AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har fått ganske krokrygg øverst i nakken ettet at jeg fikk barn. Jeg er ganske høy og har alltid hatt dårlig holdning, men nå er den quasimodo klumpen veldig synlig. Finner masse øvelser når jeg googler det. Men lurer på om noen faktisk har hatt effekt av disse øvelsene, og hvilke som fungerte? Anonymkode: e5fb8...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Trening hjelper, så klart. Hvis du vil ha øvelser du er sikker på at virker og være sikker på at du gjør dem riktig så tar du et par timer hos fysioterapeut. Anonymkode: e070f...5c4
katties Skrevet 4. februar 2024 #3 Skrevet 4. februar 2024 Ja, det hjelper til en viss grad: humpen kan rette seg ut LITT, og i det minste ikke bli værre, men det er nok ingenting som hjelper MYE da ryggvirvlene deformerer seg over tid. Det man må gjøre er en del øvelser for kjernemuskulatur og rygg, og øve seg på å holde hodet/nakken riktig når man gjør løfteøvelser som involverer mye aktivering av armer og ben, slik at man har sterk muskulatur som ikke lar nakken bli dratt fremover når du løfter, og i stedet lar deg ha løftet blikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå