Gå til innhold

Savnet etter hunden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi måtte avlive den to år gamle hunden vår for to måneder siden. Fremdeles er det vanskelig å se bilder eller videoer av den, og hjertet verker. Skulle ønske jeg hadde kost mer med han den siste tiden, og filmet mer. Savner lukten og alle påfunnene. 

Noen som har vært gjennom det samme? Når følte du savnet begynte å gi seg? 

Anonymkode: 7e56f...7d8

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Savner fortsatt de jeg har hatt, selv etter mange år. 

Har nå unghund av samme rase som en jeg har mistet, og kjenner at han stryker over noen av minnene fra den andre. Han har tatt over assosiasjoner knyttet til noen lyder, lukter og steder. 

Hunden jeg mistet for snart to år siden (annen rase), gjør det fortsatt vondt å tenke på. 

Kondolerer ditt tap.

Anonymkode: d0579...315

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å få en ny hund. Det blir både som en distraksjon fra det vonde og trøst. Samtidig som en opplever det gode med å ha en hund igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 år siden lille hundegutten min reiste. Tenker på han hver dag. Føler meg bitter over at han ikke fikk bli eldre (9 år). Som deg angrer jeg på at jeg ikke koste og lekte mer med han siste tiden. Jeg var gravid og hadde et tungt svangerskap. Hunden var svært syk og jeg evnet ikke å gi han den omsorgen han fortjente.

Det er så ufatterlig vondt.. enda..

men tenk så heldige vi er som har fått ha en sånn fin sjel i livene våre ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene gangen jeg mistet en 2,5 år gammel hund på litt dramatisk vis, typ som på film hvor vi løper inn til veterinæren og roper at han ikke puster med fullt styr med gjenoppliving, så bestilte vi ny hund etter bare en uke. Det hjalp ganske mye, men jeg blir fortsatt lei meg 7 oktober hvert år på dødsdagen hans og tenker på han regelmessig. Det er i år 14 år siden dødsfallet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist å miste dyr. Savner fortsatt fuglen jeg mista som 12 åring og jeg er nå voksen. Man blir så uendelig glade i dyra og dyra er jo som ett familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 18.23):

Vi måtte avlive den to år gamle hunden vår for to måneder siden. Fremdeles er det vanskelig å se bilder eller videoer av den, og hjertet verker. Skulle ønske jeg hadde kost mer med han den siste tiden, og filmet mer. Savner lukten og alle påfunnene. 

Noen som har vært gjennom det samme? Når følte du savnet begynte å gi seg? 

Det er livslang sorg😭😭😭 Kun 2 år gammel? Så trist😔

Anonymkode: 097c4...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er livslang sorg😭😭😭 Kun 2 år gammel? Så trist😔

Anonymkode: 097c4...a08

Ja. Det var den nydeligste hunden. Med den bløteste pelsen 🥺 Dessverre ble den uhelbredelig syk brått. Det er nok bare å innse at vi vil savne den for alltid 🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mistet 3 hunder de siste årene, riktignok alle sammen av alderdom, 12-14 og 16 år gamle. Det var grusomt, alle tre gangene. Jeg hadde tross alt hatt de fra de var 6-8 uker. Gråter enda over de når jeg ser på bilder, og savner de ofte. 

Et halvt år etter siste døde orket jeg ikke mer, og fikk en ny, lykke på jord❤️ 

Så nå har jeg ny hund, og garantert enda en stor sorg om noen år🫣 

Tror man kommer over den akutte sorgen etter en stund, men jeg iallefall føler ofte på savnet.

Anonymkode: 32809...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gine skrev (På 14.2.2024 den 23.59):

Det er så trist å miste dyr. Savner fortsatt fuglen jeg mista som 12 åring og jeg er nå voksen. Man blir så uendelig glade i dyra og dyra er jo som ett familiemedlem.

Sånn er jeg også❤️ Har hatt både katt og hetterotter som jeg savner!

Anonymkode: 7c111...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en fantastisk katt en gang. Vi hadde den i 4 år før den forsvant. Jeg savnet den i ganske mange år - den var en veldig spesiell og snill pus 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hele livet hatt hund og med det følger også sorgen av å miste de og savnet av det som var, selv om man får en ny. Den nye blir alrdi en erstatning for den gamle liksom. Spesielt en av dem har en større plas si hjertet mitt og ergo et større savn, den måtte håndmates som valp da den var minst i kullet og ikke fikk nok næring osv - den ble herjet med av de andre valpene og måtte liksom passes litt ekstra på og ble en vi beholdt fordi den var så lite i fht rasestandard osv og min absolutte favoritthund gjennom tidene - det er snart 20 år siden den døde helt rolig og totalt uventet en natt og hver gang jeg ser bilder osv kjenner jeg savnet etter den hunden selv om vi har flere hunder også i dag. 

Anonymkode: 044a8...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gruer meg. Hunden er 12 år gammel nå, og jeg vet jo at det ikke er mange år igjen. Men hun er rask og kvikk enda med en stor personlighet, så vi får sette pris på tiden vi har igjen med henne. 

Anonymkode: 89271...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg gruer meg. Hunden er 12 år gammel nå, og jeg vet jo at det ikke er mange år igjen. Men hun er rask og kvikk enda med en stor personlighet, så vi får sette pris på tiden vi har igjen med henne. 

Anonymkode: 89271...396

Samme her. Min er snart 14 år og jeg kjenner på at jeg har han på lånt tid egentlig. Han er heldigvis fortsatt sprek for alderen. Men jeg gruer meg skikkelig til den dagen jeg må avlive han 😥 

For meg så blir det nok en ny hund etterhvert, siden jeg ikke kan tenke meg et liv uten å ha hund (eller dyr generelt) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...