Gå til innhold

Utro og vil at jeg skal tilgi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bodd sammen i 17 år og har barn sammen, men nå har jeg funnet ut at samboeren min har hatt et langvarig forhold til en annen kvinne.

Jeg ble varslet anonymt om utroskapen og innrømmelsen satt langt inne. Akkurat hvor lenge det har pågått vet jeg ikke, men iallefall i overkant av et år.

Samboeren min sier at det ikke betydde noe og vil at vi skal glemme alt sammen og gå videre, men jeg kan ikke det - iallefall ikke før alle kort er lagt på bordet. Jeg tror ikke alt er kommet fram i lyset og har problemer med å i det heletatt være i samme rom som han. Han sier at han gjør hva som helst for at jeg skal bli og tilgi han, men vet ikke om jeg greier det.

Hvordan kommer noen seg videre sammen etter et slikt svik?

Anonymkode: 08385...2d5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg aldri hadde kommet over det. Det betydde ikke noe, men enda så fortsatte han i ett år, vel vitende om at ekteskapet kan ryke hvis det kommer ut?

Kvitt deg med den drittmannen.

Anonymkode: 3d845...6d5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om forholdet til kvinnen var langvarig, var det neppe ubetydelig for han. Så alle kortene er ikke på bordet, han fortsetter å lyve til deg og forteller deg kun det han tror du vil høre.

Og selvsagt ønsker han at dere bare skal glemme det, og gå videre. Det er jo enklest og mest behagelig for han. Men han burde jo ha såpas forståelse for at det ikke er så enkelt for deg. Han har sveket deg grovt, brutt tillit og vært ekstremt egoistisk. 

Anonymkode: dc5ce...ac8

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det vært over der og da. Han har pult en annen dame i 2 år(!)! 

Det er så grovt tillitsbrudd. De 2 siste årene er basert på en løgn. Å vite at han har knullet en annen dame og kommet hjem og kysset meg som ingenting har hendt? 🤮 Hadde gått på dagen.

Men det er meg da.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har bodd sammen i 17 år og har barn sammen, men nå har jeg funnet ut at samboeren min har hatt et langvarig forhold til en annen kvinne.

Jeg ble varslet anonymt om utroskapen og innrømmelsen satt langt inne. Akkurat hvor lenge det har pågått vet jeg ikke, men iallefall i overkant av et år.

Samboeren min sier at det ikke betydde noe og vil at vi skal glemme alt sammen og gå videre, men jeg kan ikke det - iallefall ikke før alle kort er lagt på bordet. Jeg tror ikke alt er kommet fram i lyset og har problemer med å i det heletatt være i samme rom som han. Han sier at han gjør hva som helst for at jeg skal bli og tilgi han, men vet ikke om jeg greier det.

ALDRI om jeg hadde tilgitt. Hadde sparket han ut døren. Og låst døren for godt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tilgitt utroskap. Ikke enkelthendelser, og ihvertfall ikke langvarig utroskap.
Selv ikke om jeg hadde vært gift med Emilie Nereng på 30. året og vi hadde hatt 4 barn sammen, og hun angret og tryglet meg om å bli. 

Visse grenser må man bare ha for sin egen selvrespekt.

Å leve i et forhold med historisk utroskap må være tortur. Jeg skjønner ikke hvordan tilgivere holder ut. 

Så skal du komme deg videre så er brudd min løsning.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betydde ingenting? Men det må jo ha betydd noe for han, hvis han var villig til å miste deg!

Tenker det eneste han angrer på var at han var så uforsiktig at de ble oppdaget.

Jeg hadde ikke tilgitt dette. At mannen hadde VALGT gang på gang på gang å svike meg? I et helt år? Uten å angre før han ble oppdaget?

Anonymkode: 383d0...6f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min chattet lett med ei dame i 5 mnd, daglig, som han skjulte for meg. Dette var i begynnelsen av forholdet. Det var ikke noe seksuell prat, og det var med ei dame han kjente fra før han møtte meg. De hadde aldri hatt noe flørt på gang heller. Men han skjulte det bevisst, da han selv synes det var feil å ha så mye kontakt med ei annen dame, samtidig som han synes det var ubehagelig å avslutte praten da han liksom ikke helt visste hvordan han skulle gjøre det.

Jeg har ikke brydd meg særlig om at han skrev med denne damen, men problemet er at han så bevisst skjulte det for meg. Tok mobilen på lydløs, la den med skjermen ned..osv Jeg sliter fortsatt med å stole helt på han pga dette, så et større svik hadde jeg aldri klart å leve med. Er helt utrolig at man har samvittighet til å bedra partneren sin på den måten over så lang tid.

Du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: b03c8...3a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har bodd sammen i 17 år

Samboeren min sier at det ikke betydde noe og vil at vi skal glemme alt sammen og gå videre, 

Selvfølgelig betydde det ikke noe og det er jo bare å glemme og gå videre - NÅ SOM HAN BLE AVSLØRT!

Dere kommer dere trolig ikke videre, fordi du kommer til å gå og gnage på dette resten av tiden dere har sammen. 

Endret av imagineme
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye mer trenger du egentlig å vite?

1. Han har vært utro over lengre tid.
2. Han lyver til deg fortsatt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg kunne tilgi utroskap når det var en engangstilfelle i fylla. Da har man i det minste nedsatt vurderingsevne grunnet alkohol som forklaring. Utroskap over tid derimot er helt bevisst. Hver gang han ser den andre velger han på nytt å være utro. Og han ville jo ikke avsluttet det heller, han ble avslørt av andre.

Jeg mener det er grenser for hva man kan tilgi. Dette her er langt utenfor. Og at han tror han kan bare avslutte forholdet til sin elskerinne og så er det fryd og gammen i heimen igjen viser jo at han mangler total empati. Ikke bare for deg, men også den andre kvinnen.

Det er såklart tøff å gjøre det slutt etter nærmere 20 år sammen, men han viser så stor mangel av respekt for deg. Iblant er det bedre med clean cut.

Anonymkode: 3c256...028

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den anonyme meldingen er sikkert fra elskerinnen eller noen rundt henne som ønsker dere skal gjøre det slutt så hun får han for seg selv. Og det fortjener de slik de holder på. Du skal ikke finne deg i slikt! Finn deg en som vet hva du er verdt!

Anonymkode: 1a0fd...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han gjør hva som helst, men når du kommer med et konkret krav (fortelle sannheten) så er han ikke villig til å gjøre hva som helst like vel.

Selvfølgelig betydde det noe for han. De har vært sammen i over et år. Selvfølgelig vil han at du skal glemme og tilgi, men han vil ikke ta sin del av jobben for å få dette til å skje. Er han like feig på andre arenaer i livet?

Anonymkode: e8c10...34c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tilgitt. Det var bare noen måneder, men følelser var involvert. Han la alle kort på bordet, respekterte mine følelser og har jobbet beinhardt for oss i 7 år. Jeg brukte to år på å tilgi, og enda et par år på å ikke la det prege meg så mye. Jeg kommer aldri til å glemme, men forholdet vi har gjør det verdt det for oss. 

Hvis han ikke skjønner at det blir mange år med jobbing og at han må respektere dine følelser selv om det er ubehagelig for ham, er han ikke villig til å gjøre alt for dere, og jeg tror ikke det går.

Anonymkode: 00aa6...fc1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun betydde så lite, hvorfor var han da villig til å risikere sitt forhold for henne? Igjen og igjen i et år?

Det høres jo ut som du heller ikke betyr noenting for han. 

Anonymkode: 581d4...d08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å fortsett kontakten med henne (eller andre), når han forstår at du er så lett å hive i land igjen etter utroskap. De har hatt en relasjon i over to år, og brøt ikke pga mangel på interesse, men avsløring. De har fortsatt følelser for hverandre. Du må la han gå

Anonymkode: 43f94...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får spørre han, hvis det var du som hadde hatt et langvarig forhold til en annen mann, hvordan ser ham for seg at han skulle ha tilgitt deg . Iht å gå videre å fortsette som før. 

Anonymkode: b7102...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den anonyme meldingen er sikkert fra elskerinnen eller noen rundt henne som ønsker dere skal gjøre det slutt så hun får han for seg selv. Og det fortjener de slik de holder på. Du skal ikke finne deg i slikt! Finn deg en som vet hva du er verdt!

Anonymkode: 1a0fd...ad7

Ingen anelse om hvem den anonyme varsleren er og det er heller ikke relevant. Evig takknemlig for at jeg fikk vite om det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å bygge opp tillit. Han har brutt tilliten din i minst ett år. Det tar lenger tid å bygge den opp igjen. Og han må ta det ansvaret som ligger i å bygge den opp og så - kanskje - få en tilgivelse fra deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd å få han til å snakke. Du må for all del ikke kaste mannen ut før du har alt på bordet. Jeg hadde gjort alt, absolutt alt for å finne ut hva som har skjedd. Disse detaljene trenger du for å gå videre. Når du vet alt, kommer du til å føle deg lettet. Slår du opp med ham med en gang, tar han alt med seg og du kommer til å lure på det som skjedde. Vær obs på dryppløgner. 

Anonymkode: 7f9c3...1f0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...