Gnå Skrevet 9. februar 2024 #21 Del Skrevet 9. februar 2024 Dette gjelder nok for de som er blant de aller eldste (kanskje over 80?). Der tror jeg det nærmest er en forventning om dette sosiale spillet: Verten skal spørre om du vil ha (mer), du skal si "nei", og så skal de si "jooo, da! Ta litt mer!". De gjør altså bare noe de tror er forventet av dem som verter. Det har til og med et eget ord: "å nøde" nøde - ordbøkene.no (ordbokene.no) Hva med å prøve å forklare dem, utenom selve situasjonen, at du faktisk mener det når du sier nei, selv om du er takknemlig for omtanken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #22 Del Skrevet 9. februar 2024 Vera skrev (3 timer siden): Det som er morsomt og ironisk er at generasjonen som prøver å tvangsfore neste generasjon med bakervarer, var betydelig slankere enn generasjonen som er livredd sukker men sliter med fedme. Er så enig, og at de samme prøver å gi andre nesten skylden for sin egen usannhet. Jeg har hatt besteforeldre som alltid hadde kake til kaffen. Det var ikke et kakebord, men en bit formkake f.eks. selvsagt tilbydde de også andre som var innom. Jeg har aldri opplevd at dette er en trend blant dagens 60 åringer, men selvsagt ts kommer kanskje fra et sted der det er stor gjestfrihet og at man selvsagt byr på. Trist at man føler det er dette som velter lasset for egen "helse". Anonymkode: a2945...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå