Gå til innhold

Venninna mi kommer med nedlatende kommentarer om mitt nye forhold, hva f**n skjer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du det aller verste ? Hold denne forelskelsen for deg selv og ikke "plag" venninnen med din ny forelskelse. Ingenting er mer kjedelig å forholde seg til andres forelskelser. Akkurat det samme gjelder med andres barn og der man "tvinges" til høre eller å se på alle skryte bilder og historier om deres fantastiske barn eller barnebarn.. Det er litt i samme kategori. Ha litt andre interesser og temaer enn å bare snakke om deg selv. Vi er forskjellige og samfunnsutviklingen og politikk er mye mer moro å snakke om for mange av oss enn selvsentrerte temaer.

Anonymkode: 63559...458

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke at venninnen er nedlatende, det er kanskje bare kjedelig for henne å høre på all maset om denne "fantastiske mannen" og så er det kanskje vanskelig for henne å si ifra at det blir for mye prat om ham. Det er jo ikke sikkert at kjæresteforholdet vil vare heller siden det er så nytt.

Anonymkode: 63559...458

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sjalu på at du opplever forelskelse og beruselsen over det mens hun selv sannsynligvis aldri skal oppleve det igjen siden hun er i et stabilt forhold.
Fortell henne på en mild måte at du hadde satt pris på om hun tenkte seg om en ekstra gang før hun snakker om han fordi det kan oppleves sårende. 

Anonymkode: a2fa1...624

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er sjalu på at du opplever forelskelse og beruselsen over det mens hun selv sannsynligvis aldri skal oppleve det igjen siden hun er i et stabilt forhold.
Fortell henne på en mild måte at du hadde satt pris på om hun tenkte seg om en ekstra gang før hun snakker om han fordi det kan oppleves sårende. 

Jeg tenker det løser seg veldig enkelt ved at TS slutter å snakke om han hele tiden.

Anonymkode: 56328...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Vanskelig å svare på. Er jo rart at hun er så negativ om han er en fin kar og dere er lykkelig sammen. 

Jeg og kjæresten er i 40 årene og vi kliner og klår på hverandre. Holder hender, sitter inntil hverandre og sier fine ting til hverandre. Vi utrykker kjærlighet med handlinger og ord og ikke opplevd at de som er glad i oss ser på det som noe negativt. Tvert imot. De ønsker oss det beste❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hallo, det er helt vanlig å drømme om framtid når man er forelska!

Nåja, de aller fleste jeg kjenner er temmelig realistiske selv når man er forelska, og vet at nyforelskelsen er nettopp det, nyforelskelse..

Anonymkode: da7df...721

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ei venninne! Hun klarer ikke å glede seg på dine vegne, og det er trist. Venninna di skal glede seg med deg, og du gjør ikke noe galt. Det er helt normalt å «være 14 år i hodet», få for lite søvn osv osv når en er nyforelsket. 

Jeg har vært gift i 13 år og min beste venninne er sååå forelsket om dagen. Jeg tåler veldig godt hennes forelskelse, jeg hører på henne, viser interesse og er glad på hennes vegne. ♥️

Anonymkode: 5a621...39f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker det løser seg veldig enkelt ved at TS slutter å snakke om han hele tiden.

Anonymkode: 56328...4c7

Men det er jo helt naturlig å prate om nye/kjærlige relasjoner med sin beste venninne? Regner med de snakker om alt mulig og at det er helt naturlig at de kommer innom temaet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 15.42):

Første kommentar hun kom med som jeg tok negativt var at kjæresten hennes hadde sagt "Herregud de oppfører seg som om de er 14 år" da hun fortalte han at jeg får mindre søvn fordi vi henger sammen til langt på kveld.

men jeg har aldri sett de kysse. Jeg uttrykte hvordan jeg syntes dette var en fin ting for man kan se at de er ordentlig glad i hverandre.

Så du ble krenket av det hennes kjæreste har sagt, men du synes det var greit å kritisere at du aldri har sett de kysse??

Anonymkode: 47d90...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og bestevenninna mi har vært venninner i snart to år nå og vi klikka med en gang. Hun er en sånn omsorgsperson som er der for meg om det skulle være noe, dømmer ikke og jeg er utrolig glad i henne. Jeg har vært singel gjennom hele vennskapet vårt, og hun har vært i et forhold i fire-fem år nå og de to er nå samboere og snakker om barn sammen.

Jeg snakker ganske seriøst med en fyr nå. Vi er fremdeles i datingfasen men det ser lovende ut til å skulle bli noe ordentlig seriøst i framtida. Det gikk fra at vi snakka lenge over datingapp og meldinger til at jeg endelig turte og møte han for første gang i slutten av desember, og vi har siden det hengt mye sammen. Jeg vil presisere her at jeg på ingen måter ser mindre til venninna mi. Jeg har aktivt valgt å fremdeles prioritere vennskapet vårt like godt og ingenting har egentlig endret seg i vårt vennskap, utenom at temaet om han dukker opp i ny og ne naturligvis. 

Det er her jeg trenger litt råd, for jeg har merket at måten hun prater om vårt forhold på kan være litt negativt ladet og nedlatende. Første kommentar hun kom med som jeg tok negativt var at kjæresten hennes hadde sagt "Herregud de oppfører seg som om de er 14 år" da hun fortalte han at jeg får mindre søvn fordi vi henger sammen til langt på kveld. Denne stakk litt for jeg følte at tonen var ladet sånn at de lo og gjorde narr av oss i samtalen deres. 

Jeg har vært åpen med henne om at jeg har tråkket litt på bremsa mellom meg og han for jeg har for eksempel ikke vært helt klar til å møte familien hans enda. Jeg har hatt lyst å bli ordentlig kjent med han og oss to sammen før vi involverer familiene våre, men situasjoner har skjedd og jeg har tilfeldig møtt på de noen ganger mens jeg og han har hengt sammen. Jeg har uttrykt til han at jeg varmer meg opp til det, men at jeg ikke er helt klar til å ha middager med familien hans enda, og dette har han fullstendig respektert. Men han er mye hos meg. Vi sover sammen når vi har muligheten til det og vi har snakket ganske seriøst om en framtid sammen, eksempelvis om at jeg en dag sikkert kommer til å flytte inn sammen med han og at vi kanskje vil ha barn sammen en dag. Vi oppfører oss jo som om vi er kjærester fordi det er det vi jobber sammen mot, men hun sier stadig at vi går ekstremt fort fram i en negativ eller nesten dømmende tone. 

For noen dager siden snakket vi om hvordan hun og kjæresten hennes er. Jeg har vært med de to sammen flere ganger og de viser kjærlighet til hverandre med klemmer og gode ord, men jeg har aldri sett de kysse. Jeg uttrykte hvordan jeg syntes dette var en fin ting for man kan se at de er ordentlig glad i hverandre. Denne samtalen snudde hun over med å si at hun trodde at jeg og han jeg dater er skikkelig klåete og klissete med hverandre foran andre, tonen hennes var her også ganske negativt ladet og hun sa det som at hun syntes det var ekkelt. Hun har truffet han én gang over kanskje to minutter, ikke i nærheten av nok til å få et ordentlig inntrykk og hun har ikke sett meg i et forhold med noen før, så hvor hun fikk den idéen fra aner jeg ikke. Jeg spurte hvor hun hadde fått den tanken fra men hun sa "vet ikke jeg bare føler det på meg". Greit nok, jeg tror at om vi er på en date eller en fest sammen så vil jeg jo holde han i hånda og kanskje kysse med han, men offentlig klåing og klining er ikke min greie. Må jo ærlig innrømme at jeg ikke føler meg helt trygg på å være autentisk med han rundt henne plutselig. Jeg sa i en køddete tone (fordi jeg er konfliktsky) at jeg blir nesten fornærmet av det hun sier. Tipper at hun ikke tok det til seg. 

Så hva faen er det som skjer? Hvorfor har hun så negativt ladet følelser mot meg og han og hva kan jeg gjøre for å stoppe det? Det er synd for jeg føler at hun allerede har klart å legge fram hva hun syns om meg og han og om jeg sier ifra og hun slutter så vil jo ikke den følelsen gå bort. Og som sagt så snakker og ser jeg like mye til henne som før så det kan ikke være det. 

Anonymkode: 5b861...36e

Hun frykter å miste det dere har. Er ikke sikkert hun er bevisst hva hun egentlig sier, eller at hun egentlig mener det. Frykt og egoisme får fram det værste i folk  - men du bør virkelig si det til henne hvordan det sårer deg at hun er slik, og avbryte henne når hun setter i gang. Det er ikke å være i en konflikt sette grenser for en selv. 

Anonymkode: 13871...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 22.20):

Du er jo åpenbart en person som går fort frem når du karakteriserer en venninne du har kjent i to år som «bestevenninne». Jeg syns du overdramatiserer og er nærtakende.

Anonymkode: aeb4f...d82

Jøss, har du aldri opplevd å få umiddelbar god kontakt med noen? Jeg og bestevenninna mi klikket raskt, da vi møttes føltes det som hun var den vennen jeg har lett etter hele livet. 10+ år nå, og det holder fortsatt stikk. Har aldri fåt så rask kontakt med en kjæreste feks, men jeg ser jo at folk flytter sammen, gifter seg og får barn med partnere de har hatt i to år, så å titulere noen bestevenninne virker jo lite dramatisk i forhold. 

Anonymkode: 68995...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere begge deler litt vel mye. Den kommentaren om at dere er som 14-åringer er ikke så ille i og for seg, men hvorfor i all verden videreformidler hun den til deg? Og du synser om forholdet hennes og hun blir støtt av det.

Nå du og venninnen din kommet inn i en fase av forholdet deres hvor det ikke er like greit å legge ut om alt mulig. Det fungerer tydeligvis ikke.

Anonymkode: 0e6e1...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...