Gå til innhold

Prøver bli kjent med folk, men får det liksom ikke til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet til samboers hjemsted, har bodd her i 4 år. Jeg har fast jobb og møter jo folk der, men jeg har liksom ingen jeg kan være med på fritiden. 

Har fått kontakt med en kollega der jeg har jobbet som vikar før jeg fikk fast stilling på en annen arbeidsplass, i samme by. Vi møttes noen ganger, gikk tur og jeg besøkte henne. Det var veldig hyggelig, og hun sa jeg bare kunne ta meg en tur igjen. Men tiden har gått, og det har ikke blitt noe av. Nå har kontakten liksom bare sklidd over.. jeg prøvde ta kontakt igjen, men da svarer hun nesten ikke. Spurte om hun ville sees en dag, men fikk ikke svar. Og ser hun har åpnet meldingen. 

Har jeg nå spolert muligheten til å bli kjent med henne? Eller kan det reddes med innsats fra min side?

Dette virker som et gjentagende mønster. Hadde kontakt med ei annen også, det var veldig hyggelig, og hun sa vi måtte gjøre det igjen. Jeg prøvde flere ganger å foreslå noe, men det passet aldri. Eller så svarte hun ikke.. 

Jeg syns det er veldig vanskelig å ikke få svar, sikkert fordi dette også skjer i familien min.. ser meldingen er åpnet, men får ikke svar.. 

Er det meg det er noe galt med? Jeg føler jeg er hyggelig å være med, håper det.. 

Andre som har det sånn?

Anonymkode: b31e7...319

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å melde deg på et kurs, skaff deg en hobby, eller bli med i frivillig arbeid (f.eks. Røde Kors, besøksgård, hva som helst...). Da vil du møte andre som har samme interesse, og da er det litt lettere å opprettholde og utvikle bekjentskap til vennskap.

Det er ofte krevende som voksen innflytter å få et eget nettverk, man må jobbe bevisst for å få det. Andre har ofte et etablert liv fra før, mange har mer enn nok med å greie egne hverdager, og av og til så skjer det jo ting med folk også (vansker i familien, barn med problemer, utroskap, jobbproblemer, sykdom selv eller til noen av de nærmeste) som gjør at de ikke har overskudd til noe mer enn et minimum. Det betyr ikke at det er noe galt med deg, det betyr bare at du trenger å jobbe for et større nettverk, slik at du har flere å spille på. Satser du på kurs, hobby og frivillig arbeid, så er det faste møter over tid, dere har noe felles, og det er enklere å bli kjent og holde kontakten - så hopp uti det og meld deg inn i noe av dette, ikke utsett det, kom igang! :)

Lykke til :)

Anonymkode: 71153...290

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Norge er et land det er vanskelig å få venner i.

• Liker 2
Skrevet

Siden det er samboers hjemsted, kan han bli flinkere til å inkludere deg blant sine venner? Gjøre par-ting sammen med andre par?

Anonymkode: adbda...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flyttet til samboers hjemsted, har bodd her i 4 år. Jeg har fast jobb og møter jo folk der, men jeg har liksom ingen jeg kan være med på fritiden. 

Har fått kontakt med en kollega der jeg har jobbet som vikar før jeg fikk fast stilling på en annen arbeidsplass, i samme by. Vi møttes noen ganger, gikk tur og jeg besøkte henne. Det var veldig hyggelig, og hun sa jeg bare kunne ta meg en tur igjen. Men tiden har gått, og det har ikke blitt noe av. Nå har kontakten liksom bare sklidd over.. jeg prøvde ta kontakt igjen, men da svarer hun nesten ikke. Spurte om hun ville sees en dag, men fikk ikke svar. Og ser hun har åpnet meldingen. 

Har jeg nå spolert muligheten til å bli kjent med henne? Eller kan det reddes med innsats fra min side?

Dette virker som et gjentagende mønster. Hadde kontakt med ei annen også, det var veldig hyggelig, og hun sa vi måtte gjøre det igjen. Jeg prøvde flere ganger å foreslå noe, men det passet aldri. Eller så svarte hun ikke.. 

Jeg syns det er veldig vanskelig å ikke få svar, sikkert fordi dette også skjer i familien min.. ser meldingen er åpnet, men får ikke svar.. 

Er det meg det er noe galt med? Jeg føler jeg er hyggelig å være med, håper det.. 

Andre som har det sånn?

Har det på samme måte.

Ikke gøy, men jeg har lært meg å leve med det.

Anonymkode: d962b...e87

Skrevet

Samme her, bodd 20 år på et sted uten å få andre venner enn kolleger som jeg en sjelden gang treffer utenom jobb.

Er en liten by med rundt 6000 innbyggere, og har forstått det sånn at alle venneflokkene er etablert fra skolealder og de trenger ikke flere venner. 

Anonymkode: 5ea18...9f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme her, bodd 20 år på et sted uten å få andre venner enn kolleger som jeg en sjelden gang treffer utenom jobb.

Er en liten by med rundt 6000 innbyggere, og har forstått det sånn at alle venneflokkene er etablert fra skolealder og de trenger ikke flere venner. 

Anonymkode: 5ea18...9f1

Akkurat sånn er det her også. Et lite sted, og de fleste på min alder har bodd her hele livet og har venner de har kjent i mange år.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...