Gå til innhold

Fyr på kontoret som kommer sent hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber et sted der avdelingen min er delt inn i flere seksjoner. Vi har fleksitid, men må være på jobb innen kl. 09.00. Det er en som jobber i avdelingen (men i en annen seksjon) som stadig vekk kommer subbende så sent som 10 og 11. Altså kommer han tidsnok til lunsjen! Er jo helt på trynet at lederne ikke reagerer på dette??? Vi andre som er på jobb når vi skal blir jo utrolig provosert over det her. Det er vært et tema i lunsjene, og flere irriterer seg over det her. Han er jo ellers sosial og blid, men orker seriøst ikke ha noe med han å gjøre. Skygger glatt unna når han kommer. Utrolig dårlig at noen kan komme å gå som de vil, mens vi andre må være på jobb når vi skal!! Noen andre som har hatt noen sånne på jobben sin?

Anonymkode: 0cdfb...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han har en avtale dere andre ikke vet om.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha avtale om:

- Forskjøvet kjernetid

- Begynne dagen med hjemmekontor

- Jobber/er sykemeldt redusert 

Oppsummert: ikke deres sak. Dette vet lederne om. 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jobber et sted der avdelingen min er delt inn i flere seksjoner. Vi har fleksitid, men må være på jobb innen kl. 09.00. Det er en som jobber i avdelingen (men i en annen seksjon) som stadig vekk kommer subbende så sent som 10 og 11. Altså kommer han tidsnok til lunsjen! Er jo helt på trynet at lederne ikke reagerer på dette??? Vi andre som er på jobb når vi skal blir jo utrolig provosert over det her. Det er vært et tema i lunsjene, og flere irriterer seg over det her. Han er jo ellers sosial og blid, men orker seriøst ikke ha noe med han å gjøre. Skygger glatt unna når han kommer. Utrolig dårlig at noen kan komme å gå som de vil, mens vi andre må være på jobb når vi skal!! Noen andre som har hatt noen sånne på jobben sin?

Ja. Vi har også fleksitid. Problemet her er at vedkommende flekser seg inn når han ikke er på jobb. Har skjedd utallige ganger, og han skylder så klart på appen.. selv om jeg og andre har nøyaktig samme app med null problem.. her er problemet at vi jobber i team og når han ikke er her faller automatisk flere oppgaver på oss rundt. Min leder er informert utallige ganger. Vet at det er tatt opp med han men da er det så klart alltid en unnskyldning. 
Legg til generelt skyhøyt fravær, arrogant bedreviter så har du min nye «drømmekollega» 😩

For meg sier dette mye om arbeidsmoral og integritet. Kort sagt så er det lite å spore. 

Jeg har informert min leder om at jeg er i prosessen med å søke meg ny jobb.

Å være arbeidsesel fordi en tiltaksløs slubbert ble ansatt, har jeg ikke tenkt. 

Anonymkode: 48f83...82c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja. Vi har også fleksitid. Problemet her er at vedkommende flekser seg inn når han ikke er på jobb. Har skjedd utallige ganger, og han skylder så klart på appen.. selv om jeg og andre har nøyaktig samme app med null problem.. her er problemet at vi jobber i team og når han ikke er her faller automatisk flere oppgaver på oss rundt. Min leder er informert utallige ganger. Vet at det er tatt opp med han men da er det så klart alltid en unnskyldning. 
Legg til generelt skyhøyt fravær, arrogant bedreviter så har du min nye «drømmekollega» 😩

For meg sier dette mye om arbeidsmoral og integritet. Kort sagt så er det lite å spore. 

Elendig ledelse, altså

Anonymkode: 8d9bc...15d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hva du står i.  Det er ikke greit. 

Anonymkode: ff0bf...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner ofte på hjemmekontor før jeg drar på jobb (våkner veldig tidlig, så ofte pålogget før klokken syv og jeg jobber best de timene). Vi er en liten gjeng og vi alle kommer og går når det passer. Vi jobber veldig selvstendigt og har mye å gjøre, så er ikke mulig å lure seg unna eller unnasluntre 

Anonymkode: bcaa3...014

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Elendig ledelse, altså

Anonymkode: 8d9bc...15d

Jeg synes dette er litt trist for i utgangspunktet har jeg likt min leder veldig godt og hatt mye tillit til henne. Men ja, den er dessverre forsvunnet i denne prosessen. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (4 timer siden):

Han kan ha avtale om:

- Forskjøvet kjernetid

- Begynne dagen med hjemmekontor

- Jobber/er sykemeldt redusert 

Oppsummert: ikke deres sak. Dette vet lederne om. 

Dette er en ung fyr. Frisk som en fisk. Så derfor reagerer folk. Veldig glad jeg ikke jobber tett på han! Makan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du skriver som om du er ts, men det er du jo ikke. Dette ble forvirrende.

Anonymkode: 7c0aa...975

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er en ung fyr. Frisk som en fisk. Så derfor reagerer folk. Veldig glad jeg ikke jobber tett på han! Makan

Konsentrer deg om ditt eget ansvar. Dersom det er oppgaver han ikke gjør og det rammer deg, sier du fra til leder. Ellers må du innfinne deg med situasjonen, akseptere at det er noe du ikke vet og heller ikke kan gjøre noe med. Ikke bruk krefter på å irritere deg.

Anonymkode: 24ce4...587

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet så kan han være den flinkeste av dere alle, klart at dersom han leverer bra så kan han også ta seg friheter dere andre misunner han og snakker negativt om. Han kan i så fall gjøre det med meget god samvittighet og uten omtanke på hva dere andre synes om det han gjør, han vet da at den friheten kan han gi seg selv.

Klart at ledelsen nok vet om det, de bryr seg naturlig nok ikke dersom han ansees uunværlig. Er man flink nok til det man driver med, da kan man oppnå privilegier andre ikke kan (og som andre, du og dine sjalu og dømmende kolleger) si noe på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem faen bryr seg hva dere tenker? Hvis han har en avtale så har han en avtale.

Anonymkode: 7bb77...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg har lest denne tråden et par ganger før også. 

Anonymkode: 55493...89f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Noen som prøver å kuppe tråden med sin problemstilling kanskje? Ufordragelig og patetisk. HVEM I HELVETE TROR DU AT DU ER? Kunne gitt noen juling for mindre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i arbeidslivet i 20 år. Og vet du hva; jeg bryr meg ikke om hva andre gjør. Uansett om de sluntrer unna, eller overpresterer. Mulig de har sine grunner, mulig ikke. Jeg konsentrerer meg om meg selv og egen integritet. 

Er du den som sladrer med kollegaer, eller løper til ledelsen og klager, så blir raskt du irritasjonsmomentet. I tillegg til at du går og ergrer deg, og det går ut over ditt humør.

Anonymkode: 9b78f...446

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja kan være mange grunner til dette kan det være sjefens sønn/nevø ? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere stempler dere inn og ut, så er vel ledelsen klar over det + at han får trekk i lønn om dette ikke har blitt jobbet inn igjen hjemme?

Anonymkode: a533f...459

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kjerring hadde dessverre jeg også på en tidligere arbeidsplass. Vi hadde en rekke arbeidsoppgaver som var nødt til å gjøres, men var jo selvfølgelig nødt til å ha minimum ett visst antall ansatte hver dag for å faktisk komme seg gjennom alle de arbeidsoppgavene - noe som var enda vanskeligere når en eller annen ofte sluntret unna., 

Problemet var at avdelingslederen aldri gadd å gjøre noe særlig for fikse den situasjonen. Det var bare "ja ja" hver gan noen forsøkte å ta opp disse tingene. Eller "vi får se på det" noe som selvfølgelig aldri skjedde uansett. 

Anonymkode: 1c0c6...956

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som prøver å kuppe tråden med sin problemstilling kanskje? Ufordragelig og patetisk. HVEM I HELVETE TROR DU AT DU ER? Kunne gitt noen juling for mindre

Jeg siterer H.I i mitt innlegg og dere tror jeg er TS?!

At TS siterer sitt eget hovedinnlegg og svarer seg selv..?? 

🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...