Gå til innhold

Ble så forbannet på kollega under diskusjon om barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Anonymkode: 8a9c0...47e

Jaja gamlemor. Noen ganger må du bare roe deg helt ned.

Anonymkode: 98dc0...1e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dog du som var mest arrogant, som hevder deg som den rettmessige eieren av sannheten i kraft av din alder. Man er ikke klok eller smart bare fordi man er eldre. Flust av gamle idioter der ute. Du framstår som en av dem, dessverre. 

Anonymkode: b013a...a62

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I lunsjen i dag kom jeg og noen kollegaer inn på en diskusjon om det å ha barn. Det er jo ingen tvil om at barn gir livet en helt fantastisk lykke og gir en større mening i livet, det har jeg selv erfart etter å ha fått 4 flotte barn. Da provoserte det meg så enormt at en av de yngre på jobb presterte å si at livet hennes var så herlig uten barn, og at hun aldri kunne tenke seg det. Hun mente det var både stress og mas, og at livet hennes var så mye friere uten. Hun er jo selv bare en liten jentunge uten særlig livserfaring, og vet lite om livet enda. Jeg prøvde å si at dette ville hun nok finne ut av når hun blir moden nok, men at det å få barn er noe av det flotteste man kan oppleve som kvinne. Det var hun helt uenig i og ville ikke ta til seg noe av det jeg sa. Hun vet enda så lite stakkars, og da eksploderte jeg rett og slett på henne. Til slutt bare gikk hun fra bordet og det ble veldig dårlig stemning. Ekstremt arrogant av henne, hun bør ha litt respekt for noen med over dobbelt så lang livserfaring som henne. Ganske egoistisk å bare tenke på seg selv og sin egen frihet også spør du meg. Er det sånn unge tenker i dag? Meg, meg, meg? Glad jeg selv er eldre og har litt større perspektiver på ting..

Hva er problemet? Du har dine meninger og hun har sine.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All forskning viser at frivillig barnløse har høyere lykkenivå enn folk med barn!

Anonymkode: 67681...e42

I hvilken fase av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud😅 man er mye friere uten barn og barn er veldig mye stress og mas. Det er jo helt sant. Finnes ikke noe mer egoistisk enn få få barn. Du får ikke akkurat unger for ungenes del, men fordi du vil ha.

Du er et troll uansett

Anonymkode: 9222b...ee2

Egoistisk? Du er like egoistisk, da du velger å ikke få barn for din egen skyld.

Idiotisk å beskylde andre for egoisme her. Alle er like egoistiske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har vært utsatt for maaange med TS sine holdninger, men de fleste nøyer seg med å belære og mase. Ingen har så langt eksplodert i sinne. 😅

Anonymkode: a6a0b...b60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbannet fordi hun er smartere enn deg som har klemt ut fire drittunger? Du er sjalu på hennes frihet og psyker ut en kollega. Men du gleder deg til fengselsstraffen for psykisk vold fordi der får du barnefri.

Anonymkode: cfc21...aee

Det var ikke særlig til holdninger dette heller, hvis du tror du var noe bedre enn TS.

Anonymkode: 8c541...fa1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida.

Om dette stemmer, så må du legge deg langflat i morgen, være ydmyk og be om unnskyldning. Du tråkket så langt over streken som det går ann.

Anonymkode: d89ad...0b4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på, det er kun 1 person som prøver å presse meg til å få barn på jobb, og det er bare godt ment, men det er en pasient, med demens. Ts prøver jo ikke å fremstå som godt ment en gang

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er atter en trolle tråd, søk hjelp du er gal,

Anonymkode: 9635c...278

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme umodne trollet som er i alle tråder som omhandler frivillig barnløshet. Kan ikke annet å synes forferdelig synd i barna til vedkommende, de må ha en ganske grusom barndom med så mye uvitenhet, umodenhenhet, dumskap, arroganse og idiot oppførsel samlet i en forelder.

Anonymkode: 6b95d...a2f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er trolling. Det finnes faktisk folk som ikke har evne til å se ting fra andre synsvinkler enn sin egen, akkurat som ts her. Slike folk tror at deres oppfatning er den eneste rette, og takler ikke at andre har andre meninger. 

Anonymkode: 3bc47...a1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er såpass voksen og reflektert at jeg vet at barn ikke er det største en kvinne kan oppleve.

Anonymkode: c187b...f52

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skinner troll av deg ts. Ingen innrømmer at de er så idiot som det du gjør i dette innlegget her. Dårlig forsøk.

Anonymkode: c7f1f...308

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn i begynnelsen av 20 årene og det var en fin og travel tid men det livet jeg har nå med 2 voksne utflyttede barn er himmelriket. Den frihetsfølelsen og det å bare kunne være meg uten ansvaret det er å oppdra unger til å bli selvstendige, velfungerende individer gir jeg aldri slipp på igjen. Så ja takk begge deler og begge deler er like fint.

Anonymkode: 8e2a4...7fd

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 52 år - hvordan føltes det at du dummet deg loddrett ut på jobb i dag?

Anonymkode: f5326...920

Jeg dummer meg ut på jobb hver bidige dag, men gidder ikke lenger å kaste bort følelser på en jobb, det var slitsomt på jobb før jeg sluttet med det 🙂

Anonymkode: 0c5bf...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som var 18 år da hun fikk beskjed om at hun aldri kom til å få egne barn. Årsaken er ukjent for meg, men slik var det. 

Tenk om din kollega egentlig har samme situasjon, men ikke tør å fortelle noe så privat til en kollega? 

Kanskje tenke deg litt om før du trykker noen med basert på alder?

Som 21 åring hadde jeg mer livserfaring enn mange rekker å få i løpet av et liv. Så hva vet du om hennes livserfaringer egentlig? 

Anonymkode: 230af...989

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun begynte med disse kraftige påstandene? Og med eksplodere mente jeg ikke å bruke vold da herregud! Jeg ble bare forbannet 

Jeg er helt enig med din yngre kollega, og jeg har faktisk barn. Jeg elsker barna mine høyt, men det er ingen tvil om at det er slitsomt, at man mister mye frihet og blir veldig bundet, og helt ærlig så hadde jeg valgt å være barnløs hvis jeg var ung og kunne velge igjen. Jeg var lykkeligere når jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: 3988e...c32

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes fire bare er ren RnR antar jeg du er en nokså slapp mor som ikke følger opp og passer på ungene dine.

Barn er stress og mas. Mine barn er også så innmari gode og fine at jeg synes de er verdt det, men det er jo veldig mye jobb, og jeg har respekt for at andre velger annerledes. Og den respekten virker det som om du mangler.

Anonymkode: fbdc2...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det var ikke særlig til holdninger dette heller, hvis du tror du var noe bedre enn TS.

Anonymkode: 8c541...fa1

Hun er ett troll. Det finnes ikke sånne damer irl. Hun hisser deg opp og er psykisk voldelig mot yngre kollega. Hun fortjener straff! Og barns burde ikke bo med en så syk mor. 

Anonymkode: cfc21...aee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...