Gå til innhold

Kramper i endetarm under mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har det? Altså sterke sammentrekninger i rumpa når man har mensen? Det er så vondt, og jeg føler jeg nesten bæsjer på meg?  Noen som vet om man kan bli kvitt det? Eller hva som kan lindre det?

Anonymkode: fde99...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endometriose?

Anonymkode: 64697...594

• Liker 1
Skrevet

Det er "vanlig" - dvs mange har det, men det er selvsagt ikke veldig kjekt.

Forsøk Naproxen smertestillende med en gang du får mensen, selv før krampene begynner. Den er litt bedre på mens-kramper enn ibux og paracet.

Anonymkode: da123...b80

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det helt ytterst? Jeg får det av og til, utrolig ubehagelig. Fikk tips om å sitte på en liten ball (type tennisball) for å strekke ut krampen og det fungerer faktisk.

Anonymkode: 09bb7...821

• Liker 1
Gjest ElderMillenial
Skrevet

Jeg får dette ved eggløsning. Kjennes ut som kramper, og at jeg har satt meg på en kniv. Jeg tar Paracet også blir det somregel bedre etter ett par timer

Skrevet

Jeg får det en sjelden gang. Også noen ganger når jeg har akutt diare. Kjempevondt :(

Anonymkode: 3f80f...88d

Skrevet

Jeg føler kramper oppover i urinrøret når jeg tisser når jeg har mensen

Anonymkode: f00d7...71c

Skrevet

Proctalgia fugax? Jeg har det av og til, kan være ekstremt vondt.

Anonymkode: dd385...31e

Skrevet

Har du tatt abort? Jeg hadde vondt i rumpa ett år etter kirurgisk abort. Aner ikke hvorfor. Men sjukt vondt.

Anonymkode: 51526...500

Skrevet

Venninna mi spurte om akkurat det der tidligere i dag, så er det deg, hei hei! 🤣😂🤣(skal ikke gjengi forsalget jeg kom med på telefonen)

Varmepute, kuldepakning, varme bad, muskelavslappende og å holde avføringa grei kan hjelpe. Botox og krampemedisiner hvis det er svært plagsomt/hemmende.

Anonymkode: f0c72...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Proctalgia fugax? Jeg har det av og til, kan være ekstremt vondt.

Anonymkode: dd385...31e

Det har jeg hatt noen ganger, å fy det er vondt. Jeg er kliss vår av svette etter 15 min med slike smerter, noe av det vondeste jeg har opplevd faktisk. 

Jeg har faktisk klart å fjerne et slikt anfall før det kom skikkelig i gang ved å stramme og slappe av i endetarmmuskulaturen. 

Jeg har også et press og en følelse av å måtte på do med avføring under de første dagene ved mensen. Lette kramper, men mest press. 

Anonymkode: 1b574...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...