Hannah80 Skrevet 12. februar #41 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er «naturlig» slank. Har hypotyreose (lavt stoffskifte). Trener hver dag, spiser aldri frokost, drikker aldri kalorier. Syns det å være slank krever en stor innsats hver dag. Anonymkode: 6afe9...485 Samme her. Og veldig mange tror at det kommer helt gratis. Noe det overhodet ikke gjør. Har lyst å spise "drittmat" hver eneste dag, men begrenser meg til helgene. Idag måtte jeg bruke all min viljestyrke til å ikke plukke med meg sjokolade da jeg var på butikken. Tenker fremdeles på den sjokoladen! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. februar #42 Del Skrevet 12. februar Det er jo ikke sånn at de siste 50 åra så har det brått blitt veldig mange færre naturlig slanke. Faktum er at usunn mat har blitt mye billigere og lettere tilgjengelig, samtidig med at folk flest har fått mer penger. Det er derfor over 50 % av den voksne befolkninga er overvektige eller har fedme, ikke fordi de ikke er "naturlig slanke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #43 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Naturlig slank? Jeg er slank fordi jeg ikke spiser så mye og ikke er spesielt redd for å være sulten. Anonymkode: 38f31...acf Ja tror og det å være redd for å være sulten er noe som flere kjenner på. Ja det er ubehagelig. Men er stor forskjell på å kjenne sultfølelse og å kjenne så sterk sultfølelse at det gnager skikkelig i magen. Mange lærer aldri å kjenne etter. Vi er vant til å pøse på med noe men vi ser på tv, når vi skal feire noe, når man skal samles, sosiale settinger. Kunnskap om kosthold er og viktig. Å vite hva sukker gjør med kroppen, hvorfor det ikke er bra. Sette seg inn i kroppen. Hvilke sammensetninger som er fine for å holde seg mett lenge. Jo mer man vet jo lettere er det p ta gode valg for seg selv. Anonymkode: 26dc9...781 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #44 Del Skrevet 12. februar 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor tror mange tykke at de som er tynne tar fornuftige valg i matveien? Jeg er tynn og har aldri tenkt kalorier når jeg spiser. Jeg spiser masse sunn mat men også pizza, godterier, is og potetgull, kaker akkurat når jeg ønsker det, og går ikke opp i vekt. Det er tilfeldig og handler om forbrenning og gener. Mange tykke spiser som mus og er tykke selv om de ikke rører godteri og kaker. Anonymkode: b2dfd...a6c Da klarer du å bli tilfreds med en fornuftig mengde godteri. Jeg er som ts og kan spise en hel bigone pizza, en pakke med potetgull, en hel sjokoladeplate og smågodt for 100kr og fortsatt ha lyst på mer. Det er her forskjellen ligger. Anonymkode: 7821f...5c0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #45 Del Skrevet 12. februar Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke sånn at de siste 50 åra så har det brått blitt veldig mange færre naturlig slanke. Faktum er at usunn mat har blitt mye billigere og lettere tilgjengelig, samtidig med at folk flest har fått mer penger. Det er derfor over 50 % av den voksne befolkninga er overvektige eller har fedme, ikke fordi de ikke er "naturlig slanke". De har jo gjort mye undersøkelser på dette. Vi som vokste opp før det kom fastfood på hvert hjørne husker jo hvordan det var da, og folk var mye sunnere. En mer naturlig livsstil. Brus og snop bare på lørdager. Nå har folk et skakkjørt syn på hva som er sunn mat. Anonymkode: 26dc9...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #46 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da klarer du å bli tilfreds med en fornuftig mengde godteri. Jeg er som ts og kan spise en hel bigone pizza, en pakke med potetgull, en hel sjokoladeplate og smågodt for 100kr og fortsatt ha lyst på mer. Det er her forskjellen ligger. Anonymkode: 7821f...5c0 Samme her, jeg sliter med å stoppe. I tillegg er jeg sånn at om jeg vet jeg har en pose potetskruer i skapet klarer jeg ikke sovne før det er spist opp. Nekter å tro at det er vanlig for naturlig slanke. Anonymkode: f34c9...476 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #47 Del Skrevet 12. februar Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke sånn at de siste 50 åra så har det brått blitt veldig mange færre naturlig slanke. Faktum er at usunn mat har blitt mye billigere og lettere tilgjengelig, samtidig med at folk flest har fått mer penger. Det er derfor over 50 % av den voksne befolkninga er overvektige eller har fedme, ikke fordi de ikke er "naturlig slanke". Men er vi i så tilfelle veldig få som faktisk er naturlig slanke? Er man naturlig slank så vil jo ikke lettere tilgang på usunn mat endre dette. Vi vil likevel ikke klare å spise nok til at vi blir overvektige. Jeg er naturlig slank, og må jobbe for at vekten holder seg oppe. Har "slitt" med undervekt hele livet. Er sjelden syk da, og har ikke sykdommer. Flere i slekten er lik, så da er det vel genetisk. Er kvinne og trer snart inn i 40-årene. Anonymkode: 2e2d7...bdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #48 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvor gammel er du? Dette gjelder sikkert for mange 18-19åringer. Men det skjer noe i 30-40årene for noen. Stillesittende jobb og dårlig kosthold eller graviditetskg som henger igjen. Og lar man det gå for langt er det vanskelig å gjøre noe med senere. Alle slanke jeg vet om som er 35+ tar bevisste og fornuftige valg i matveien. Slankheten kommer ikke av seg selv. Lett å forstå hvorfor enkelte kolleger og familie er overvektige. Selv om det er noen unntak (lavt stoffskifte, overvekt pga medisiner osv). Kebabsjapper på hvert gatehjørne hjelper ikke og folk tilbringer for mye tid foran mob og tv. Kjempeforskjell på hvor mange som er overvektige nå kontra på 80- 90 tallet. Nå gir jo folk brus og snop til 2-3 åringer.. Anonymkode: 26dc9...781 Jeg har stillesittende jobb, er 50+, har lavt stoffskifte og trener ikke. Prøver å ta bevisste valg, men jeg kan ikke motstå kaker og sjokolade. Jeg har aldri tenkt på kalorier i det jeg spiser. Jeg spiser det jeg har lyst på. Er en veldig slank utgave og har alltid vært. Muligens jeg er unntaket? Anonymkode: 07cf9...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #49 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var i mange år en av disse som hånlig fortalte folk at det handler om "kalorier inn og kalorier ut". Det er jo bare å ta gode valg. Jeg la lett på meg, men gikk også lett ned igjen, så da må det jo være sånn for alle? Selvfølgelig kjente jeg på sult, selvfølgelig fyste jeg, men det var jo bare å stable litt viljestyrke på beina. Og trene, selvfølgelig! Hvorfor trener man ikke, hvis man er overvektig? Så ble jeg eldre og måtte begynne på medisiner som endret apetitten, samtidig som forbrenningen gikk ned. Den fysingen jeg tidligere hadde kjent på kunne ikke måle seg med den voldsomme sultfølelsen som nå herjet. Det er som om kroppen forteller meg at jeg er i ferd med å dø, og eneste måten å overleve på er å spise.... alt jeg finner! Det er en urkraft man ikke kan stå imot. Jeg tror det kan sammenlignes med å forsøke å holde pusten til man dør av oksygenmangel. På en måte er jeg glad jeg fikk denne lærepengen, for jeg innser jo at jeg tidligere fremsto både dum og uempatisk. Det er litt flaut å tenke på hvor bastant jeg var på dette tidligere. Herregud, det fantes jo forskning på dette for 5 år siden også, men jeg gadd ikke å sette meg inn i det, for jeg brukte meg selv som eksempel. Men man lærer så lenge man lever... Anonymkode: 7c788...779 Medisinbruk tilhører unntakskategorien synes jeg da. For det et godt bevist at noen medisiner gir stor vektoppgang. Hva slags medisiner er det? Har du ikke noe alternativ til å leve uten medisin? Anonymkode: 26dc9...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #50 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner det så utrolig godt, at dere ikke klarer å skjønne at det finnes noe annet enn deres normal. At det eneste man trenger å gjøre er å ta gode valg og spise mindre, rett og slett fordi der aldri har opplevd følelsen av å ikke bli mett og å gå rundt med konstant sult og sug etter mat. Jeg har gått på Wegovy nå i snart 1 år. Har gått på en relativt lav dose hele veien, akkurat nok til at jeg skjønner at en porsjonsstørrelse faktisk kan gjøre en mett, akkurat nok til å få søtsug på kvelden som jeg må jobbe mot og akkurat nok til å kjenne følelsen av at man blir sulten men at det går an å vente med å spise mellom lunsj til middag. Og jeg er helt enig; det er sinnsykt lett å ta gode valg og å begrense seg når kroppen fungerer slik den skal! Det er også kjempelett å ta spise sunnere når ikke sulten rir deg 24 timer i døgnet. Så ja, hvis det er slik dere har det og alltid har hatt det så forstår jeg at det er vanskelig å skjønne at det finnes andre som ikke kjenner på denne følelsen. Jeg er så glad for at jeg også kan jobbe med viljestyrken min på normal måte uten at det går over i en konstant kamp mot basalbehovene. For en gave!!!! Sett pris på at du er så heldig 🙏🏻 Jeg er veldig, veldig takknemlig for at jeg får oppleve dette jeg også. Selv om det krever en del hjelp i form av medisiner. For et herlig liv når man kan fungere mer normalt 💕😊 Anonymkode: d7faa...8e0 Jeg er slank. Jeg synes IKKE det er lett. Det er dritvanskelig. Jeg har lyst på mat hele tiden. Jeg titter i skap og skuffer hele kvelden, har lyst på mer mer mer. Spiser for mye godteri. Kompenserer med å spise lite mat. Å stanse og ikke spise mer koster meg utrolig mye!!! Så jeg aner ikke hva du snakker om når du "også får oppleve" et eller annet. Anonymkode: 8a476...666 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #51 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er slank. Jeg synes IKKE det er lett. Det er dritvanskelig. Jeg har lyst på mat hele tiden. Jeg titter i skap og skuffer hele kvelden, har lyst på mer mer mer. Spiser for mye godteri. Kompenserer med å spise lite mat. Å stanse og ikke spise mer koster meg utrolig mye!!! Så jeg aner ikke hva du snakker om når du "også får oppleve" et eller annet. Anonymkode: 8a476...666 Da er du ikke naturlig slank, og ikke den hun snakker om? Anonymkode: f34c9...476 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #52 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her, jeg sliter med å stoppe. I tillegg er jeg sånn at om jeg vet jeg har en pose potetskruer i skapet klarer jeg ikke sovne før det er spist opp. Nekter å tro at det er vanlig for naturlig slanke. Anonymkode: f34c9...476 Jeg er slank men kan ikke ha noe i godteskuffen. Det er dette som gjør meg irritert. Å tro at slanke ikke jobber for det eller må jobbe med viljestyrken. Hadde jeg hatt napoleonskake hadde jeg spist til jeg ikke kunne bevege meg. Samme med sjokolade. Ting kommer ikke lett for de fleste som er slanke nei. Jeg kan ikke drikke øl to kveld på rad uten å legge på meg. Og jeg kan ikke spise godteri i hverdagene. Da går jeg opp i vekt. Anonymkode: 26dc9...781 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #53 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er du ikke naturlig slank, og ikke den hun snakker om? Anonymkode: f34c9...476 Hva er naturlig slank da? Jeg trodde det var de med høy forbrenning. Noe jeg har. Jeg legger på meg først ved over 3000 kcal (jeg trener ikke og lever ikke spesielt aktivt). Allikevel opplever jeg et ENORMT sug etter mat og godteri,kan gjerne spise 200g sjokolade midt på natta, og da utgår frokost og lunsj (jeg vet dette er veldig usunt). Anonymkode: 8a476...666 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #54 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er jo i stor grad det ts sier, at en normal kropp ikke kjenner på sult eller krever mye for å holde seg slank…. Anonymkode: 6afe9...485 Og det stemmer ikke!! En normal kropp kjenner på sult! Jeg som er slank føler på sult jeg og. Og det krever energi og disiplin og ikke minst rutiner og kunnskap å ta gode valg. Det er ikke lett. Det er det vel få slanke som vil påstå. Anonymkode: 26dc9...781 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #55 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er slank men kan ikke ha noe i godteskuffen. Det er dette som gjør meg irritert. Å tro at slanke ikke jobber for det eller må jobbe med viljestyrken. Hadde jeg hatt napoleonskake hadde jeg spist til jeg ikke kunne bevege meg. Samme med sjokolade. Ting kommer ikke lett for de fleste som er slanke nei. Jeg kan ikke drikke øl to kveld på rad uten å legge på meg. Og jeg kan ikke spise godteri i hverdagene. Da går jeg opp i vekt. Anonymkode: 26dc9...781 Slanke er også forskjellige, de fleste forstår det 😊 Tråden handler om naturlig slanke. Anonymkode: f34c9...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #56 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er naturlig slank da? Jeg trodde det var de med høy forbrenning. Noe jeg har. Jeg legger på meg først ved over 3000 kcal (jeg trener ikke og lever ikke spesielt aktivt). Allikevel opplever jeg et ENORMT sug etter mat og godteri,kan gjerne spise 200g sjokolade midt på natta, og da utgår frokost og lunsj (jeg vet dette er veldig usunt). Anonymkode: 8a476...666 Kanskje du har for høyt stoffskifte. Anonymkode: 26dc9...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #57 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er naturlig slank da? Jeg trodde det var de med høy forbrenning. Noe jeg har. Jeg legger på meg først ved over 3000 kcal (jeg trener ikke og lever ikke spesielt aktivt). Allikevel opplever jeg et ENORMT sug etter mat og godteri,kan gjerne spise 200g sjokolade midt på natta, og da utgår frokost og lunsj (jeg vet dette er veldig usunt). Anonymkode: 8a476...666 Naturlig slank er de som er slanke uten å hele tiden tenke på hva de spiser, som ikke har det suget etter mat. Jeg kjenner mange 😊 Anonymkode: f34c9...476 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 12. februar #58 Del Skrevet 12. februar https://www.forskning.no/mat-og-helse-overvekt/kan-du-bli-tykkere-uten-a-spise-mer/1893269#:~:text=Kalorier inn og kalorier ut&text=Ligningen bygger på termodynamikkens lover,og slett et fysisk faktum. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #59 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slanke er også forskjellige, de fleste forstår det 😊 Tråden handler om naturlig slanke. Anonymkode: f34c9...476 Da må alle være enig i hva som er naturlig slank. Ts har ikke skrevet hva hun mener det betyr. Nesten ingen er naturlig slanke. Det er ikke naturlig for mennesker å innta all dritten vi gjør. Brus, godteri, sukker. Naturlig slanke, sjelden møtt. Enkelte nasjonaliteter som Thailand og Vietnam har mye spinklere benbygning. Og sunnere kosthold. Anonymkode: 26dc9...781 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #60 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Naturlig slank er de som er slanke uten å hele tiden tenke på hva de spiser, som ikke har det suget etter mat. Jeg kjenner mange 😊 Anonymkode: f34c9...476 Hvor gamle er de da? Er slank jeg og, og hadde du møtt meg hadde du trodd jeg naturlig slank kanskje. Du kjenner de ikke godt nok kanskje. Var sånn i 20årene men da er man mye mer fysisk aktiv. Anonymkode: 26dc9...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå