os Maxilla Skrevet 2. februar #21 Del Skrevet 2. februar Jeg henger ikke med på kompromisset. Han vil ikke bytte navn uten å gifte seg, men det er jo nettopp det som er forslaget her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Del Skrevet 3. februar Sannheten kommer alltid for en dag. Jeg hadde mistet totalt respekten for noen som hadde løyet på denne måten. Du hadde i mine øyne ikke hatt noe troverdighet igjen, og jeg hadde ikke stolt på deg i andre sammenhenger. For hva er vel dette å lyve om. Enten er man gift eller ikke, ingen andre har noe med det å gjøre. Men vær ærlige. Anonymkode: e2341...75f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar Dere kan ikke late som dere er gift nei. Det er utrolig respektløst ovenfor venner og familie. Hvor gamle er dere egentlig? Jeg kjenner noen som akkurat giftet seg som holder det hemmelig inntil videre. Det er fordi de skal ha et ordentlig kirkebryllup etter hvert, mens de allerede har giftet seg på tinghuset for å ha det juridiske på plass.. Enten så skifter dere navn uten å være gift, ja det går an. Eller så gifter dere dere, hva er problemet ditt egentlig, du vil være knyttet til barnets far for alltid. Eller dere fortsetter som nå, uten å finne på noen røverhistorier😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #24 Del Skrevet 3. februar Det er da ingen som bryr seg om dere er gift eller ei. Anonymkode: 8ab40...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 3. februar #25 Del Skrevet 3. februar Det vil jo bli avslørt på et eller annet tidspunkt og da står dere der fullstendig uten tillit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 3. februar #26 Del Skrevet 3. februar (endret) Rareste jeg har hørt. Hvorfor kan han ikke bare bytte navn uten å gifte seg? Han kan jo forøvrig det, kompromisset deres er jo å bytte navn uten å gifte dere! Han vil bare at dere skal gå rundt og lyve om ekteskap, av uante grunner. Hvorfor? Synes han det er flaut å bytte navn uten å være gift, eller hva er greia... Redd for å få kjeft av mor, eller bli mobbet av de andre gutta i 4. klasse for at han har tatt navnet ditt uten å være gift?? Eller hva fader.. jeg forstår ingenting. Det er jo fullstendig meningsløst. Endret 3. februar av Cuntzilla 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #27 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 15.00): Ok, dette er muligens et veldig merkelig spørsmål, men jeg ønsker innspill likevel. Jeg og samboer har et barn sammen som har begge våre etternavn som etternavn (med bindestrek imellom). Vi har den siste tiden snakket om at vi begge skulle ønske at vi hadde samme etternavn alle sammen og da samme etternavn som barnet. Jeg har vært gift en gang før og ønsker ikke å gifte meg igjen av ulike grunner, mens min mann ikke ønsker å bare bytte navn uten å gifte seg. Vi har kommet frem til at et slags kompromiss kan være at vi kjøper ringer og fremstår som om vi har giftet oss, men at vi aldri gjennomfører noen seremoni eller sender inn papirer, men da kun endrer navn. Jeg synes likevel det er litt ubehagelig for hvis noen spør hvor vi giftet oss blir vi faktisk nødt til å lyve å si «rådhuset i Oslo» eller noe liknende. Er det noen som har tanker rundt dette så setter jeg pris på innspill! Anonymkode: f8c92...995 Syntes det er dårlig ovenfor ny partner jeg, å bruke grunn iht å ha vært gift før, så da skal jeg ikke det. Om du gifter deg med ny fyr, har da det ingenting med ditt forrige ekteskap å gjøre. Sitter du virkelig å samenligner ny typen med gamle typen. Å fake at man er gift er iallefall teit Anonymkode: decf1...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #28 Del Skrevet 3. februar Jeg forstår virkelig ikke hva begrunnelsen hans er. Han vil ikke gifte seg fordi han har vært gift før. Men hva er det han er så redd for at vil skje om han gifter seg igjen? Han er villig til å få barn med deg, for det har han jo allerede fått. Så det er ikke derfor. Han er villig til å la alle rundt dere tro at dere er gift. Så det er ikke det at han er redd for å fremstå som "han som gifter seg mange ganger." Det han ikke er villig til, er å skifte etternavn uten å være gift. Antagelig fordi folk da vil anta at han er gift, og han må korrigere. Han er da mer villig til å lyve til venner og kjente, enn å forklare ukjente at han ikke er gift selv om han og samboeren har samme etternavn. Det dere må tenke på, er hva denne løgnen vil medføre. Hvis alle rundt dere tror dere har giftet dere, vil dere antagelig få gaver. Hvor komfortable er dere med å ta imot gaver gitt basert på en løgn? Hvis alle rundt dere tror dere har giftet dere, vil antagelig noen avholde en fest for dere. Hvor komfortable er dere med å ha en bryllupsfest når dere ikke har giftet dere? Og hva skal dere evt. si for å hindre noen i å holde fest. Vil alle rundt dere få samme informasjon? Altså "Vi har giftet oss og skiftet navn"? Eller vil noen vite og noen ikke vite at dette er en løgn? Hvis dere lyver til alle, og de tror dere er gift, hva vil skje om noe skulle skje med en av dere, og det kommer frem at dere faktisk ikke var gift. For dette kommer jo for en dag en eller annen gang. (Kjipt om barnet deres finner ut dette under arveoppgjøret, liksom...) Det er jo noe forskjellige regler rundt gifte og samboere. Og, som du selv er inne på. Dere må jo ha en eller annen historie å fortelle omverdenen. For dere vil jo få spørsmål og når, hvor og hvordan. I mitt hode er det mannen her som må forklare seg bedre. Hvorfor skal DU gå rundt og lyve til alle dere kjenner, fordi han (uten forklaring) ikke vil gifte seg med deg? For meg hadde det vært et behov for å snakke MYE om dette. Og han burde forklart seg ganske klart, tydelig og grundig om hvorfor han tenker som han gjør. Og han skal ha en ganske god begrunnelse for hvorfor han ikke ønsker å gjøre som du ønsker og bytte navn. Den skal være så forståelig at du også tenker at det at han bytter navn er helt unødvendig. Det at han foreslår det han gjør får også meg til å lure på hvorfor dette er løsningen hans. Kan det være sånn at grunnen til at han ikke vil gifte seg igjen, men heller lyve om at han har gjort det, er at han allerede lyver til alle rundt seg? At han faktisk ikke er skilt, bare separert? Men at han syntes det var en enklere løsning å bare fortelle alle at han har skilt seg. Anonymkode: 326a8...bcd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #29 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår virkelig ikke hva begrunnelsen hans er. Han vil ikke gifte seg fordi han har vært gift før. Men hva er det han er så redd for at vil skje om han gifter seg igjen? Han er villig til å få barn med deg, for det har han jo allerede fått. Så det er ikke derfor. Han er villig til å la alle rundt dere tro at dere er gift. Så det er ikke det at han er redd for å fremstå som "han som gifter seg mange ganger." Det han ikke er villig til, er å skifte etternavn uten å være gift. Antagelig fordi folk da vil anta at han er gift, og han må korrigere. Han er da mer villig til å lyve til venner og kjente, enn å forklare ukjente at han ikke er gift selv om han og samboeren har samme etternavn. Det dere må tenke på, er hva denne løgnen vil medføre. Hvis alle rundt dere tror dere har giftet dere, vil dere antagelig få gaver. Hvor komfortable er dere med å ta imot gaver gitt basert på en løgn? Hvis alle rundt dere tror dere har giftet dere, vil antagelig noen avholde en fest for dere. Hvor komfortable er dere med å ha en bryllupsfest når dere ikke har giftet dere? Og hva skal dere evt. si for å hindre noen i å holde fest. Vil alle rundt dere få samme informasjon? Altså "Vi har giftet oss og skiftet navn"? Eller vil noen vite og noen ikke vite at dette er en løgn? Hvis dere lyver til alle, og de tror dere er gift, hva vil skje om noe skulle skje med en av dere, og det kommer frem at dere faktisk ikke var gift. For dette kommer jo for en dag en eller annen gang. (Kjipt om barnet deres finner ut dette under arveoppgjøret, liksom...) Det er jo noe forskjellige regler rundt gifte og samboere. Og, som du selv er inne på. Dere må jo ha en eller annen historie å fortelle omverdenen. For dere vil jo få spørsmål og når, hvor og hvordan. I mitt hode er det mannen her som må forklare seg bedre. Hvorfor skal DU gå rundt og lyve til alle dere kjenner, fordi han (uten forklaring) ikke vil gifte seg med deg? For meg hadde det vært et behov for å snakke MYE om dette. Og han burde forklart seg ganske klart, tydelig og grundig om hvorfor han tenker som han gjør. Og han skal ha en ganske god begrunnelse for hvorfor han ikke ønsker å gjøre som du ønsker og bytte navn. Den skal være så forståelig at du også tenker at det at han bytter navn er helt unødvendig. Det at han foreslår det han gjør får også meg til å lure på hvorfor dette er løsningen hans. Kan det være sånn at grunnen til at han ikke vil gifte seg igjen, men heller lyve om at han har gjort det, er at han allerede lyver til alle rundt seg? At han faktisk ikke er skilt, bare separert? Men at han syntes det var en enklere løsning å bare fortelle alle at han har skilt seg. Anonymkode: 326a8...bcd Det er TS (hun) som har vært gift før, ikke han. Anonymkode: e54be...212 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #30 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår virkelig ikke hva begrunnelsen hans er. Han vil ikke gifte seg fordi han har vært gift før. Men hva er det han er så redd for at vil skje om han gifter seg igjen? Han er villig til å få barn med deg, for det har han jo allerede fått. Så det er ikke derfor. Han er villig til å la alle rundt dere tro at dere er gift. Så det er ikke det at han er redd for å fremstå som "han som gifter seg mange ganger." Det han ikke er villig til, er å skifte etternavn uten å være gift. Antagelig fordi folk da vil anta at han er gift, og han må korrigere. Han er da mer villig til å lyve til venner og kjente, enn å forklare ukjente at han ikke er gift selv om han og samboeren har samme etternavn. Det dere må tenke på, er hva denne løgnen vil medføre. Hvis alle rundt dere tror dere har giftet dere, vil dere antagelig få gaver. Hvor komfortable er dere med å ta imot gaver gitt basert på en løgn? Hvis alle rundt dere tror dere har giftet dere, vil antagelig noen avholde en fest for dere. Hvor komfortable er dere med å ha en bryllupsfest når dere ikke har giftet dere? Og hva skal dere evt. si for å hindre noen i å holde fest. Vil alle rundt dere få samme informasjon? Altså "Vi har giftet oss og skiftet navn"? Eller vil noen vite og noen ikke vite at dette er en løgn? Hvis dere lyver til alle, og de tror dere er gift, hva vil skje om noe skulle skje med en av dere, og det kommer frem at dere faktisk ikke var gift. For dette kommer jo for en dag en eller annen gang. (Kjipt om barnet deres finner ut dette under arveoppgjøret, liksom...) Det er jo noe forskjellige regler rundt gifte og samboere. Og, som du selv er inne på. Dere må jo ha en eller annen historie å fortelle omverdenen. For dere vil jo få spørsmål og når, hvor og hvordan. I mitt hode er det mannen her som må forklare seg bedre. Hvorfor skal DU gå rundt og lyve til alle dere kjenner, fordi han (uten forklaring) ikke vil gifte seg med deg? For meg hadde det vært et behov for å snakke MYE om dette. Og han burde forklart seg ganske klart, tydelig og grundig om hvorfor han tenker som han gjør. Og han skal ha en ganske god begrunnelse for hvorfor han ikke ønsker å gjøre som du ønsker og bytte navn. Den skal være så forståelig at du også tenker at det at han bytter navn er helt unødvendig. Det at han foreslår det han gjør får også meg til å lure på hvorfor dette er løsningen hans. Kan det være sånn at grunnen til at han ikke vil gifte seg igjen, men heller lyve om at han har gjort det, er at han allerede lyver til alle rundt seg? At han faktisk ikke er skilt, bare separert? Men at han syntes det var en enklere løsning å bare fortelle alle at han har skilt seg. Anonymkode: 326a8...bcd AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er TS (hun) som har vært gift før, ikke han. Anonymkode: e54be...212 Og som ikke vil gifte seg igjen. Jeg er enig med mange her at det er vanskelig å gi råd uten å vite hvorfor. Jeg ser i alle fall mange problemer når dette blir avslørt. Anonymkode: 9902d...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #31 Del Skrevet 3. februar Lurer litt på hva anna du lyver om. Anonymkode: 24fd4...314 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #32 Del Skrevet 9. februar Jeg har flere spørsmål. Hvorfor er det så viktig med det samme navnet? Hvorfor kan du ikke gifte deg igjen? Dere har allerede et felles barn som knytter dere sammen for alltid. Og hvor viktig er det egentlig for mannen din å gifte seg når en lødn om det tydeligvis er nok? Det er en unødvendig ting å lyve om. Her i huset har alle fire ulike etternavn. Vi er ikke mindre familie av den grunn. Anonymkode: bb904...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #33 Del Skrevet 9. februar Ikke med min beste vilje greier jeg å forstå at noen ser på det å få barn med sin partner er mindre forpliktende enn ekteskap er. Jeg gir ikke dette forholdet mange årene til... Anonymkode: d6687...0b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 9. februar #34 Del Skrevet 9. februar Dette er noe av det rareste jeg har lest her inne. Og jeg har vært her i mange år.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 22. februar #35 Del Skrevet 22. februar Bare bytt navn. trenger ikke ringer. Evt forlov dere om du føler deg fortolig med det å bare si at dere byttet navnene dere pga barna. ( å gift dere aldri). Det er uansett DERES valg hva dere gjør, drit i hva andre tenker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #36 Del Skrevet 23. februar Hvis mannen ikke vil bytte navn uten å gifte seg er det åpenbart at løsningen blir at dere verken gifter dere eller bytter navn. Dere er jo ikke noe mer gift av å gå rundt med ringer og late som dere er gift. Hvorfor er du villig til det men ikke å gifte deg? Anonymkode: fa1a2...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå