AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Kroppen føles ikke bra ( mye smerter), sinnet føles ikke bra ( søvnløshet, kognitive problemer, tinnitus), sjela føles ikke bra (ensomhet, lite kjærlighet). Når jeg ligger i senga mi og stirrer i taket føles det som en ensom grav. Sånn ligger jeg ofte stirrer i taket. Var glad og iderik inntil 2021... så har helsa tatt brå sving. Legen finner ikke noe av verdi konkret som jeg kan ta pille for. Skal bare ligge her da, føle som jeg skal dø og livet mitt er ferdig? Drømmer om kjærlighet og tvillingsjel, men det gjør meg bare tist, fordi det ikke skjer. Får bare smuler nesten for å minne meg om hva jeg ikke kan få. Hva er galt med meg? Er redd jeg kommer bare til å dø, blir for mye for kroppen og sinnet og sjela å bære alt. Er dette depresjon? Utbrenthet? Sover 5-6 timer om nettene, våkner og føler meg trøtt og uthvilt. Kommer ikke mer søvn. Smerter i legger, lår, korsrygg, nakke, bryst... Noen som har hatt det slik? Anonymkode: 31903...e1f 4
Melus Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Kan du være utbrent eller deprimert? Vet du hva som kom først, de psykiske plagene eller de fysiske?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Hvor gammel er du, og hvordan har helsa di vært de siste årene? Har du mental eller fysisk uhelse fra tidligere? Anonymkode: bc4a7...280
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 21 minutter siden, Melus said: Kan du være utbrent eller deprimert? Vet du hva som kom først, de psykiske plagene eller de fysiske? Jeg har vært utbrent. Kanskje ennå ikke helt frisk. Symptomene har endret seg således at jeg nå sover noe mer, jeg puster mer fritt, tidligere føles det veldig trangt. Hadde mye angst når jeg var utbrent, nå har jeg mindre angst. Mer fysiske smerter, fysiske smerter er blitt mer tydelig det vekker meg om natten. Jeg er mer klar i hodet nå enn tidligere, men alt går litt tregt. Veldig stiv de siste årene. Litt usikker hva kom først, fysisk eller psykisk plage. Anonymkode: 31903...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Trener du? Eller får du litt mosjon og vært ute i naturen hver dag? Anonymkode: c4bb7...4b1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Trener du? Eller får du litt mosjon og vært ute i naturen hver dag? Anonymkode: c4bb7...4b1 Jeg gjør, men har følt problemene kan bli forverret av det, merkelig når alle sier det er bra med aktivitet og frisk luft. Senere blir jeg støl og enda mer søvnløs? Anonymkode: 31903...e1f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Trener du? Eller får du litt mosjon og vært ute i naturen hver dag? Anonymkode: c4bb7...4b1 Ute og går daglig. Har gått ca 5-10 km per dag. I tillegg yoga og andre øvelser. Anonymkode: 31903...e1f 1
Imposta Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 Det høres ikke bra ut sånn som du har det nå. Jeg ville fokusert på både fysisk og mental helse her. Er du ensom? Hva med at du kommer deg til en pskykolog eller snakker med en god venn du har rundt deg? Så ville jeg tatt en tur til lege, sjekket for vitaminer og gjerne dratt på fysioterapi/manuellterapi/kiropraktor. Når det er avdekket at du er frisk og klar hadde jeg kanskje prioritert trening en periode. For eksempel styrketrening kan hjelpe masse på søvn da den sliter kroppen mer ut. Samtidig blir man selvsagt støl en periode. Selv har jeg tvunget meg selv inn i trening etter mye vondt i kroppen. Det var verre en periode frem til jeg kom over kneika. Men det er viktig at du avdekker andre ting først med lege/fysio før man trener hardt men smerter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært utbrent. Kanskje ennå ikke helt frisk. Symptomene har endret seg således at jeg nå sover noe mer, jeg puster mer fritt, tidligere føles det veldig trangt. Hadde mye angst når jeg var utbrent, nå har jeg mindre angst. Mer fysiske smerter, fysiske smerter er blitt mer tydelig det vekker meg om natten. Jeg er mer klar i hodet nå enn tidligere, men alt går litt tregt. Veldig stiv de siste årene. Litt usikker hva kom først, fysisk eller psykisk plage. Anonymkode: 31903...e1f Har du lest om fibromyalgi? Anonymkode: 3a45c...f61
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du lest om fibromyalgi? Anonymkode: 3a45c...f61 Litt, har diagnosen, men det kan da ikke være så ille som dette 😭 Anonymkode: 31903...e1f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #11 Skrevet 1. februar 2024 Har du sjekket ut om din kommune har en frisklivssentral. Der kan være de har et tilbud, som passer deg. Der møter du også andre og kanskje noen med lignede utfordringer. https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/frisklivssentral/ Anonymkode: 68975...c04
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Litt, har diagnosen, men det kan da ikke være så ille som dette 😭 Anonymkode: 31903...e1f Jeg har fibromyalgi og er veldig stiv og vond hver dag, det spiser opp psyken. Nå har jeg fått ny lege, vert hos han noen ganger og han har lest hele journalen og mener bestemt at dette må være noe annet eller mere enn fibro. Endelig. Snakk med legen din om det er en mulighet for at dette er noe annet, uansett hva det er så må du ha mere hjelp til å leve ett greit liv. Har andre i familien revmatiske sykdommer så er det viktig info for legen. Anonymkode: 70928...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå