Gå til innhold

Forslag til bryllupsgave til noen jeg ikke har sett på lenge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal besøke et vennepar som jeg ikke har sett på lenge. De har giftet seg siden sist. Jeg var ikke i bryllupet, men kunne tenke meg å kjøpe en liten oppmerksomhet. Har dere noen idéer? Gjerne noe litt morsomt, koselig og ikke altfor dyrt? Jeg vet ikke helt hva slags interiørstil de liker, så gjerne noe som de fleste kan like. Vet det er vanskelig, men håper på noen forslag likevel. :)

Anonymkode: 3ab13...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår du mener godt, men mistenker at ditt ønske om å gi noe «litt morsomt og koselig» handler mer om å fylle dine behov, enn deres. En gave bør man gi for å glede, ikke for å fremheve seg selv. Og det er antakelig ekstremt få mennesker som vil ha interiør/pynteting fra andre med mindre de eksplisitt har ønsket seg noe. Men koselig at du vil gi en oppmerksomhet. Hva med noe spiselig eller drikkelig, som en god flaske vin eller en kurv med spesialøl fra polet eller god olivenolje?

Anonymkode: 87714...09f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår du mener godt, men mistenker at ditt ønske om å gi noe «litt morsomt og koselig» handler mer om å fylle dine behov, enn deres. En gave bør man gi for å glede, ikke for å fremheve seg selv. Og det er antakelig ekstremt få mennesker som vil ha interiør/pynteting fra andre med mindre de eksplisitt har ønsket seg noe. Men koselig at du vil gi en oppmerksomhet. Hva med noe spiselig eller drikkelig, som en god flaske vin eller en kurv med spesialøl fra polet eller god olivenolje?

Anonymkode: 87714...09f

Kanskje det kom utydelig frem, men mente ikke at det måtte være en interiørting. Jeg ville påpeke at jeg ikke vet hva slags interiør de liker og at jeg derfor isteden er på jakt etter en gave alle kan like. Jeg ville skrive det i hovedinnlegget slik at jeg ikke fikk mange svar med interiørting, men ser nå at det var klønete skrevet. Altså er tips til noe spiselig, hudpleieprodukter, en opplevelse eller lignende helt topp. Men gjerne noe mer konkret. Jeg kan alltids bare gå på polet eller i en butikk og kjøpe havsalt og olivenolje, men jeg setter stor pris på litt mer kreative forslag om noen har. :)  

Anonymkode: 3ab13...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster og et kort. Kanskje litt «Just Married» pynt i buketten og en tyllsløjfe rundt.

Anonymkode: 73909...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva du velger vil et fint kort med en hyggelig og personlig hilsen gjøre en gave både unik og kreativ i seg selv. Og det uten at det trenger å koste allverden.

Jeg vil råde deg til å tenke enkelt når det gjelder gaven. Det er både hyggelig og omtenksomt med blomster eller vin, og det er færre feller å gå i siden du ikke har møtt dem på lenge. Det føles kanskje som kjedelige forslag i utgangspunktet, men det skal lite til for å gjøre litt mer ut av det:

Velger du blomster; be om at de lager en kreativ (eller sprek, kul eller annerledes) bukett for deg innen en gitt prisgrense. Da kan du få noe som ikke ser helt ut som de ferdiglagede generiske bukettene som står framme. Det er både morsommere å få og morsommere å gi. 

Velger du vin (hvis de liker vin), hvorfor ikke gi en vin som f.eks kan lagres i 5-10 år, så kan de feire 5 eller 10 års bryllupsdag med å drikke den. Det kan du jo også skrive i kortet. 🍷 💝 Avhengig av hva du vil legge i det, er Vinmonopolets nettsider hjelpsomme, og de ansatte kan hjelpe deg enda lengre på veg. Som du ser av prislista kan du få tak i viner som egner seg til lagring uten at de koster tusenvis av kroner: lagringsviner

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god flaske vin, en blomsterbukett og noe spiselig til? Ost og kjeks, sjokolade eller noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster eller en god musserende vin. 

De forventer nok ikke noe da du ikke var invitert i bryllupet. Derfor trenger det ikke bli for voldsomt. De har sikkert det de trenger uansett.

Anonymkode: 4705d...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lokalprodusert?

Mat, drikke eller annet som kan brukes.

Om du kan strikke, eller kjenner noen som kan strikke for deg, så er kjærestevotter en god ide. Jeg pleier å strikke ekstra votter da, så de har et par hver som kan brukes - i tillegg til ‘kjærestevotten’ for å holde hender i :)

Har også strikka bryllupsvotter eller sokker, med mann og konebord og bryllupsdatoen strikket inn.

Anonymkode: 9fa3a...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...