AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Har koloskopi over helgen. Nå har vi fått omgangssyke i hus. Det skal svært mye til for at jeg slipper unna, da minstemann er så liten at jeg må holde han mens han spyr osv. Jeg regner med at jeg er ferdig innen jeg skal i gang med tarmtømming (mandag), men det vil nok nesten overlappe. Generelt sett vil jeg nok være både sliten og i manko på mat/væske. Har ikke så god helse i utgangspunktet, så pleier å bli ganske satt ut av omgangssyke. Ser det står mye ang dehydrering osv i forbindelse med tarmtømmingen. Er rissikoen økt om man nylig har hatt omgangssyke? Ville dere «kjørt på» eller ringt og utsatt koloskopien? Det er mistanke om kreft, så ikke så veldig kjekt å utsette heller. Ønsker svar. Selv med prioritet måtte jeg vente 5 uker på koloskopien, så regner med jeg må vente 5 nye uker om jeg avlyser timen. Noen som har hatt omgangssyke tett oppi koloskopi? Anonymkode: 13a0c...eda
Topsi Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Du har ikke lyst å utsette legen for å kikke rett opp i en norovirus-rompe. Hør om du kan utsette undersøkelsen og om de kan gi en rask time... 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Jeg ville ventet, og kun avlyst hvis du fortsatt er syk og kaster opp/dårlig mage. Er jo ikke sikkert du blir syk heller, og da er det i hvert fall dumt om du allerede har avlyst! Du skal drikke mye, så tror ikke det er fare for dehydrering. Du kan drikke brus og saft med sukker for å få litt energi, og suppebuljong for å få salt. Lykke til! Anonymkode: 20c4d...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Se det an til fredag. Hvis du fremdeles er frisk da, så får du sannsynligvis ikke omgangssyken. Hvis den er rett rundt hjørnet og du blir syk i morgen ringer du og ber om å få satt opp ny time. Koloskopi er ikke den triveligste undersøkelsen og det er greit å ikke være helt utslitt når man kommer dit. Tømmingen er heller ikke superkos. Jeg hadde definitivt utsatt det hvis jeg hadde omgangssyke rett før. Du sier at helsa ikke er bra fra før, det spiller også inn. Se an om du blir syk. Blir du det, avlys. Det er mitt velmente råd (jeg har tatt undersøkelsen selv). Anonymkode: 37f75...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Måtte du vente 5 uker når det er mistanke om kreft? 😳 Du har ikke behandlingsforsikring via jobb du kan bruke, dersom det blir nye 5 uker å vente? Anonymkode: 0a8bd...875
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 23.52): Har koloskopi over helgen. Nå har vi fått omgangssyke i hus. Det skal svært mye til for at jeg slipper unna, da minstemann er så liten at jeg må holde han mens han spyr osv. Jeg regner med at jeg er ferdig innen jeg skal i gang med tarmtømming (mandag), men det vil nok nesten overlappe. Generelt sett vil jeg nok være både sliten og i manko på mat/væske. Har ikke så god helse i utgangspunktet, så pleier å bli ganske satt ut av omgangssyke. Ser det står mye ang dehydrering osv i forbindelse med tarmtømmingen. Er rissikoen økt om man nylig har hatt omgangssyke? Ville dere «kjørt på» eller ringt og utsatt koloskopien? Det er mistanke om kreft, så ikke så veldig kjekt å utsette heller. Ønsker svar. Selv med prioritet måtte jeg vente 5 uker på koloskopien, så regner med jeg må vente 5 nye uker om jeg avlyser timen. Noen som har hatt omgangssyke tett oppi koloskopi? Anonymkode: 13a0c...eda Hvis det blir utsatt så hadde jeg ringt til Aleris å spurt om ventetiden der, fastlege kan henvise deg så betaler du bare vanlig egenandel. Hadde ikke klart å vente 5 uker til😳 Anonymkode: e157d...464
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Måtte du vente 5 uker når det er mistanke om kreft? 😳 Du har ikke behandlingsforsikring via jobb du kan bruke, dersom det blir nye 5 uker å vente? Anonymkode: 0a8bd...875 Ja, måtte det 😕 Har ikke jobb, så ingen forsikring å bruke der. Ikke at jeg vet hvordan en slik forsikring skulle hjelpe på ventetiden på sykehuset? TS Anonymkode: 13a0c...eda
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #8 Skrevet 1. februar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvis det blir utsatt så hadde jeg ringt til Aleris å spurt om ventetiden der, fastlege kan henvise deg så betaler du bare vanlig egenandel. Hadde ikke klart å vente 5 uker til😳 Anonymkode: e157d...464 Er ikke noe Aleris her. Kun det lokale sykehuset… Anonymkode: 13a0c...eda
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 Takk for alle svar 🙂 Jeg er fortsatt ikke blitt syk, men nye familiemedlemmer begynner å kaste opp for hver dag. Så det er veldig usannsynlig at jeg klarer å gå igjennom den neste uka uten å bli syk… jeg ringer dem i morgen og hører hvor lenge jeg evt må vente på ny time. kjedelig å begynne med tømmemiddelet og så få omgangssyken noen timer senere. Da tipper jeg at kroppen kolapser. Anonymkode: 13a0c...eda
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Med omtanke på andre pasienter som har kreft og kanskje ikke tåler norovirus, så hadde jeg utsatt. Man drar ikke på sykehus med norovirussmitte? 48-timers regelen er ikke på gøy liksom. Det er ganske alvorlig. Anonymkode: 29dcb...999 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå