Maleficenta Skrevet 8. februar #41 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De er ikke dine! Anonymkode: a9d64...e91 De er jo det fram til de klarer seg selv. Altså ikke som i eiendom men som i mitt ansvar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. februar #42 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Man har ansvaret for dem, man eier de ikke. Det er akkurat slike holdninger som gjør at vi må endre språkbruken rundt det. Det er heller barna som eier deg frem til de blir 18. Anonymkode: a9d64...e91 Så avkommet syns du høres bedre ut? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #43 Del Skrevet 8. februar megda skrev (1 minutt siden): Jeg gjør så godt jeg kan av og til. et karneval lager ikke seg selv. Musikk i mine ører! Anonymkode: a9d64...e91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. februar #44 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man sier ikke at man "får" seg en venn, man sier at man blir kjent med noen? Anonymkode: a9d64...e91 Det sier man vel... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #45 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan jo si "min kjødelige sønn/datter"? "Avkommet etter meg"? "Barnene i huset"? Uendelige muligheter Anonymkode: a9d64...e91 Du har rukket å bli voksen og tror pronomenet «mine» = eiendomsrett? Omtrent like opplyst som hun som trodde Afrika var et land og han som trodde samvittighet het sannvittighet. Anonymkode: f9f2f...fd4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #46 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Barn er ingens eiendom. Dere eier ikke deres barn. Barn er små mennesker som dere har ansvar for. Men eier? Nei! Slutt også med å si "mine barn"! Anonymkode: a9d64...e91 Omg… Slutt å fortell andre hva de skal gjøre, du! Anonymkode: 3cb6b...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firkantrav Skrevet 8. februar #47 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kan jo si "min kjødelige sønn/datter"? "Avkommet etter meg"? "Barnene i huset"? Uendelige muligheter Anonymkode: a9d64...e91 Hva om det ikke er ditt kjødelige barn og dere ikke er i huset? «Barnene i huset» kan f.eks være tantebarna dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #48 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dine oratoriske begavelser kommer til å huskes i 1000 år... Anonymkode: a9d64...e91 Tvilsomt. Men det gjør nok ikke dine meninger heller:) Anonymkode: d621e...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #49 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tvilsomt. Men det gjør nok ikke dine meninger heller:) Anonymkode: d621e...03a Den som lever får se. Anonymkode: a9d64...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 8. februar #50 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn er ingens eiendom. Dere eier ikke deres barn. Barn er små mennesker som dere har ansvar for. Men eier? Nei! Slutt også med å si "mine barn"! Anonymkode: a9d64...e91 Barnløs og bitter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firkantrav Skrevet 8. februar #51 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jo si "min kjødelige sønn/datter"? "Avkommet etter meg"? "Barnene i huset"? Uendelige muligheter Anonymkode: a9d64...e91 Hvordan er «min kjødelig sønn/datter» bedre enn «mine barn»? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #52 Del Skrevet 8. februar Bokormsen skrev (2 minutter siden): Barnløs og bitter? Tror heller en sur fjortis som ikke liker at mamma og pappa fortsatt bestemmer. Anonymkode: 7a8ec...6d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmorsbarn Skrevet 8. februar #53 Del Skrevet 8. februar Så en lærer som sier ‘mine elever’ og ‘klassen min’ tror at hun eier klassen? Eller bedriftslederen som sier ‘mine kolleger’ og ‘kundene mine’ mener altså at han eier disse? Var heller ikke klar over at jeg eier ‘vennene mine’ jeg tror rett og slett vi må gjøre om på hele språket slik at TS kan få viljen sin! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #54 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Man sier ikke at man "får" seg en venn, man sier at man blir kjent med noen? Anonymkode: a9d64...e91 Jeg har fått meg ny fastlege. Han er fastlegen min. Eier jeg han da? Det er i grunnen fint, for da er det vel han som skal betale meg i stedet for at jeg betaler han? Anonymkode: 46a82...6a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #55 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått meg ny fastlege. Han er fastlegen min. Eier jeg han da? Det er i grunnen fint, for da er det vel han som skal betale meg i stedet for at jeg betaler han? Anonymkode: 46a82...6a4 Det er jo du som betaler for ham, så sånn sett kan du jo si at han er legen "din". Pleier TVen din å betale for deg? Skjønner ikke logikken. Anonymkode: a9d64...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #56 Del Skrevet 8. februar Jeg kaller jo også jobben min for "min", men jeg tror jo ikke at jeg eier Schibstedt. Er helt enig i at ingen kan eie et annet menneske, men dette var et spesielt formulert innlegg. Hva er alternativet, tenker du? "Mennesket som kom ut av min vagina"? "Barnet jeg er juridisk registrert som foresatt til"? Anonymkode: 7f17e...e5e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #57 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barn er ingens eiendom. Dere eier ikke deres barn. Barn er små mennesker som dere har ansvar for. Men eier? Nei! Slutt også med å si "mine barn"! Anonymkode: a9d64...e91 Så jeg kan bare gå i en barnehage og forsyne meg, ta med meg en unge hjem jeg syntes er søt, siden det ikke finnes eier til den? Anonymkode: 79369...bd5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #58 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vel, vi har sluttet å si brannmann, politimann, lensmann osv. Språket forandrer seg hele tiden Anonymkode: a9d64...e91 Vi har ikke sluttet med det Anonymkode: fde9c...8c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. februar #59 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kan jo si "min kjødelige sønn/datter"? "Avkommet etter meg"? "Barnene i huset"? Uendelige muligheter Anonymkode: a9d64...e91 Ordet min og mine er jo det samme 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #60 Del Skrevet 9. februar 17 hours ago, AnonymBruker said: Barn er ingens eiendom. Dere eier ikke deres barn. Barn er små mennesker som dere har ansvar for. Men eier? Nei! Slutt også med å si "mine barn"! Anonymkode: a9d64...e91 Jeg sier det jeg vil, til tross for dine forsøk på å kontrollere mitt språk og mine valg. Du er overhodet ingen fasit for resten av befolkningen. Anonymkode: d85d8...dd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå