Gå til innhold

Ny jobb, kom for sent noen ganger, overdriver arbeidsgiver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyansatt i et selskap. Jeg har vært uheldig og bommet på busser + en gang forsovet meg. Til sammen har jeg kommet for sent 4 ganger de første 2,5 ukene. Stort sett har ikke dette bydd på problemer siden det ikke er noen som venter på meg for at de kan gå hjem, men jeg skjønner jo det er irriterende når det er møter. 

Nå er jeg kalt inn til en prat om dette og jeg forstår at dette er en «alvorsprat». Kjernetiden vår er fra 10 og her er de tydeligvis strenge. Overdriver ikke arbeidsgiver litt siden dette ikke har noe særlig konsekvenser? Jeg skal selvsagt forsøke forbedre dette fra nå av. 

Anonymkode: 34b47...975

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

4 ganger på 2,5 uke?? Håper du troller.

Nei, det er ingen overreaksjon om du blir kalt inn til en samtale for dette. Det kan potensielt koste deg jobben om meget kort tid om du ikke endrer deg.

Anonymkode: 78f78...dd0

Du har kommet for sent 4 av 12 dager? Og ikke ser problemet ved det som nyansatt? 

Du er drømmeansatt ja 😄

Anonymkode: b04e8...09b

Det er bare snakk om 5-15 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre gud, jeg håper du bare troller.....

Anonymkode: b19f1...4b3

• Liker 41
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil påstå at 4 ganger på 2,5 uke er MYE. Spesielt når du er ny, så er det dette inntrykket de har av deg så langt. Vil si at en alvorsprat er så absolutt på sin plass. Understreke at hvis du ikke retter opp i dette fort, så blir det et kortvarig arbeidsforhold 

Anonymkode: 80eae...840

• Liker 35
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre gud, jeg håper du bare troller.....

Anonymkode: b19f1...4b3

Det er ikke trolling nei, men det er bare snakk om 5-15 min og ingen som led noen stor nød. I forrige jobb jobbet jeg lavere stilling og når jeg ville så jeg må innrømme det har vært litt vanskelig å tilpasse meg full stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er nyansatt i et selskap. Jeg har vært uheldig og bommet på busser + en gang forsovet meg. Til sammen har jeg kommet for sent 4 ganger de første 2,5 ukene. Stort sett har ikke dette bydd på problemer siden det ikke er noen som venter på meg for at de kan gå hjem, men jeg skjønner jo det er irriterende når det er møter. 

Nå er jeg kalt inn til en prat om dette og jeg forstår at dette er en «alvorsprat». Kjernetiden vår er fra 10 og her er de tydeligvis strenge. Overdriver ikke arbeidsgiver litt siden dette ikke har noe særlig konsekvenser? Jeg skal selvsagt forsøke forbedre dette fra nå av. 

"Jeg skal selvsagt forsøke forbedre dette fra nå av." Unnskyld men🤯🤯🤯🤣 

Du kan ikke tillate ddg å skrive "forsøke" bestem deg for at dette ikke skal skje igjen og gjør de tiltakene som må til for at det ikke skjer.

Anonymkode: e7e20...ddb

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke trolling nei, men det er bare snakk om 5-15 min og ingen som led noen stor nød. I forrige jobb jobbet jeg lavere stilling og når jeg ville så jeg må innrømme det har vært litt vanskelig å tilpasse meg full stilling. 

Jobber du da 5-15 minutter lengre ved arbeidsdagens slutt? 

Man lurer jo på hvilke andre ting du ikke tar seriøst, om man kan stole på deg og om det er mulig å gi deg særlig ansvar. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber du da 5-15 minutter lengre ved arbeidsdagens slutt? 

Man lurer jo på hvilke andre ting du ikke tar seriøst, om man kan stole på deg og om det er mulig å gi deg særlig ansvar. 

Ikke alltid der og da om jeg har en avtale rett etter jobb, men da tar jeg igjenn på kvelden. Vi har fleksitid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må møte ferdig skiftet kl 07, og har aldri noen gang kommet så mye som 1 min for seint. Det er passe drøyt og respektløst å komme så mye sent.

Anonymkode: 0eb9d...b01

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 ganger i løpet av 2,5 uker? Det er mer enn jeg har til sammen etter over 30 år i arbeidslivet. Du kan nok bare begynne å lete etter ny jobb, for de kommer til å finne en grunn til å bli kvitt deg før prøvetida er slutt.

Anonymkode: a9c5b...823

• Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent er for sent, helt uavhengig av om det er 5 eller 50 minutter. 4 ganger på 2 uker er altfor mye. Jeg skjønner ærlig talt ikke at du tør. Eier du ikke skam? Er du ikke takknemlig for å ha blitt ansatt?

Anonymkode: 3c080...f8d

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent 4 ganger på 2,5 uke. Selv om kjernetiden ikke starter før kl 10. Og selv om du vet det er møter (=andre må vente på deg). Og ser ikke problemet. Og har ingen klar plan om å kutte ut dette tullet, du skal bare «forsøke å forbedre» deg.

Nei, arbeidsgiver overdriver ikke. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er snart 40 år og har aldri i mitt arbeidsliv kommet for seint så mange ganger som du allerede har på 2 uker 😅 Nei, det er ikke greit og viser dårlig arbeidsmoral og respekt for tiden.

Anonymkode: d9e18...d07

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å bli voksen. 

Anonymkode: 1474d...e53

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg.

Jeg har kommet 5 minutter for sent, en eneste gang, på 15 år. 

Anonymkode: 75960...f0f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dårlig gjort av sjefen!!! Her har du faktisk ikke gjort noe galt!!! Sjefen overdriver !!! Finn deg en annen jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...