Gå til innhold

Noen som har brent slimhinner? Underliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter mye med kraftige blødninger.  Smerter osv. Har adenomyose.  

Frister ikke å fjerne livmor,er litt pyse😅

Da ble brenning av slimhinne nevnt. Vondt? 

Anonymkode: 60e2d...f5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det for 5-6 år siden, gikk veldig greit. Tok smertestillende et par dager i forkant som forskrevet, inn/ut samme dag, full narkose. Det ble aldri særlig vondt etterpå heller, tok smertestillende regelmessig. Fikk oxynorm for å ha i bakhånd, trengte ikke ta. Sykemeldt ei uke. Var jo veldig slapp og trøtt etter inngrepet, lå flere dager i senga. Sjeleglad jeg gjorde dette, nytt liv etterpå. Det er blitt delt mange erfaringer ang dette, usikker på hvordan en søker etter diskusjon.

Anonymkode: 26138...627

Skrevet

Gjorde det for to år siden, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere (kviet meg, så utsatte...)

Har ikke blødd en dråpe etter at jeg var ferdig med å blø litt "blodvann" noen dager etter inngrepet. Var i god form etterpå, fikk beskjed om å være hjemme fra jobb i to dager, men tror faktisk ikke det hadde vært nødvendig.

Lite smerter etterpå, litt som menssmerter, helt levelig. Evt ta vanlig smertestillende om det trengs.

Grudde meg til narkose osv, men det var null problem.

Ekstremt verdt det, ville gjort det igjen på flekken!

Anonymkode: a93a6...f12

Skrevet

Full narkose og bestiller ny time på flekken hvis jeg begynner å blø igjen. Beste avgjørelsen jeg har gjort. 

Jeg blødde flere dl hver dag hver mnd, konstant lav på jern og måtte bruke medisin for blødninger. 

Våkner opp fin i form og ingen smerter etterpå. Det tok lang tid før spotting og mye utflod ga seg, men det var null stress ift blødninger ved mens. 

Anonymkode: eb12a...5ac

Skrevet

Jeg gjorde det for mange år siden. Hadde ikke vondt etterpå, var sykemeldt en uke. 

Men... Det hjalp ikke i det hele tatt, null effekt. 

Fikk fjernet livmoren to år etter, livet har ikke vært bedre etter det. 

Anonymkode: ec113...e01

Skrevet

Ja jeg har gjort det, og angrer bare på at jeg ikke gjorde det før. Det var fantastisk deilig, og alt fungerte utmerket. Hadde ikke noe smerter å snakke om i ettertid, og har bare sporblødninger en dag hver mnd nå. Har du mye blødninger er det ikke noe å stusse over. Om det ikke er spesielle grunner for at du ikke bør ta narkose da. 

Skrevet

Jeg blør som en foss! Jeg er helt tom for jern og har lav blod verdi.  Ikke tåler jeg jern heller så går rundt og svimler og er kjempetrøtt. 

Jeg er mest redd for smerte fordi jeg ikke tåler noe smertestillende. Tåler en del smerte men hvis det var grusomt tenkte jeg på.  Men da var det greit med svar her! Takk! 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg blør som en foss! Jeg er helt tom for jern og har lav blod verdi.  Ikke tåler jeg jern heller så går rundt og svimler og er kjempetrøtt. 

Jeg er mest redd for smerte fordi jeg ikke tåler noe smertestillende. Tåler en del smerte men hvis det var grusomt tenkte jeg på.  Men da var det greit med svar her! Takk! 

TS

Absolutt ikke grusomme smerter. Det kan jo være forskjell på folk, men jeg tror jeg kjenner 6 stk som har gjort det nå og ingen har vært plaget med smerter i etterkant. 

Hvorfor tåler du ikke jern? Har du fått tilbud om infusjon? Det er ikke bra for kroppen å gå slik over lengere tid. I påvente av operasjon så burde du bruke Cyklokpron

Anonymkode: eb12a...5ac

Skrevet

Har fått det gjort for mange år siden. Fikk det gjort samtidig som jeg fikk fjernet noen cyster så jeg var urimelig slapp det første døgnet etter operasjon. Kan ikke huske det gjorde spesielt vondt men jeg stappet i meg alle smertestillende jeg fikk det første døgnet. Var støl og øm en ukes tid etterpå men ikke direkte smerter, det var mer det at pysa ikke våget røre så mye på seg i redsel for at stingene etter cystefjerningen skulle gå opp. Det hadde jeg vel sluppet om det "bare" hadde vært fjerning av slimhinne. 

Blødde "blodvann" en måneds tid etterpå men så var det stopp. Fikk et nytt og bedre liv etterpå. Hos meg forsvant ikke blødningene helt, men de ble mye bedre. Kunne klare meg med å bruke bind 3-4 dager, men mengdemessig kunne jeg gått med samme bindet hele dagen. Byttet selvsagt oftere enn det av hygieniske grunner. Før brenningen så var det gjerne maxibind som måtte byttes hver time eller halvannen time i 2-3 dager for ikke å blø gjennom. 

Skulle fått det gjort lenge før hadde bare noen gjort meg oppmerksom på muligheten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 1.44):

Jeg sliter mye med kraftige blødninger.  Smerter osv. Har adenomyose.  

Frister ikke å fjerne livmor,er litt pyse😅

Da ble brenning av slimhinne nevnt. Vondt? 

Jeg gjorde det for snart ti år siden. Inngrepet ble gjort i narkose. Inn og ut samme dag. Var hjemme fra jobb tre dager etterpå, ikke pga smerter. Tror jeg tok to Paracet dagene etter. Men var slapp etter narkosen og det rant blodblandet vann etpar dager etterpå. 

Kjempegod effekt av inngrepet. Følte stoooor lettelse over å  endelig være kvitt plagene.

Man må være ferdig å få barn før man gjør dette. Det er ikke sterilisering, men et befruktet egg har da ikke lengre noen livmorslimhinne å feste seg i 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TS

Fantes ikke vondt i det hele tatt, altså ikke noe jeg tenkte over. Mens-smerter som sagt, normale sådanne, ikke intense på noe vis.

Er flere her som sier at det eneste de angrer på er at de ikke gjorde det før, så synes du skal hoppe i det! Og LITT smerter et par dager klarer man når man har sånne blødninger fra før av! Hadde det sånn selv, blødde ut bilseter, stol hos kiropraktor, på jobb, endte med at jeg ikke kunne gå ut noe sted mens det sto på, og det funker jo ikke når det varer i ukesvis. Alt av blodprøver som hadde med jern å gjøre var elendige, jeg var anpusten, svimmel og følte meg generelt dårlig. Sykemeldt pga dette mer enn én gang!

Nei, hvis det er smertene du er redd for, så er det en ikke-sak!

Anonymkode: a93a6...f12

Skrevet

Ja, jeg har fjernet slimhinnene helt. Full narkose og smertestillende dag 1. Blødde helt hinsides første døgnet, så roet det seg og etter en uke opphørte blødningene helt. Ikke hatt mensen siden. Kjempefornøyd. 

Skrevet

Gjorde det for 1 år siden…skulle bare rett inn og ut igjen samme dag, men ble innlagt til slutt pga att de ikke klarte å stoppe blødningene etter operasjonen. Fikk mye mer smerter etterpå, og blødde i 13 uker i strekk, før det ble ny operasjon der det fjernet livmoren, livmorhalsen og eggledere….er fortsatt ikke bra i forhold til smertene…!! 😞

• Hjerte 1
Skrevet
kindy skrev (5 timer siden):

Gjorde det for 1 år siden…skulle bare rett inn og ut igjen samme dag, men ble innlagt til slutt pga att de ikke klarte å stoppe blødningene etter operasjonen. Fikk mye mer smerter etterpå, og blødde i 13 uker i strekk, før det ble ny operasjon der det fjernet livmoren, livmorhalsen og eggledere….er fortsatt ikke bra i forhold til smertene…!! 😞

Huff herregud! Stakkars deg. Takk for ærligheten iallfall.  Håper du snart kommer deg . 

TS

Skrevet

Gjorde det for 12 år siden da jeg blødde en mnd i strekk med kun en blødningsfri uke imellom.

Inn og ut samme dag, ble gjort under lett narkose, overhode ingen smerter og har ikke blødd en dråpe siden. 

Anonymkode: b80ba...cec

Skrevet

Det beste som har skjedd meg. Hadde mensen mer enn jeg ikke hadde den. 

Etter det aldri mer blødninger. 

Ikke vond.

Lykke til. 

Anonymkode: 9d26d...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...