. Sånne mennesker skal man skjerme barn fra, for det er ikke et «godt forhold» i det hele tatt.

Anonymkode: 57e97...13e

Ja, det finnes selvsagt. Men de fleste foreldre vil faktisk sine egne barn godt, så det kan like gjerne være helt flotte foreldre, mens det er datter selv som sliter med sine issues og mentale helse. Å anta at besteforeldre er utspekulerte jævler som kun har et godt forhold til barnebarn for å kontrollere egne barn blir litt søkt i mitt hode. Og alle familier har sitt. Selv vært på hytteferie med storfamilien i vinterferie nå, tidvis stress og slitsomt og ikke alle relasjoner på topp, men barna storkoser seg og setter pris på at familien omgås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...