AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Del Skrevet 1. februar Milde himmel. At slik mennesker finnes... Når vi har for få og for små problemer er det viktig å skape noen nye. 🙃 https://www.nrk.no/vestland/jaktar-brot-pa-spraklova-pa-fritida-1.16730406 På fritida leiter nemleg ein dedikert gjeng i mållaget etter språklege lovbrot i aviser, på nettet og på skilt. Og finn dei. – I fjor sende vi klagesaker til over 32 ulike organisasjonar som pliktar å følgje språklova, seier Landøy. Anonymkode: fdacb...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Del Skrevet 1. februar Hva er problemet? At en offentlig instans bryter loven ved å bruke feil målform bør da ikke få passere? Anonymkode: 6edf6...079 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Del Skrevet 1. februar Eg heiar på Hordaland Mållag! Dei gjer ein kjempejobb! Synest du det er greitt at det offentlege bryt mållova? Er du bergensar kanskje? 😁 Anonymkode: e4c00...889 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eg heiar på Hordaland Mållag! Dei gjer ein kjempejobb! Synest du det er greitt at det offentlege bryt mållova? Er du bergensar kanskje? 😁 Anonymkode: e4c00...889 Jeg er og jeg syns det er helt idiotisk at hele Bergen skal ha skilt på fjøslatin når ytterst få av oss skriver eller prater det. Anonymkode: 55ded...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er og jeg syns det er helt idiotisk at hele Bergen skal ha skilt på fjøslatin når ytterst få av oss skriver eller prater det. Anonymkode: 55ded...87d Ingen prater verken nynorsk eller bokmål. Kanskje du vil ha skiltene på kav bergensdialekt kanskje? Anonymkode: 6edf6...079 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er og jeg syns det er helt idiotisk at hele Bergen skal ha skilt på fjøslatin når ytterst få av oss skriver eller prater det. Anonymkode: 55ded...87d Dumt at slike haldningar finst. Det syter for å halde liv i fordommane me har om bergensarane. 😞 Anonymkode: e4c00...889 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar 2 hours ago, AnonymBruker said: Synest du det er greitt at det offentlege bryt mållova? Anonymkode: e4c00...889 Det er ikke bare greit, det er prisverdig. Anonymkode: 31f49...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eg heiar på Hordaland Mållag! Dei gjer ein kjempejobb! Synest du det er greitt at det offentlege bryt mållova? Er du bergensar kanskje? 😁 Anonymkode: e4c00...889 Bergen bør bli egen fylkeskommune igjen, slik det var i de gode gamle dagene. Så kan dere bønder tagge ned fjøsene deres med så mye nynorsk dere vil, uten at det går utover uskyldige bergensere. Anonymkode: fdacb...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar Det er flott at en sånn jobb blir gjort, jeg heier på alle som hjelper så nynorsk får leve. Anonymkode: 56949...8d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bergen bør bli egen fylkeskommune igjen, slik det var i de gode gamle dagene. Så kan dere bønder tagge ned fjøsene deres med så mye nynorsk dere vil, uten at det går utover uskyldige bergensere. Anonymkode: fdacb...a92 Haha! Eg elskar svara i tråden! Det er akkurat slik eg ser føre meg at visse trongsynte bergensarar er. Dumt for uskuldige bergensarar som ikkje er nynorskhatarar so klart, men morosamt er det! Anonymkode: e4c00...889 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #11 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 10.55): Jeg er og jeg syns det er helt idiotisk at hele Bergen skal ha skilt på fjøslatin når ytterst få av oss skriver eller prater det. Anonymkode: 55ded...87d Ingen av dere prater da bokmål. Folk i Bergen prater bergensk. Anonymkode: 4a5b1...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #12 Del Skrevet 4. februar Bergensarar berre: «Eg snakkar ikkje nynorsk, eg!» Men altså, nynorsk er hovudmålet mitt, og eg bur i Bergen sentrum, snakkar ei nynorsknær dialekt med «eg» og «ikkje», og veit ikkje fram og bak på eit fjøs. Men no har jo nynorsk blitt eit elitespråk for oss som maktar å bruke minst tre variantar av skriftleg norsk (vi har nemleg minst tre: nynorsk, radikal bokmål med tre kjønn, konservativt bokmål med to kjønn), medan bokmål har blitt det lett tilgjengelege folkespråket for dei som ikkje klarer matte og personleg økonomi dersom dei må bruke verdifull tid på «sidemål». Anonymkode: 01515...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 5. februar #13 Del Skrevet 5. februar Tråden er ryddet for brukerangrep og avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå