Gå til innhold

Øl hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drkker 2-3 øl nesten hver dag, hvor alvorlig er det? Er det kjempeproblematisk?

Anonymkode: e151c...9f5

Skrevet

Smaker møkk og ødelegger nyrene på linje med brus.

Anonymkode: cb714...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smaker møkk og ødelegger nyrene på linje med brus.

Anonymkode: cb714...745

Litt uenig i at det smaker møkk altså.. en god øl er det nydelig! 😁

• Nyttig 1
Skrevet

Danskene driver med dette daglig.

Anonymkode: cfaf9...8bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ah... det er noen som har det

Skrevet

Ja, det er mye. 

Hvis du drikker tre 0.33 er det tre enheter, så 21 ukentlig. Det er mer enn anbefalt, særlig hvis du er kvinne. 

Hvis det er halvlitere så er du over 4 enheter daglig... Enda verre. 

Hvorfor ikke ha noen hvite dager i uka? 

Anonymkode: 240e5...09f

Skrevet

Hvis det for smakens og ikke rusens skyld kan du jo bare drikke Munkholm. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg drkker 2-3 øl nesten hver dag, hvor alvorlig er det? Er det kjempeproblematisk?

Hvis du har behov for øl hver dag, hvorfor da ikke gå over til munkholm, smaker masse øl av den også uten rus

Anonymkode: 1f715...fbd

Skrevet
Djungelvrål skrev (4 timer siden):

Hvis det for smakens og ikke rusens skyld kan du jo bare drikke Munkholm. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du har behov for øl hver dag, hvorfor da ikke gå over til munkholm, smaker masse øl av den også uten rus

Anonymkode: 1f715...fbd

Munkholm smaker virkelig ikke det samme som god øl. 

Men. Over til poenget. 2-3 øl hver dag er selvsagt ikke bra for helsen og frekvensen indikerer at du kan ha et problematisk forhold til alkohol.

Skrevet
c_buk skrev (1 time siden):

Munkholm smaker virkelig ikke det samme som god øl. 

Men. Over til poenget. 2-3 øl hver dag er selvsagt ikke bra for helsen og frekvensen indikerer at du kan ha et problematisk forhold til alkohol.

Nå finnes det ørten andre merker med svært lite til null alkohol.  Jeg liker hvitvin, hvis jeg virkelig hadde elsket smaken slik at jeg hadde lyst på det daglig hadde jeg jo forsøkt å finne en som var alkoholfri.   Man ender jo opp med x antall sykdommer om man drikker 3 enhet daglig!

• Liker 1
Skrevet

Kan umulig være bra for kroppen å ha alkohol i systemet hver eneste dag. 

Anonymkode: 08c54...8dd

• Liker 1
Skrevet

Er det for å få sove? Prøv en måned uten. Hvis det er vanskelig har du ett problem!

Anonymkode: 12402...c2a

Skrevet
Djungelvrål skrev (11 timer siden):

Nå finnes det ørten andre merker med svært lite til null alkohol.  Jeg liker hvitvin, hvis jeg virkelig hadde elsket smaken slik at jeg hadde lyst på det daglig hadde jeg jo forsøkt å finne en som var alkoholfri.   Man ender jo opp med x antall sykdommer om man drikker 3 enhet daglig!

Er enig angående mengden og at man på ingen måte bør drikke så mye, så ofte.

Jeg er til og med til dels enig i at det finnes gode alkoholfrie øl. Men de smaker ikke i nærheten av det samme som øl.

Så for en øl/alkoholavhengig person så er jeg ikke overbevist om at alkoholfriøl er noen bærekraftig løsning. Det er den daglig ølen som må bort.

Voksne mennesker bør forstå at man ikke bør proppe i seg 3 enheter daglig. Og har man en avhengighet må man oppsøke profesjonell hjelp for å følge opp det.

Skrevet

Munkholm er ikke spesielt godt, det ligner jo knapt på øl.

Men det finnes mange alkholfrie alternativer som er gode.

Jeg er sykt glad i øl, og det er veeeeldig lett å komme inn i en tralt hvor det er dagens lille kos. En pils i sola etter arbeidsdagen er over, eller på kvelden til middagen. Kunne drukket øl hver eneste dag, jeg. Nettopp derfor jeg må være bevisst på å ikke gjøre det!

For min del, så funker alkoholfri øl fint, det gir samme effekt når det kommer til selve "ritualet" i det. Man får jo ikke rusen, men bare smaken og den ølen i hånden gjør at man får kosen. Det er øl jeg liker, jeg "må" ikke få en buzz hver dag. Jeg vet den buzzen er litt av ritualet, men du klarer å leve uten, jeg lover (og om du ikke klarer det, da må du virkelig ta tak). 

Alkholfri øl har jo eksplodert de siste årene, alle lager det, smak litt på de forskjellige. For min del så synes jeg på generell basis at alkoholfri IPA pleier å være bedre enn alkoholfri pils.

Anonymkode: 1da4c...809

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er best å ha noen dager der du ikke drikker. Prøv å begrense deg litt. Jeg har fått inntrykk av at i enkelte land i utlandet så drikker de alkohol så og si daglig. 

Det er ofte snakk om i Norge at man ikke skal drikke alkohol for rusen sin del. Men hvem drikker alkohol fordi det bare smaker godt? Jeg må innrømme at jeg drikker en halvliter på lørdager, og det for at rusen av den gjør at jeg slapper mer av. Men jeg er ikke alkoholiker av den årsak. :)

Endret av Eloise12345
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Prøv å kutt ut all alkohol i èn måned, og se hvordan det går. Da får du se hvor problematisk alkoholbruken din egentlig er, eller ikke. 

Og klarer du det ikke, vel, da har du et kjempeproblem.

Så kan det være greit å vite at de fleste som ender opp som alkoholikere ender der fordi de drakk "litt" hver dag over lengre tid først.

Endret av Bombasi
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

You tell me?Jeg har ingen problem med at du drikker 2-3 øl.

Anonymkode: 8e0ff...e21

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Og danskene har kortere gjennomsnittlig levealder enn resten av Skandinavia.

Anonymkode: 17807...db9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...