AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #21 Skrevet 28. januar 2024 Får det ikke til å stemme med alder og merket. Ser flere ungdommer i nabolaget bruker moncler. PJS er ut, så jeg ville nok ikke kjøpt den jakken til den prisen. Anonymkode: 78ecf...562 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #22 Skrevet 28. januar 2024 Nei, det hadde ikke vært aktuelt å kjøpe en så dyr jakke. Hverken til barna eller meg selv. Anonymkode: 5545b...071 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #24 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det koster nå så mye for en jakke av en merke. Jeg og samboeren var ute på Sandvika senter og så etter en jakke til ham i sånne litt dyrere klesbutikker for menn. Og de billigste jakkene var til 8 tusen, det var mange merker enda dyrere. De sluttet å selge Swims, må være fordi det er for billige, er jo "bare" 5-6 tusen for ei jakke. Dere som synes det er helt uhørt, ja dere har kanskje ikke vært her rundt Oslo på en stund. Folk er faktisk vannvittig rike her, alle barna har jo disse jakkene og dyre sekker og vesker. Anonymkode: cc2d8...d09 Enig! Har flere jakker fra 10k og oppover. 8000kr er ikke dyrt for en jakke. Anonymkode: 78ecf...562 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #25 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig! Har flere jakker fra 10k og oppover. 8000kr er ikke dyrt for en jakke. Anonymkode: 78ecf...562 Ikke for de som har inntekter deretter nei. Dyrt for sikkert 90% av Norges befolkning jo. Anonymkode: d7e85...319 6 1
Fant80 Skrevet 28. januar 2024 #26 Skrevet 28. januar 2024 Bærum er ikke normalen for Norge. 8000 for en jakke til en 14 åring,er det ytterst få som hadde kjøpt. Svært få! Er ikke noe å tenke på engang. Her på KG,der alt er litt mer ekstremt,så finner du selvsagt de som sier at dette er noe de lett kunne gjort,eller faktisk gjør. Det er det ingen som kan verifisere. Som oftest skriver de også helt anonymt. Sier ikke at det ikke finnes mennesker som er så sveiseblinde på penger,at de ikke klarer se at dette er overdrevet mye penger for en jakke,men det er så langt unna normal-Norge som man kan komme. Men igjen - Bærum er vel et av de mest spesielle stedene i hele landet. 3 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #27 Skrevet 28. januar 2024 Hvis tenåringen har lyst på så dyr jakke, så får h*n få seg jobb og kjøpe med egne penger.😬 Anonymkode: ef935...4f0 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #28 Skrevet 28. januar 2024 Min datter på 14 ville ha en jakke til 5000 kroner fordi alle andre har det. Det stemmer ikke. Hun fikk ikke jakken. Jeg har sagt hun kan finne en jakke til lavere pris men det vil hun ikke. Så da har hun gått rundt i høstjakka hele vinteren. En litt tynn dunjakke . Det er hennes valg. Du må sette grensene. Anonymkode: 75dd3...903 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #29 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke for de som har inntekter deretter nei. Dyrt for sikkert 90% av Norges befolkning jo. Anonymkode: d7e85...319 Men ts skriver spesifikt Bærum og da er det ikke dyrt for de fleste som bor i østre del av Bærum. Ts har selv valgt å få barn i et område hvor det bor mange ressurssterke familier. Så spørsmålet er om hun vil holde barnet sitt innenfor eller utenfor varmen pga en jakke. Jeg husker selv hvordan det var som tenåring og ikke ha de riktig klærne som de andre. Da bodde jeg i en liten bygd nordpå. Anonymkode: 78ecf...562
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #30 Skrevet 28. januar 2024 Bor i Bærum og opplever virkelig ikke det presset du beskriver. Ser faktisk ingen 14-åringer med den type jakke 🤷♀️ Enig i at det er for dyrt. Grensesetting er bra! Anonymkode: fd482...ace 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #31 Skrevet 28. januar 2024 Dyrt til noen som fremdeles kommer til å vokse ut av klær i årene som kommer. Dyrt uansett, da jeg tipper hensikten med denne dyre jakken først og fremst er merket og ikke funksjonalitet. Det er grenser for hvor bra en jakke faktisk klarer å bli, uansett hvor mange penger den koster. En jakke til 2000 er sikkert minst like bra. Selv har jeg en vinterjakke til 4000 kroner. Men så hadde jeg til gjengjeld min forrige vinterjakke i 12 år. 600 kr fra Lindex. Denne nye har jeg hatt i 5 år, ser ennå ubrukt ut. Fordeler man prisen på tiden plagget brukes så blir det kanskje ikke all verden, men barnet vil sikkert ha noe annet som er in neste sesong...? DER har du problemet. Det blir ikke verdt det uansett. Men har dere råd til det og du mener barnet fortjener en så dyr jakke, så kjør på. 🤷♀️ Anonymkode: e66f5...fe4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #32 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det koster nå så mye for en jakke av en merke. Jeg og samboeren var ute på Sandvika senter og så etter en jakke til ham i sånne litt dyrere klesbutikker for menn. Og de billigste jakkene var til 8 tusen, det var mange merker enda dyrere. De sluttet å selge Swims, må være fordi det er for billige, er jo "bare" 5-6 tusen for ei jakke. Dere som synes det er helt uhørt, ja dere har kanskje ikke vært her rundt Oslo på en stund. Folk er faktisk vannvittig rike her, alle barna har jo disse jakkene og dyre sekker og vesker. Anonymkode: cc2d8...d09 Helt klart viktig å følge opp trenden! Penger bør ikke stå i veien for vennskap, når det er så viktig å bli inkludert. Utrolig kjipt å ikke få henge med de rike, kule folka, bare fordi foreldrene ikke gidder å bruke penger på dyre merker. Ungdommen din risikerer faktisk å måtte snakke med nerder eller bermen som henger rundt på h&m, bare for å unngå utenforskap! Anonymkode: bb512...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #33 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det for dyrt med en jakke til 8000 til en 14 åring? Mange andre i klassen har det, bor i Bærum så e romanhelten med mye bedre råd enn oss Anonymkode: f3369...fe8 Til en ungdom som vokser fort syns jeg det er litt vanvittig ja. Jeg har selv vinterjakke til 7000,- men den har jeg hatt i flere år. Samme med vintersko til flere tusen. Barna skal jo ha nytt hvert år fordi de vokser ut av alt.. Anonymkode: 5cd23...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #34 Skrevet 28. januar 2024 Det er du som må vurdere om det er for dyrt. Jeg syns uansett det er unødvendig. Jeg har en dyr dunjakke selv, men den skal jeg ha til det bare er èn fjær igjen i den. Jeg hadde ikke giddet å bruke så mye til en 14-åring. De vokser fremdeles og smaken kan endre seg kjapt. Det er forresten mange bra tilbud på jakker for tiden, så du kan lett finne en knall dunjakke til en fin pris hvis du sjekker litt rundt. Anonymkode: 47523...3a9 1
Kariuni Skrevet 28. januar 2024 #35 Skrevet 28. januar 2024 Like unødvendig som pappagutter som får dyre Mercedeser til 18 års gave 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #36 Skrevet 28. januar 2024 Vi bor på oslo vest og 15 åringen min har mange moncler jakker. Alle har det her, og vi har råd til det. Så, why not? Anonymkode: 398d4...1f9
Fant80 Skrevet 28. januar 2024 #37 Skrevet 28. januar 2024 Trollingen i denne tråden har nå begynt å ta helt av 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #38 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vi bor på oslo vest og 15 åringen min har mange moncler jakker. Alle har det her, og vi har råd til det. Så, why not? Anonymkode: 398d4...1f9 Nettopp! Det er så utrolig viktig å følge opp det de andre har! Noe skal en likevel bruke pengene sine på og da er det naturlig å bruke de på barna! De som ikke har skjønt hvor viktig det er, eller som simpelthen mangler penger, burde heller bosette seg en god del lenger øst og finne likesinnede der! Anonymkode: bb512...d2a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #39 Skrevet 29. januar 2024 Sønnen min på 15 fikk en PJ til 5500 i høst. Han la til noen egne kroner som han jobbet for. Det er jo et dyrt merke.Det er mere stas med noe ikke alle eier eller har råd til. Han har aldri passet så godt på noe annet klesplagg. Anonymkode: e5f8c...48c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #40 Skrevet 29. januar 2024 Tenker om at alle andre har det, og dere har råd så hadde jeg gjort det samme. Anonymkode: 7ed40...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå