Gå til innhold

Jeg bestemmer ingenting over meg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han kommer til å ødelegge deg psykisk. Kan du flytte til familien din på "ferie" for en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du spurt han direkte uten at det er i en situasjon om han gjør dette fordi han tror du ikke kan ta vare på deg selv eller om det er fordi han har et behov for kontroll? I så fall, hva svarer han? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forlate han, kjære deg. Han høres ikke bra ut for deg.. Har du lett for å la andre ta styringen, eller har du prøvd å stå opp for deg selv? Sier ikke det som kritikk mot deg, men det kan være noe du burde jobbe med dersom du har latt han ta denne styringen over deg, uten at du har sagt i mot. 

Anonymkode: 9a6f3...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må forlate han, kjære deg. Han høres ikke bra ut for deg.. Har du lett for å la andre ta styringen, eller har du prøvd å stå opp for deg selv? Sier ikke det som kritikk mot deg, men det kan være noe du burde jobbe med dersom du har latt han ta denne styringen over deg, uten at du har sagt i mot. 

Anonymkode: 9a6f3...be9

TS sier jo han kommer med personangrep og silent trinnene når hun prøver å stå opp for seg selv. Hun må jo ha prøvd, for å finne det ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS dette hørtes skummelt ut. Kjæresten din er manipulerende og slem! Det er naturlig å tvile på seg selv når man møtter på slike, men det er ikke deg det er noe galle med her!!! Det er typen din det er noe feil med, og den feilen er så stor at han ikke kan hjelpes. Det er veldig menneskelig å prøve og hjelpe folk eller snake fornuft med de, men så manipulerende mennesker går det desvere ikke å snake med. 

Jeg håper ikke du gir opp å snake med noen når vennina de ikke forsto alvoret. Om du tar kontakt med et krisesenter så kan du få hjelp å støte fra mennesker som har erfaring med denne type situasjoner. 

https://www.kristiansand.kommune.no/krisesenter

Eventuelt kan du ta kontakt med rådgivningstjenesten på skolen eller fastlegen. Det kan også være lurt å snake med foreldrene dine om dette, om du har et bra forhold til de. Det viktigste er egentlig bare at du forteler til noen som kan hjelpe deg og støtte deg i å røme fra denne mannen! Du fortjener så mye mer og bedre en dette ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (På 16.2.2024 den 21.44):

Er dere utlendinger? Fra Midtøsten et sted?

Hva har det med saken å gjøre? Finnes nok av norske idioter også, som ikke er fra Midtøsten/er utlendinger!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 23.17):

Jeg sier ikke det for å få folk til å synes synd i meg, eller synes at min samboer er en drittsekk, men jeg trenger råd. Og vær så snill å se det fra mitt perspektiv. For det er ikke så lett å bare dra når man ikke har noen andre.

Jeg er 24 år gammel, og har samboer. Han kontrollerer alt jeg spiser, hvor lenge jeg sitter på universitet, hvor lenge jeg er på trening og jeg blir utmattet. Jeg har ikke noe i mot han spør hvor jeg er, eller hvor jeg har vært, men jeg blir sliten av at jeg må spise i henhold til hans regler. Og til dere som tror at dette løser seg med å ha separert økonomi, så vil jeg bare si at det ikke hjelper. Fordi ting jeg kjøper med egne penger, er også ting han henger seg opp i. Det er litt forhistorie her som gjør hans reaksjon «legitim». Jeg er 170 høy, og jeg veide 50 kilo da jeg ble sammen med han pga at han startet på ADHD medisiner, som var direkte årsak til at jeg mistet matlysten min. Jeg hadde ofte migrene pga underernæring, sov dårlig og manglet masse vitaminer og mineraler som gjorde enkelte ting vanskelig. Jeg var 19. 

Nå har jeg det mye bedre, og er normalvektig, trener, sover og spiser. Men etter disse tingene så har han blitt helt koko. Han TVINGER meg til å drikke proteinshake på morningen hver dag, han kontrollerer hva jeg spiser på skolen (spør om hvorfor jeg ikle har kjøtt i maten min) hvis jeg for eksempel spiser en salat. Han tvinger meg til å trene etter et bestemt program, og hele utviklingen min på trening er dårlig fordi jeg ikke har fått synlige muskler. Dette er problemet, fordi han tar denne holdningen med andre steder. Han kommanderer hele tiden, og hvis noe er skittent et sted, så kan han finne på sende meg bilde av det for å vise at jeg må vakse det. Dagen min på 24 timer ser ikke ut som de andre sin. Og jeg er sliten og nedbrutt ❤️. Jeg blir vurdert hjemme hele tiden. Altså i mitt samboerskap. Og en ting er det å bli sammenlignet, men jeg føler ikke at jeg har noe verdighet eller integritet akkurat nå

Anonymkode: d5a63...bfc

Ser det er en stund siden du la ut innlegget, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2024 den 23.25):

Jeg har vært sammen med han i fem år, og jeg tror på et vis at det kommer fra et godt sted. Kanskje jeg er dum? Synes det er vanskelig å tenke så rasjonelt nå. Jeg er så lei meg, men jeg blir verre om jeg blir i forholdet. Er klar over det. 

Ingen som ønsker å spise sin mat etter at alle har lagt seg pga at jeg ikke kan spise det på dagen. Tro meg jeg vil ikke ha det slik. 

Anonymkode: d5a63...bfc

Når du får avstand til dette forholdet så vil du se galskapen tydeligere. Det er fader ikke normalt å bestemme over hva partner skal spise og når. 

kom deg vekk fra denne mannen, og for all del IKKE få barn med han. 

Hilsen kvinne som har levd i et forhold med en kontrollerende mann i mange år. Jeg gikk for 6 år siden, men har fortsatt ikke sluppet unna hans kontroll da vi har ansvar for et barn sammen 😕

Anonymkode: 44e8b...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...