AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Hvordan er korona-sykdom nå? Er den mildere nå? Anonymkode: 231fc...a7c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Jeg var syk i 5 uker. Hvorav 2 uker med «konstant sykdom» og 3 uker hvor jeg var ok på dagtid, men fikk feber på kvelden, samt sliten og tungpustet. Det var 4 gang jeg hadde korona. Er ikke like syk på det verste, men varigheten blir ikke kortere… Anonymkode: 343f3...892
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Jeg var skikkelig syk i 2 uker, men det tok 5-6 uker før jeg var kvitt alle symptomer. Faren min på over 70 fikk var litt sår i halsen og slapp noen dager. Så det varierer jo ekstremt fra person til person. Anonymkode: b45fc...4d1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 Lukter skulk lang vei Anonymkode: 23353...d62
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Alle jeg kjenner som har hatt det i løpet av det siste året (og det er langt flere enn tidligere år) har blitt temmelig dårlige, meg selv inkludert. De fleste har måttet sykemelde seg 1-2 uker. Selv var jeg på jobb dag fem i fjor, men det tok en måned før jeg var helt i form igjen. Vet også om ei som har vært langtidssykemeldt, da hun ikke har kommet seg selv etter mange måneder. Anonymkode: 1a64b...a39 1
anonymous87 Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Jeg var syk i 2 nesten 3 uker. Og fikk bihulebetennelse i tillegg.. hatt 3 ganger nå, denne gangen var jævlig. Var totalt sengeliggende, fikk mat på senga og tv på rommet, og slik var det i 13 dager før jeg klarte å bevege meg til stua.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 Er dere som ble så syke vaksinerte? Trodde liksom korona var blitt så mild og hverdagslig nå? Anonymkode: 231fc...a7c 1 1
Ulven Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 Var som en kraftig forkjølelse med verk, hodepine og slapphet. Hadde nok vært frisk etter en uke var det ikke fordi at jeg fikk bihulebetennelse på toppen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Fikk covid i begynnelsen av forrige uke. Fikk sykemeldig ut uka, men er tilbake i full jobb nå. Men har hjemmekontor, så det er litt enklere enn om jeg skulle stilt fysisk på jobb. Vil påstå det er å regne som en alminnelig forkjølelse. De siste to dagene har jeg riktignok hatt dårlig pust, men jeg har bare 30% lungekapasitet til vanlig, så for meg er det litt vanskelig å skille hva som er hva ang. pustebesvær. Er ellers litt surklete og har noen hostekuler, men generell form (foruten pust) er egentlig helt grei. Tok vaksine i høst. Lurer litt på hvordan dere andre opplever pusten? Og hvordan den ev. er hemmet? Anonymkode: 89b66...393
anonym111111 Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Jeg er uvaksinert og aldri vært syk av korona. Har hatt det en gang, da ble jeg smittet av en vaksinert, men mine symptomene var så milde at jeg ikke hadde merket det om ikke hun hadde opplyst meg om at hun var blitt syk. Merket ingen ting i verken brystet eller pusten. De som er borte fra jobb, er jo de vaksinerte, men kanskje dere har andre erfaringer? Endret 31. januar 2024 av anonym111111
anonym111111 Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Alle jeg kjenner som har hatt det i løpet av det siste året (og det er langt flere enn tidligere år) har blitt temmelig dårlige, meg selv inkludert. De fleste har måttet sykemelde seg 1-2 uker. Selv var jeg på jobb dag fem i fjor, men det tok en måned før jeg var helt i form igjen. Vet også om ei som har vært langtidssykemeldt, da hun ikke har kommet seg selv etter mange måneder. Anonymkode: 1a64b...a39 Er alle de du kjenner uvaksinerte, eller er det flere som erfarer at det for det meste er de vaksinerte som blir syke nå? Jeg og andre uvaksinerte jeg kjenner har hatt korona en eller ingen ganger, og kun hatt svake, knapt merkbare symptomer. Endret 31. januar 2024 av anonym111111
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Ble skikkelig syk av covid før jul. Varte i nesten to uker. Anonymkode: 9d537...280 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 5 minutter siden, anonym111111 said: Jeg er uvaksinert og aldri vært syk av korona. Har hatt det en gang, da ble jeg smittet av en vaksinert, men mine symptomene var så milde at jeg ikke hadde merket det om ikke hun hadde opplyst meg om at hun var blitt syk. Merket ingen ting i verken brystet eller pusten. De som er borte fra jobb, er jo de vaksinerte, men kanskje dere har andre erfaringer? Tror det er veldig personavhengig. Jeg ble skikkelig dårlig i nærmere to uker av covid, med høy feber, sår hals, hoste og muskelsmerter. Jeg har to vaksinedoser. Samboeren min har tre vaksinedoser, og han «dodga» hele greia (hadde vel litt snufsete nese en dag eller to, men ble ikke syk. Og vi bor sammen og delte seng under hele sykdomsforløpet mitt). Så tror det kommer mer an på hvordan den enkelte kropp/immunsystem takler covid, heller enn om man er vaksinert eller ikke. (Selv om jeg vet at mange uvaksinerte vil at det skal handle om vaksinen.) Anonymkode: 9d537...280 4 3
anonym111111 Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror det er veldig personavhengig. Jeg ble skikkelig dårlig i nærmere to uker av covid, med høy feber, sår hals, hoste og muskelsmerter. Jeg har to vaksinedoser. Samboeren min har tre vaksinedoser, og han «dodga» hele greia (hadde vel litt snufsete nese en dag eller to, men ble ikke syk. Og vi bor sammen og delte seng under hele sykdomsforløpet mitt). Så tror det kommer mer an på hvordan den enkelte kropp/immunsystem takler covid, heller enn om man er vaksinert eller ikke. (Selv om jeg vet at mange uvaksinerte vil at det skal handle om vaksinen.) Anonymkode: 9d537...280 Mange uvaksinerte vil ikke at dette skal handle kun om vaksinen. De fleste vet at mange andre faktorer også spiller inn. Men dersom det er en mulighet for at vaksinen virker dårligere, og gir mer bivirkninger enn først antatt, er det viktig at dette kommer fram. Endret 31. januar 2024 av anonym111111 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 anonym111111 skrev (11 minutter siden): Jeg er uvaksinert og aldri vært syk av korona. Har hatt det en gang, da ble jeg smittet av en vaksinert, men mine symptomene var så milde at jeg ikke hadde merket det om ikke hun hadde opplyst meg om at hun var blitt syk. Merket ingen ting i verken brystet eller pusten. De som er borte fra jobb, er jo de vaksinerte, men kanskje dere har andre erfaringer? Jeg ble veldig syk de to første gangene jeg hadde det, i 2020 og 2021, da var jeg uvaksinert. De to neste gangene, i 2022 og 2023, var jeg vaksinert og hadde få symptomer. Anonymkode: dc373...d79 4 1
anonym111111 Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble veldig syk de to første gangene jeg hadde det, i 2020 og 2021, da var jeg uvaksinert. De to neste gangene, i 2022 og 2023, var jeg vaksinert og hadde få symptomer. Anonymkode: dc373...d79 Viruset ga jo kraftigere sykdom i starten, så det er jo ikke nødvendigvis sånn at dine symptomer er svakere nå fordi du er vaksinert. Det jeg spurte om, var om de som ble syke NÅ er vaksinert. For de fleste uvaksinerte får jo svært milde symptomer. Endret 31. januar 2024 av anonym111111
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 anonym111111 skrev (2 minutter siden): Viruset ga jo kraftigere sykdom i starten, så det er jo ikke nødvendigvis sånn at dine symptomer er svakere nå fordi du er vaksinert. Det jeg spurte om, var om de som ble syke NÅ er vaksinert. For de fleste uvaksinerte får jo svart milde symptomer. Herregud, gi deg. Du har åpenbart en agenda og uansett hva folk legger frem av egne erfaringer så klarer du selvsagt å vri det til noe som passer dine egne, fastlåste idéer. Tråden etterlyser erfaringer fra de som nå opplever sykdom eller nylig har gjort det. Pro/con-vaksinediskusjoner finnes det nok av andre steder. Ta det med deg dit i stedet for å søple til denne tråden med maset ditt. Anonymkode: 89b66...393 4 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 Hadde det rett før jul, bare trøtt og slapp et par dager. Og veldig stiv i nakken, var det som gjorde at jeg gadd å teste. Var veldig mildt. Ha tre doser vaksine og gjennomgått en gang tidligere. Anonymkode: 65d05...50e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #19 Skrevet 31. januar 2024 4 dager, 12 timer og 47 minutter +/-. Anonymkode: 3c0af...eaf
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer litt på hvordan dere andre opplever pusten? Og hvordan den ev. er hemmet? Anonymkode: 89b66...393 Jeg føler at jeg puster tungt, men tror det skyldes at jeg har mye slim som jeg ikke klarer å hoste opp. Det sitter liksom fast på stemmebåndene. Har helt ekstremt vondt i halsen, aldri opplevd så sterke smerter i halsen. Pga. smertene i halsen gjør det for vondt å hoste så jeg får ikke opp slimet. Sliter også med å klare å drikke pga. smertene i halsen. Har feber på 39,0 på tredje dagen. Gjør vondt i huden av å ha på tøy eller dyne. Svimmel, og føler meg dritdårlig. Synes dette er veldig langt unna å være mild sykdom. Utifra hvor dårlig jeg føler meg trodde jeg det var influensa men testet negativt for det, og positivt på korona. Jeg har alle vaksinedosene så trodde ikke jeg kunne bli så syk. Tenker meg gru på hvor enormt syk jeg hadde blitt hvis jeg ikke var vaksinert. Veldig overrasket over at man kan bli så dårlig av korona nå og så er det ingen krav til testing og folk med mild sykdom kan gå på jobb og smitte videre. Anonymkode: 231fc...a7c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå