Gå til innhold

Vil du helst i vielse eller bryllupsfest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er det man feirer om man ikke har vært i vielsen? Syns det hadde vært bortkasta å dra på festen uten å ha overvært vielsen. Så jeg hadde hundre prosent takket nei om jeg kun var invitert til festen. 

Anonymkode: 23980...040

Nei, si det. Man kan jo feire kjærligheten selv om man ikke bevitnet det? 

Anonymkode: 6f307...bcc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, men for meg ville det være meningsløst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg «kun» ble bedt til fest. Vielsen/seremonien er ikke så viktig for venner. Det er vel mest for de som gifter seg. 

Anonymkode: 9f2fd...f05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortest mulig

Anonymkode: 7b2fe...4e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Folk driter da virkelig i andre sin kjærlighet😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festen selvsagt!

Anonymkode: bfa0d...02f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vielsen er det flaue man tvinger seg gjennom for å komme til festen.

Anonymkode: 24774...2aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det håper jeg da virkelig ikke! Du bryr deg ikke om vennene dine har kjærlighet i livet sitt? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha, enig

Anonymkode: 9f2fd...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Virkelig ikke om det er noen man bryr seg om. Da vil man dele deres store dag. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du høres ung ut. Så ung at du kunne likesågodt gått på en vanlig fest, om det er bryllupsfest eller en vanlig fest er ikke viktig tydeligvis. Trist! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Men er nettopp slik jeg selv tenker, jeg ville ønsket være velkommen til både vielse og fest. Men, mannen vil som sagt ha kun nærmeste familie med på vielsen, og jeg er ingen bridezilla som krever at mine meninger er den rette. Vi er to om dette, og jeg får viljen min på mange andre områder. (Dvs, han er enig i mine ideer). Men selv kjenner jeg at den er litt ubehagelig, å bare invitere til fest. Men blir som sagt forhåpentligvis uten gaver, så da er det kanskje litt "lettere" å godta at vi kun inviterer til det.

Er det tanken at 'de nærmeste' også skal inviteres til festen med B-gjestene? 

Anonymkode: 5187e...dce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er jeg veldig glad for å slippe alt som skjer i kirka, men bryllupp er unntaket. Jeg elsker bryllupp og hadde blitt veldig skuffet over å ikke får komme i vielsen, kun festen. Det har skjedd en gang og det var skikkelig kjipt.

Anonymkode: 71ac2...748

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker begge to, men jeg håper brudeparet tar hensyn til hva dem vil. Og unasett er det jo etterpå man er samlet og Jar det koselig som er det viktigste. Hadde vært koselig og være og se selve vielsen, men skjønner godt om dere ønsker litt mere intimt der.

Anonymkode: f2675...f53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi skal ikke ha vielsen samme dag som festen, men noen dager i forkant.

Men er nettopp slik jeg selv tenker, jeg ville ønsket være velkommen til både vielse og fest. Men, mannen vil som sagt ha kun nærmeste familie med på vielsen, og jeg er ingen bridezilla som krever at mine meninger er den rette. Vi er to om dette, og jeg får viljen min på mange andre områder. (Dvs, han er enig i mine ideer). Men selv kjenner jeg at den er litt ubehagelig, å bare invitere til fest. Men blir som sagt forhåpentligvis uten gaver, så da er det kanskje litt "lettere" å godta at vi kun inviterer til det.

Men selv om dere skriver at dere ikke forventer gaver kommer det aller aller fleste til å komme med.

Synes dere kan møtes på halvveien. At istedenfor å invitere til vielse klokken xxxx, men påfølgende fest klokken xxxx, kan dere invitere til bryllupsfest og skrive nederst "Hvis noen ønsker å overveie vielsen vil den finne sted xxxx i xxx, men ellers så gleder vi oss til å se dere alle for å feiringen på xxx" Da har dere åpnet opp for at man kan fint hoppe over vielsen og dra rett på festen for de som ønsker det, men for de som synes vielsen er det viktigste kan gå for full pakke.

Bryllupp er brudeparets dag, men det er aldri feil å tenke litt på gjestene også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det tanken at 'de nærmeste' også skal inviteres til festen med B-gjestene? 

Anonymkode: 5187e...dce

Ja, de nærmeste (søsken og foreldre) inviteres også til festen. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere kan møtes på halvveien. At istedenfor å invitere til vielse klokken xxxx, men påfølgende fest klokken xxxx, kan dere invitere til bryllupsfest og skrive nederst "Hvis noen ønsker å overveie vielsen vil den finne sted xxxx i xxx, men ellers så gleder vi oss til å se dere alle for å feiringen på xxx" Da har dere åpnet opp for at man kan fint hoppe over vielsen og dra rett på festen for de som ønsker det, men for de som synes vielsen er det viktigste kan gå for full pakke.

Det var faktisk en god idé,  problemet i vårt tilfelle er at ettersom mannen ønsker det slik han gjør, er det booket lokale kun for et visst antall mennesker til vielsen. 

I tillegg er ikke festen samme dagen, så det hadde jo i så tilfelle blitt to dager folk måtte komme. 

Men ja, igjen, personlig er jeg helt enig. Ser jo på tråden her at det et veldig forskjellig hva folk synes er viktig. Så, mannen i huset og jeg er visst rett og slett hver sin halvdel av befolkningen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var faktisk en god idé,  problemet i vårt tilfelle er at ettersom mannen ønsker det slik han gjør, er det booket lokale kun for et visst antall mennesker til vielsen. 

I tillegg er ikke festen samme dagen, så det hadde jo i så tilfelle blitt to dager folk måtte komme. 

Men ja, igjen, personlig er jeg helt enig. Ser jo på tråden her at det et veldig forskjellig hva folk synes er viktig. Så, mannen i huset og jeg er visst rett og slett hver sin halvdel av befolkningen 😅

Si meg, er det ikke ditt bryllupp også?

Å bli fullstendig overkjørt er ikke en god start.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er det ikke ditt bryllupp også?

Å bli fullstendig overkjørt er ikke en god start.

Jo, det er også mitt bryllup. ÒG det er mannens. Mener du det er bedre hvis JEG overkjører HAN?! Er det liksom bedre, fordi bryllup er "brudens dag"?  Vi kan ikke gjøre begge til lags på akkurat dette punktet, og det er helt greit. 

Nei, jeg respekterer hans ønske, og som jeg har skrevet får jeg gjøre akkurat som jeg selv vil på alle andre plan, og han respekterer mine ønsker der. 

Poenget med tråden er ikke å få oss til å endre måte å gjøre ting på, men bare få et visst innblikk i hvordan folk som er invitert kun til fest tenker om å bli invitert nettopp kun til fest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt skuffet om jeg ikke hadde fått sett på vielsen. Men jeg hadde ikke sagt det til brudeparet. Ville tenkt at det sikkert var en grunn (som plassmangel, ønske om kun familie osv.) Ville kost meg og hatt det gøy på festen da! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Virkelig ikke om det er noen man bryr seg om. Da vil man dele deres store dag. 

Du høres ung ut. Så ung at du kunne likesågodt gått på en vanlig fest, om det er bryllupsfest eller en vanlig fest er ikke viktig tydeligvis. Trist! 

Hvorfor er det trist? Jeg skjønner vedkommende godt. Jeg syns det kan være like så gøy på vanlig fest som bryllupsfest. Kommer selvsagt helt an på bryllupsfesten, noen er så stive at det ikke er særlig gøy. Eneste er at det gjerne bedre mat i et bryllup enn annen type fest, da😊 Du sitter ikke på definisjonsmakten over hva andre syns er gøy. Men for all del, du får gjerne synes at det er trist at andre ikke har samme mening som deg.

Ts: Jeg er litt delt her. Hadde det vært nær familie eller noen som betyr ekstra mye for meg, så ville jeg deltatt på vielsen og festen. Er det et familiemedlem jeg ikke har så mye kontakt med eller en venn som ikke blant de nærmeste, må jeg ikke delta på vielsen. Men det er fint å få med seg, da har man gjerne et ekstra samtaleemne som man kan benytte seg av for å bli kjent med andre gjester/snakke med mennesker man ikke har så mye kontakt med. 

Hva er grunnen til at mannen ønsker en stille og rolig vielse uten mange gjester? Det er jo gjerne ikke slik at gjestene sitter og bråker under vielsen, og vielsen blir jo slik dere legger den opp til å være. Presten må jo selvsagt si sitt, men dere trenger ikke mange sanger/musikkinnslag osv., om dere ikke ønsker det. Og hvordan vil det være når dere ser tilbake på vielsen? 

Anonymkode: af989...fae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...