GÃ¥ til innhold

Tinder-dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Tinder i 6 måneder uten å få noe som helst oppmerksomhet fra andre enn et par av de som var absolutt minst attraktive, typ ett øye og 160 kg. Jeg er ingen supermodell, men vil si jeg ligger på 7-8 selv. Eksen min er faktisk modell og ekstremt attraktiv, så jeg tror ikke jeg bare lider av vrangforestillinger. Uansett, jeg ble skikkelig lei og slettet Tinder.

Etter noen måneder med ensomhet og økende frustrasjon lagde jeg en ny profil, men denne gangen med en mann jeg fant på Instagram som er på min alder. Han er veldig kjekk, men ikke helt usannsynlig. Jeg brukte samme profiltekst som før og det eneste som ble forandret var bildene. Jeg skrev også at jeg hadde flyttet hit fra Oslo, som delvis er sant siden jeg bodde der lenge.

Denne gangen var det noe helt annet, og det rant inn med likes og jeg matchet med alle jeg likte. Jeg valgte å kjøpe "gull" en måned for å sortere, og kunne plutselig velge fra øverste hylle. Jeg siktet meg med vilje inn på litt lavere sjikt, altså rundt mitt utseende og litt under eksen, og fikk god kontakt med noen damer som syntes jeg var veeeldig interessant og morsom og alt det der. Det var easy-mode og jeg kunne si hva jeg ville og mer eller mindre få kontaktinformasjon kastet etter meg. Det var gøy, men så begynte jeg å prate mye med ei, som jeg hadde utrolig god kjemi med. Vi har snakket daglig i nesten en måned nå, og hun spør oftere og oftere om å møtes, men hva i alle dager gjør jeg nå? Bør jeg bare ghoste henne, eller ta sjansen på å sende bilder av hvordan jeg egentlig ser ut? Jeg er ikke mindre pen enn henne, men jeg er redd hun kommer til å reagere veldig negativt når jeg ikke er "supermodell".

Jeg hadde aldri gjort dette om jeg hadde fått noe interesse av noen litt normale kvinner med min originale profil, men nå sitter jeg altså i klisteret. Hva bør jeg gjøre? Jeg vil ikke miste henne, og vi har utrolig kjemi og dype samtaler. Hun sender hjerter hele tiden....

Anonymkode: cf10f...44a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var på Tinder i 6 måneder uten å få noe som helst oppmerksomhet fra andre enn et par av de som var absolutt minst attraktive, typ ett øye og 160 kg. Jeg er ingen supermodell, men vil si jeg ligger på 7-8 selv. Eksen min er faktisk modell og ekstremt attraktiv, så jeg tror ikke jeg bare lider av vrangforestillinger. Uansett, jeg ble skikkelig lei og slettet Tinder.

Etter noen måneder med ensomhet og økende frustrasjon lagde jeg en ny profil, men denne gangen med en mann jeg fant på Instagram som er på min alder. Han er veldig kjekk, men ikke helt usannsynlig. Jeg brukte samme profiltekst som før og det eneste som ble forandret var bildene. Jeg skrev også at jeg hadde flyttet hit fra Oslo, som delvis er sant siden jeg bodde der lenge.

Denne gangen var det noe helt annet, og det rant inn med likes og jeg matchet med alle jeg likte. Jeg valgte å kjøpe "gull" en måned for å sortere, og kunne plutselig velge fra øverste hylle. Jeg siktet meg med vilje inn på litt lavere sjikt, altså rundt mitt utseende og litt under eksen, og fikk god kontakt med noen damer som syntes jeg var veeeldig interessant og morsom og alt det der. Det var easy-mode og jeg kunne si hva jeg ville og mer eller mindre få kontaktinformasjon kastet etter meg. Det var gøy, men så begynte jeg å prate mye med ei, som jeg hadde utrolig god kjemi med. Vi har snakket daglig i nesten en måned nå, og hun spør oftere og oftere om å møtes, men hva i alle dager gjør jeg nå? Bør jeg bare ghoste henne, eller ta sjansen på å sende bilder av hvordan jeg egentlig ser ut? Jeg er ikke mindre pen enn henne, men jeg er redd hun kommer til å reagere veldig negativt når jeg ikke er "supermodell".

Jeg hadde aldri gjort dette om jeg hadde fått noe interesse av noen litt normale kvinner med min originale profil, men nå sitter jeg altså i klisteret. Hva bør jeg gjøre? Jeg vil ikke miste henne, og vi har utrolig kjemi og dype samtaler. Hun sender hjerter hele tiden....

Det er overhodet ikke innafor. Hvordan kan hun stole på deg når du har løyet fra dag en? Fortell henne sannheten, ikke ghost henne. Hun fortjener bedre.

Anonymkode: 68541...e57

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er overhodet ikke innafor. Hvordan kan hun stole på deg når du har løyet fra dag en? Fortell henne sannheten, ikke ghost henne. Hun fortjener bedre.

Alt jeg har sagt er jo sant, bortsett fra ... utseendet... 😖

Når vi snakker sammen er det jo meg hun snakker med og har blitt forelsket i, og jeg er på ingen måte stygg... valgte med vilje noen som var mindre pen enn meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når vi snakker sammen er det jo meg hun snakker med og har blitt forelsket i, og jeg er på ingen måte stygg... valgte med vilje noen som var mindre pen enn meg.

Det er ikke det det handler om, det handler om at du later som om du er en annen enn du egentlig er. Det er løgn, og det er en dårlig start på en relasjon.

• Liker 7
Skrevet

Legg hverandre til på snap og send ekte selfier. Kanskje hun også har løyet på utseende 😉

Anonymkode: 16c04...92c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke mindre pen enn henne, men jeg er redd hun kommer til å reagere veldig negativt når jeg ikke er "supermodell".

Det er nok heller det at du har løyet fra dag 1 som er problemet.

Anonymkode: e20db...f5b

• Liker 5
Skrevet

Det henger ikke på greip det du sier. Du virker uærlig også i denne tråden. 

Du påstår at du er en 7-8'er og fikk ingenting. Men når du bytta ut bilde med en som var kjekkere så raste likes'ene inn?  Hva var han da? 15 på en skala til 10?  Det der er jo bare løgn. 

Selv tror jeg ikke jeg er mer enn 7 og jeg får likes jevnlig av veldig pene damer. Alle bildene mine er dønn ærlige og jeg gir meg ikke ut for å være rik eller berømt. Har datet noen av dem. 

Enten er hele denne historien oppspinn eller så er dine ekte bilder mye dårligere enn du vil innrømme. Løgnen du har servert hun dama får du ikke vridd deg unna. 

Anonymkode: e7467...3a9

• Liker 5
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Dette sier bare absolutt alt om hvordan datingverdenen er for menn. Alle damer, både de enøyde på 160 kilo og de pene jakter alle på en liten gruppe menn. Disse mennene kan velge og vrake som de vil. Gjerne en ny dame, et nytt ligg for hver ukedag. Deretter klager disse damene på at alle menn bare er ute etter en ting, og at ingen menn vil ha seriøse forhold. 

Dumheten har ingen ende ser det ut til. 

Anonymkode: 1931b...af6

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det går under catfishing. Du starter hele prosessen med en løgn. Hun vil føle seg lurt og bedratt.

Men om du har noe som helst selvrespekt og respekt for henne er du ærlig og sier hva du har gjort. Og sender henne ekte bilder av deg selv.

Skrevet
WhisperingWind skrev (PÃ¥ 17.2.2024 den 8.51):

Det går under catfishing. Du starter hele prosessen med en løgn. Hun vil føle seg lurt og bedratt.

Men om du har noe som helst selvrespekt og respekt for henne er du ærlig og sier hva du har gjort. Og sender henne ekte bilder av deg selv.

Jeg sa at jeg måtte flytte hjem til Oslo. Det er sikkert det beste... Håper hun klarer å glemme meg. Slettet profilen før jeg lagde dette innlegget, så jeg får bare ta det som en lærepenge og holde meg unna Tinder.

Jeg ser ikke helt hva godt det gjør å sende henne bilder av meg.

Jeg får leve med minnene av hvor godt likt jeg var som "superkjekk" på Tinder og hvordan jeg kunne si hva som helst og få komplimenter for å være morsom, sjarmerende og ha så fin personlighet 😖 samt få tilbud kastet etter meg. Jeg tror ikke jeg takler å gå tilbake som meg selv og gå tilbake til å få håpet opp med "likes" og så betale for gull og se at det bare er alenemødre fra utlandet som ønsker seg pass til Norge, og eldre norske damer som vil ha en ung kjekkas å ligge med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 17.2.2024 den 8.19):

Dette sier bare absolutt alt om hvordan datingverdenen er for menn. Alle damer, både de enøyde på 160 kilo og de pene jakter alle på en liten gruppe menn. Disse mennene kan velge og vrake som de vil. Gjerne en ny dame, et nytt ligg for hver ukedag. Deretter klager disse damene på at alle menn bare er ute etter en ting, og at ingen menn vil ha seriøse forhold. 

Dumheten har ingen ende ser det ut til. 

Anonymkode: 1931b...af6

Jeg kunne lett dratt inn 10 invitasjoner til sex hver dag, i begynnelsen i alle fall. De tryglet jo nærmet om å få snapchat og kontaktinformasjon. Det var en absurd opplevelse.

Skrevet
On 2/16/2024 at 6:34 PM, AnonymBruker said:

Det du har gjort en en veldig psyk ting å gjøre. Å i det hele tatt om bare midlertidig tro at hun du har catfishet kunne være interessert i deg likevel er ganske virkelighetsfjernt.

og nei, det handler ikke om at du ikke er like pen som han du stjal bildene fra. Men fordi det er en psyk ting å gjøre, og man kan ikke bygge relasjoner med det utgangspunktet. 

Anonymkode: 4fd06...a95

• Liker 1
Skrevet

Nå må du være ærlig å fortelle henne hva du har gjort. Hvis kjemien er god, vil hun nok bli litt skuffet dersom du ghoster henne. Du skylder henne en forklaring, og en unnskyldning. 

Anonymkode: ccbe5...57d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå må du være ærlig å fortelle henne hva du har gjort. Hvis kjemien er god, vil hun nok bli litt skuffet dersom du ghoster henne. Du skylder henne en forklaring, og en unnskyldning. 

Jeg har ikke ghostet henne, men sa at jeg måtte flytte hjem til Oslo.... ser ikke hva godt som kommer ut av at jeg forteller henne sannheten, annet enn at hun blir såret og ikke stoler på andre igjen. Klart hun blir skuffet, men det var jo ikke meningen at det skulle gå så langt, jeg ville bare prøve hvordan det er å være "megakjekk" som mann på Tinder. Mest som et eksperiment for å sjekke om det virkelig var slik at de aller kjekkeste vasset i tilbud der. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å få kontakt med noen utover å teste dårlige sjekkereplikker og se hva man slipper unna med bare man er kjekk nok...

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. La henne leve uvitende om dette. TS gjør rett i å dikte opp en historie og avslutte med henne på en ryddig måte. Du vet ikke hvordan en jente kan reagere på å få vite at hun har blitt holdt for narr av en psykisk syk catfish. 

Det kan skade hennes evne til å stole på folk og hennes selvtillit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det du har gjort en en veldig psyk ting å gjøre. Å i det hele tatt om bare midlertidig tro at hun du har catfishet kunne være interessert i deg likevel er ganske virkelighetsfjernt.

og nei, det handler ikke om at du ikke er like pen som han du stjal bildene fra. Men fordi det er en psyk ting å gjøre, og man kan ikke bygge relasjoner med det utgangspunktet. 

Det var ikke meningen at det skulle gå så langt selvfølgelig, jeg hadde bare gitt opp Tinder og lurte på hvor stor forskjellen var om man gikk fra å være 7/10 til "superkjekk". Det begynte bare som et eksperiment, men ble litt for hektet på følelsen av å være på shopping.

Jeg hadde tenkt å teste ut hvilke sjekkereplikker og slikt som fungerte også, men det var ganske verdiløst siden alt fungerte som "superkjekk".

Skrevet

Ã…penbar trolling

Anonymkode: 318ec...f48

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det var ikke meningen at det skulle gå så langt selvfølgelig, jeg hadde bare gitt opp Tinder og lurte på hvor stor forskjellen var om man gikk fra å være 7/10 til "superkjekk". Det begynte bare som et eksperiment, men ble litt for hektet på følelsen av å være på shopping.

Jeg hadde tenkt å teste ut hvilke sjekkereplikker og slikt som fungerte også, men det var ganske verdiløst siden alt fungerte som "superkjekk".

Neivel, at du vil eksperimentere eller «føle» eller «teste» er ikke forklaring eller unnskyldning. Det vitner mer om mangel for respekt og evne til å forstå.

men ts, det er riktig og bra at du skjønner det lureste var å backe ut uten å prøve å se hvordan hun reagerer på den virkelige deg, forklarer deg eller bare ghoster. 

husk også at det kan godt være hun hadde klikket like godt med deg om du hadde vært ærlig, og da hadde det vært rom for å faktisk bygge noe også. Håper du gjør det neste gang, om det er tinder eller noe annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. La henne leve uvitende om dette. TS gjør rett i å dikte opp en historie og avslutte med henne på en ryddig måte. Du vet ikke hvordan en jente kan reagere på å få vite at hun har blitt holdt for narr av en psykisk syk catfish. 

Det kan skade hennes evne til å stole på folk og hennes selvtillit. 

I noen tilfeller vil det være fint å bli mer skeptisk og miste naiviteten sin. Neste gang vil hun kanskje kreve facetime eller en ordentlig date, før det går så langt. Men det får hun ikke muligheten til å lære nå, bare fordi hun skal "skånes" for at ts har vært en idiot. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er helt umulig å være 7/10 og få null likes og matcher.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...