AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Jeg føler jeg må være tilgjengelig hele tiden, og syns det er vanskelig å si rett ut at jeg noen ganger trenger alenetid og å finne på ting alene. Syns heller ikke det er så lett å svare på meldinger da jeg ikke alltid vet hva jeg skal svare. Mens den andre personen skriver meldinger hele kvelden foreksempel. Redd for å fornærme noen. Jeg har alltid vært en person som syns det er vanskelig med mye kontakt. Jeg er glad i vennene mine. Men jeg er sånn og skjønner ikke hvorfor. Noen tips? Flere som er sånn? Anonymkode: d749e...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Kanskje du er introvert? Helt normalt å ha behov for en del alenetid. Og mange som ikke liker å tekste hele dagen. Du kan sette noen enkle grenser for deg selv, og være god på grensesetting. F.eks hvis hun ønsker å chatte hele kvelden kan du skrive "Blir opptatt resten av dagen, snakkes i morgen/til uka, kos deg ❤️" Eller hvis du ikke kan møtes "Det passer ikke i kveld. Hva med fredag kl. 19?" eller "Jeg har det travelt for tiden, så vi får prøve igjen om noen uker ...". Hva spesifikt er det du f.eks synes er vanskelig å svare på, og hva er det som gjør det tror du? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Del Skrevet 5. februar Rainstorm2.0 skrev (1 minutt siden): Kanskje du er introvert? Helt normalt å ha behov for en del alenetid. Og mange som ikke liker å tekste hele dagen. Du kan sette noen enkle grenser for deg selv, og være god på grensesetting. F.eks hvis hun ønsker å chatte hele kvelden kan du skrive "Blir opptatt resten av dagen, snakkes i morgen/til uka, kos deg ❤️" Eller hvis du ikke kan møtes "Det passer ikke i kveld. Hva med fredag kl. 19?" eller "Jeg har det travelt for tiden, så vi får prøve igjen om noen uker ...". Hva spesifikt er det du f.eks synes er vanskelig å svare på, og hva er det som gjør det tror du? Det kan hende jeg er. Jeg syns det blir vanskelig å svare på lange meldinger, da jeg ikke er så god på dette rett og slett. Redd jeg skal svare noe som den andre kan oppfatte feil. Takk for tips ellers 😊👍 Anonymkode: d749e...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 5. februar #4 Del Skrevet 5. februar Noen chatter samtidig som de gjør tusen andre ting. Bare si det som det er: "Du vet jo at jeg er mer introvert enn deg, så nå må jeg pause off her, men vi snakkes snart, jeg kan plinge deg på lørdag, for eksempel". Vanlige folk tar det på strak arm. Det som er rart, er at man lager et underliggende issue av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Del Skrevet 5. februar Hoia skrev (5 minutter siden): Noen chatter samtidig som de gjør tusen andre ting. Bare si det som det er: "Du vet jo at jeg er mer introvert enn deg, så nå må jeg pause off her, men vi snakkes snart, jeg kan plinge deg på lørdag, for eksempel". Vanlige folk tar det på strak arm. Det som er rart, er at man lager et underliggende issue av det. Ok. Skjønner. Jeg er jo som jeg er og skjønner at det ikke er sikkert andre legger så mye i det om jeg ikke svarer så detaljert foreksempel. Men så begynner jeg å tenke på det og det kverner i hodet mitt. Anonymkode: d749e...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 5. februar #6 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Skjønner. Jeg er jo som jeg er og skjønner at det ikke er sikkert andre legger så mye i det om jeg ikke svarer så detaljert foreksempel. Men så begynner jeg å tenke på det og det kverner i hodet mitt. Anonymkode: d749e...621 Bare si det da vel. I samtaler er en jo ofte opptatt av å få andre til å føle seg vel. Så hvis du forklarer det, med litt humor, så slipper du å kverne på det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #7 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg føler jeg må være tilgjengelig hele tiden, og syns det er vanskelig å si rett ut at jeg noen ganger trenger alenetid og å finne på ting alene. Syns heller ikke det er så lett å svare på meldinger da jeg ikke alltid vet hva jeg skal svare. Mens den andre personen skriver meldinger hele kvelden foreksempel. Redd for å fornærme noen. Jeg har alltid vært en person som syns det er vanskelig med mye kontakt. Jeg er glad i vennene mine. Men jeg er sånn og skjønner ikke hvorfor. Noen tips? Flere som er sånn? Anonymkode: d749e...621 Sett grenser for venninnene dine. Bare å tekste «koselig å chatte med deg, men nå skal jeg spise og slappe av. Håper du får en fin kveld» eller lignende.. Hvis de er gode venninner og noenlunde voksne så vil de forstå at du ikke orker å tekste hele dagen. Anonymkode: c9897...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #8 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sett grenser for venninnene dine. Bare å tekste «koselig å chatte med deg, men nå skal jeg spise og slappe av. Håper du får en fin kveld» eller lignende.. Hvis de er gode venninner og noenlunde voksne så vil de forstå at du ikke orker å tekste hele dagen. Anonymkode: c9897...080 Må bare hoppe inn her og si at dette har jeg prøvd utallige ganger men de tok aldri hintet😄Noe som har ført til at jeg ikke alltid svarer. Anonymkode: 950eb...702 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 5. februar #9 Del Skrevet 5. februar Det finnes mennesker som føler som deg, og som ikke forventer noe av deg. Ingen av mine venner forventer at jeg skal være tilgjengelig hele tiden, og jeg forventer ikke at de skal være det hele tiden heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. februar #10 Del Skrevet 5. februar Jeg hadde en venneløs kollega en gang i tiden som sa: "venner er kun mas, bekymring og utgifter". Sitatet er nok satt på spissen, og det er lett å skjønne hvorfor han ikke har venner, men han tar ikke heeelt feil heller. Vennskap har en del kompromisser i seg. Man må gi og ta. Man må stille opp og man må bli stilt opp for. Noen ganger passer det og andre ganger passer det ikke. Men det viktige er at vennskapet føles positivt for deg. Når det ikke er det lenger så blir det giftig i lengden, og da kunne du likegodt vært vennskapet foruten. I ditt tilfelle tenker jeg det er helt innenfor å sette grenser, men vær gjerne åpen om grensene slik at vennene dine rundt vet og forstår det. Å sette grenser uten at venner er oppmerksom på grensene skaper fort forvirring og misnøye, som slår tilbake på deg igjen. Å hinte om grenser er ikke nok. Du må være klar på grensene. Ikke alle liker å være tilgjengelig, og det bør gode venner forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #11 Del Skrevet 5. februar Nei ! Anonymkode: 03b23...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #12 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 21.12): Må bare hoppe inn her og si at dette har jeg prøvd utallige ganger men de tok aldri hintet😄Noe som har ført til at jeg ikke alltid svarer. Anonymkode: 950eb...702 Hinting fører sjeldent noe sted, folk flest er ikke tankelesere Bedre å bare fortelle venninne dine hvordan du er - hva du tenker og føler. Er slik en bygger vennskap som er virkelig sterke. Å snakke om andre ting enn bare de overfladiske hverdagsgreiene hele tiden. Det må være plass til å være seg selv i vennskap Anonymkode: cc055...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #13 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 20.49): Det kan hende jeg er. Jeg syns det blir vanskelig å svare på lange meldinger, da jeg ikke er så god på dette rett og slett. Redd jeg skal svare noe som den andre kan oppfatte feil. Takk for tips ellers 😊👍 Anonymkode: d749e...621 Bare si det. Anonymkode: 03f64...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #14 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hinting fører sjeldent noe sted, folk flest er ikke tankelesere Bedre å bare fortelle venninne dine hvordan du er - hva du tenker og føler. Er slik en bygger vennskap som er virkelig sterke. Å snakke om andre ting enn bare de overfladiske hverdagsgreiene hele tiden. Det må være plass til å være seg selv i vennskap Anonymkode: cc055...8a3 Jeg har prøvd det også😁i andre sammenhenger, og det har fungert ytterst dårlig. Ett eks er at jeg gjentatte ganger har bedt om en time(helst mer!) forvarsel ved besøk. Min veninne ringer 5 min før, evt sitter hun utenfor og venter til jeg kommer hjem. I dag har jeg bare gitt opp både hinting og direkte beskjeder, just go with the flow. Men konsekvenser for dem er at jeg blir utilgjengelig når de ringer, fordi jeg skjønner at det blir stress besøk. Jeg er glad i vennene mine og ønsker å være med dem, men uten å hele tiden måtte tilpasse meg deres impulser. Anonymkode: 950eb...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #15 Del Skrevet 8. februar Jeg er veldig introvert, mye mer enn alle vennene mine. Men de godtar at jeg er sånn, ellers hadde det ikke gått. Anonymkode: a3603...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå