Gå til innhold

Hvor mye krangler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke all verdens med kjæreste erfaring og kjenner jeg er nyskerri på hvor mye konflikter, uenigheter og gnisninger det er i et «vanlig» og lykkelig forhold? For jeg regner jo med at de aller lykkeligste har også sine problemer og krangler, men hva er normalt? 

Er i et forhold med en mann der vi begge er i 30 årene, vi har vært ilag i noen år. Har ikke flyttet sammen, men vi sover hos hverandre i perioder.

Vi har det utrolig fin ilag og elsker han mer enn noen andre. Så har vi det berømte «men», fordi det svelges mange kameler og jeg har perioder jeg er såpass irritert og frustrert på han at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er kronisk konfliktsky så vi har aldri kranglet på den måten som er vanlig, men vi er mer uenig og snakker om det før det blir lagt dødt. Jeg er egentlig ganske langsint av meg, men klarer ikke å være sint på han lenge. 
Kjenner at jeg begynner å bli usikker på om hvor mye uenighet er for mye? Noe er viktigere enn andre og ikke alt som betyr så mye, men hvor mye skal man godta?🤷🏼‍♀️

Noen som har noe innspill på det med hvor mye konflikter er vanlig i et forhold? Hvor ofte krangler dere?

Anonymkode: afd69...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi først flytter sammen så kranglet  vi ganske mye, jeg var veldig irritert på han og han forstod liksom ikke helt hva jeg reagerte på. Vi kranglet heftig, og ente med at jeg dro. Jeg var veldig hissig av meg da jeg var ung før jeg lærte å regulere meg. 
Nå etter 20 år så krangler vi lite, men noen ganger. At jeg sier sårende ting f.eks eller at jeg reagerer med sinne når jeg er stresset. 
Vi hadde en krangel sist i sommer. 
Så vi er veldig lykkelige, men hadde noen tøffe år i førsten❤️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 9 år og kan telle på 1 hånd de gangene vi har kranglet. Vi kan være uenige om ting, men noen skikkelig krangel har vi ikke hatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke all verdens med kjæreste erfaring og kjenner jeg er nyskerri på hvor mye konflikter, uenigheter og gnisninger det er i et «vanlig» og lykkelig forhold? For jeg regner jo med at de aller lykkeligste har også sine problemer og krangler, men hva er normalt? 

Er i et forhold med en mann der vi begge er i 30 årene, vi har vært ilag i noen år. Har ikke flyttet sammen, men vi sover hos hverandre i perioder.

Vi har det utrolig fin ilag og elsker han mer enn noen andre. Så har vi det berømte «men», fordi det svelges mange kameler og jeg har perioder jeg er såpass irritert og frustrert på han at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er kronisk konfliktsky så vi har aldri kranglet på den måten som er vanlig, men vi er mer uenig og snakker om det før det blir lagt dødt. Jeg er egentlig ganske langsint av meg, men klarer ikke å være sint på han lenge. 
Kjenner at jeg begynner å bli usikker på om hvor mye uenighet er for mye? Noe er viktigere enn andre og ikke alt som betyr så mye, men hvor mye skal man godta?🤷🏼‍♀️

Noen som har noe innspill på det med hvor mye konflikter er vanlig i et forhold? Hvor ofte krangler dere?

Anonymkode: afd69...055

En av mange viktige puslespillbrikker i et varig og godt forhold, er evnen til kompromiss og til å svelge kameler uten å bære nag. Evnen til å akseptere ulikheter uten å problematisere dem.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler aldri, men det hender jeg kjenner på rødglødende raseri når han er dust. Han er teit ganske ofte. Det mest irriterende mennesket jeg vet om. Og ofte er han så tjukk i hodet at jeg blir gal. Og han er så rar og annerledes. Han liker ikke å ha en samtale der man ser hverandre inn i øynene. Det syns han er ukomfortabelt. Så når vi har fortrolige samtaler i sengen ser jeg på han, og han ser en annen vei. 🤭 Jeg er 100% sikker på at han er autist. Men vi har nå levd sammen i mange, mange år. Jeg elsker han, den særingen. Han er intelligent, og snill og god. Og sexy. 

Anonymkode: bc9fb...f67

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hatt et par, tre krangler i løpet av 4-5 år, og det var ikke store greiene heller. Små diskusjoner skjer jo, men aldri noe dramatisk eller at vi blir sure og bitre på hverandre og kjenner sinnet koke. Jeg er rastløs, stressa og utålmodig, mens han er det helt motsatte, og det fungerer veldig bra. 

Men da jeg var sammen med min forrige eks så var det MYE krangling. Han hadde samme temperament som meg og det fungerte absolutt ikke. Vi stressa hverandre opp hele tiden og sleit hverandre totalt ut. 

Anonymkode: f2a7e...b03

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kranglet her om dagen om hvem som lagde middag oftest. Ble venner igjen ved at vi fant ut at siden dette var den verste krangelen på år og dag, så har vi det ganske fint. Vi er uenige ganske ofte, men blir alltid enige om en løsning uten å heve stemmene. 

Anonymkode: 642a4...acd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært uenige og gretne, men løst det saklig uten å bli sinte, skrike eller såre hverandre.

Krangling drev jeg med med ungdomskjærester, men vokste det av meg i starten av 20-årene.

Etter det var jeg en stund sammen med en som stadig vekk ville krangle, men måtte til slutt bare gi opp. Han var rett og slett emosjonelt umoden, og så også hvordan han og moren kunne ha umodne krangler da vi var på besøk der. Man lærer i den skolen man går i!

Anonymkode: 3c22d...60e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i 30-årene, har vært gift i 10 år, har to barn og bor sammen. Vi har kranglet kanskje 2-3 ganger i løpet av forholdet. Kan bli irriterte/irritere oss over hverandre, men det er småting som går over i løpet av minutter. Det skjer kanskje en gang i måneden i snitt. Har tidligere hatt forhold hvor vi kranglet regelmessig. Sinne, høye stemmer og gjerne tårer. Trodde lenge at det var et tegn på lidenskap, har nå lært at det er tegn på dårlig kommunikasjon og samhandling. 

Anonymkode: 50f2c...c3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i slutten av 20-årene og vert sammen i snart 10 år. Vi hadde en del krangling i starten av forholdet, men etter hvert som vi er blitt «eldre» og «voksne» så er det svært sjeldent. Vi kjenner hverandres positive og negative sider, og aksepterer hverandre slik vi er.

Anonymkode: 95a29...e0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mann krangler vi mye, og har visst gjort det i mange år. Og burde skilt oss for lenge siden. Jeg er ikke av samme oppfatning. Selvfølgelig en krangel i blant. Men ante ikke han syns vi burde skilt oss for lenge siden. Sikkert derfor han fant ei han var emosjonelt utro med. Det har blitt mer krangel etter jeg fant det ut. Men krangel er noe folk definerer forskjellig. Ser noen skriver de aldri krangler, det tror jeg faktisk ikke noe på. Evt kaller noen det diskusjon, mens jeg ville kalt det krangel, eller omvendt. 

Anonymkode: 3d1b3...d82

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I følge min mann krangler vi mye, og har visst gjort det i mange år. Og burde skilt oss for lenge siden. Jeg er ikke av samme oppfatning. Selvfølgelig en krangel i blant. Men ante ikke han syns vi burde skilt oss for lenge siden. Sikkert derfor han fant ei han var emosjonelt utro med. Det har blitt mer krangel etter jeg fant det ut. Men krangel er noe folk definerer forskjellig. Ser noen skriver de aldri krangler, det tror jeg faktisk ikke noe på. Evt kaller noen det diskusjon, mens jeg ville kalt det krangel, eller omvendt. 

Anonymkode: 3d1b3...d82

Hvordan definerer DU krangel, og hvordan definerer mannen din krangel?

Anonymkode: 3c22d...60e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært gift i 6 år og vært sammen i 12. Vi krangler aldri. Dette betyr ikke at vi alltid er enige eller at vi undergraver våre behov eller uenigheter.

Vi tar opp ting etter hvert som de oppstår, og lytter til hverandre, snakker sammen vennlig, åpent og ærlig. Vi er også åpne for å høre sannheten uten å føle oss angrepet av den andre, og gir og tar og er fleksible.

Anonymkode: 993c5...394

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sammen i snart 10 år. Vi kan krangle høylydt og gjør det sikkert 2-3 ganger i måneden. Men samtidig er vi klar over hva som skaper konflikter. Det er sjelden oss to imellom, heller utfordringer knyttet til ekser og dine/mine-barn. 

Anonymkode: e351a...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Sjeldent vi er uenige også 🥰

Anonymkode: b1810...c77

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har sammen i snart 10 år. Vi kan krangle høylydt og gjør det sikkert 2-3 ganger i måneden. Men samtidig er vi klar over hva som skaper konflikter. Det er sjelden oss to imellom, heller utfordringer knyttet til ekser og dine/mine-barn. 

Anonymkode: e351a...963

Utfordringer med mine/dine barn og ekser etter 10 år?!

Anonymkode: b1810...c77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (55 minutter siden):

En av mange viktige puslespillbrikker i et varig og godt forhold, er evnen til kompromiss og til å svelge kameler uten å bære nag. Evnen til å akseptere ulikheter uten å problematisere dem.

Det spørs bare hvilke kameler man må svelge. Hvis en av kamelene er noe som er veldig viktig for den ene i et forhold, som ikke er tilstede i forholdet, da må man enten snakke sammen og jobbe for å endre situasjonen, eller vurdere å gi opp forholdet. Man lever ikke godt sammen hvis helt essensielle behov for en av partene ikke er dekket.

Anonymkode: dac3b...5ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kranglet mer før. Nå, etter snart 20 år, så kjenner vi hverandre så godt, og forstår hva som går inn på den andre, og hvordan vi reagerer på ting- så vi krangler veldig sjeldent nå. Vi har blitt klokere med årene og mer omsorgsfull mot hverandre- etter at vi har vært gjennom noen "kriger" sammen og hver for oss, og greier bedre å snakke ut om ting. 

Anonymkode: 4d4bd...b4d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen på krangling er jo forskjellig fra menneske til menneske.

Krangling for meg er at vi er sinte/lei oss for ett eller annet og den andre må si unnskyld.

Vi krangler ofte, 1-2 ganger i måneden i gjennomsnitt. Ofte sjeldnere, noen ganger mer. 

Vi er i 30 årene, 10 år på baken snart, to barn, på henholdsvis 3 år og 6mnd. 

Anonymkode: ff587...acb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...