AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Hei. Dere som har brukt cipralex, tok det lang tid før den eventuelt fungerte ? Hvordan følte du det fungerte i praksis ? Jeg begynte på det for ca tre uker siden og jeg merker naturlig nok ingenting enda, og er nå på vei inn i det jeg gjenkjenner som intens tristhet pga hormoner. jeg vet ikke om det er placebo, men det er akkurat som om det er et lokk over dypere tanker, akkurat som om jeg ikke klarer å tenke på ting som gjør meg skikkelig nedenfor.. Anonymkode: 48624...543
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 Jeg har brukt dem i rundt 6 mnd nå. Kan ikke egentlig helt forklare hvordan de virker på meg ,men jeg føler meg roligere, føler jeg har mer kontroll over tanker og følelser. Jeg liker dem iallefall veldig godt. Anonymkode: 073bd...954 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Jeg gikk på det i ca 2 år og tror det kun er ment inntak for en periode. Vet ikke helt, men jeg sluttet etter 2 år og gikk kjempefint etter det. Det hjalp meg over kneika en periode 🙂 Anonymkode: ffef7...840 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har brukt dem i rundt 6 mnd nå. Kan ikke egentlig helt forklare hvordan de virker på meg ,men jeg føler meg roligere, føler jeg har mer kontroll over tanker og følelser. Jeg liker dem iallefall veldig godt. Anonymkode: 073bd...954 Så fint at det fungerer slik på deg, håper jeg vil erfare det samme . Merker at jeg fortsatt er stressa og trist, men er ikke helt på samme måte liksom.. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg gikk på det i ca 2 år og tror det kun er ment inntak for en periode. Vet ikke helt, men jeg sluttet etter 2 år og gikk kjempefint etter det. Det hjalp meg over kneika en periode 🙂 Anonymkode: ffef7...840 Så godt å lese Anonymkode: 48624...543
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Fungerete veldig bra i en vanskelig periode av livet, tok kanskje en måneds tid? før jeg kjente full effekt. Alt av nedturer og oppturer ble mer på det jevne. Veldig godt hjelpemiddel ved behov, men jeg mistet mye følsomhet under sex at jeg sluttet når den verste tiden var over. Byttet til annen medsin med mindre bivirkninger, men også dårligere effekt. Anonymkode: 898e4...81b
Vampyrina Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 For meg virket det mer eller mindre umiddelbart. Om det var placebo eller ikke, det vet jeg jo ikke. Har god effekt mot angst og indre uro på meg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 Jeg hadde en alvorlig depresjon hvor jeg nesten ikke klarte å stå oppreist, så det skulle litt til å dra meg ut av den. Det tok ca. 1 uke før jeg kjente små sekunder her og der med håp om at det kunne bli bedre. Så ble det gradvis bedre. Sakte men sikkert. Etter 5 måneder var jeg helt frisk uten tilbakefall og har vært det siden. Det er 12 år siden nå. Før Cipralex hadde jeg gjentagende depresjoner. Anonymkode: 129e6...544
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde en alvorlig depresjon hvor jeg nesten ikke klarte å stå oppreist, så det skulle litt til å dra meg ut av den. Det tok ca. 1 uke før jeg kjente små sekunder her og der med håp om at det kunne bli bedre. Så ble det gradvis bedre. Sakte men sikkert. Etter 5 måneder var jeg helt frisk uten tilbakefall og har vært det siden. Det er 12 år siden nå. Før Cipralex hadde jeg gjentagende depresjoner. Anonymkode: 129e6...544 Har du brukt den hele perioden? Anonymkode: 6e551...109
Memorangen Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Tok noen mnd før full effekt hos meg. Har gått på de i snart 4 år. Syns faktisk de virker bedre med tiden. Kan ha dårlige dager og oppturer og nedturer, kan også gråte. Men faller ikke så langt ned i de ekstreme bunnene som jeg gjorde før. Jeg er mer tålmodig med barna, blir ikke så sint.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg gikk på det i ca 2 år og tror det kun er ment inntak for en periode. Vet ikke helt, men jeg sluttet etter 2 år og gikk kjempefint etter det. Det hjalp meg over kneika en periode 🙂 Anonymkode: ffef7...840 2 år er ikke spesielt lenge på denne typen medisin. Man sier at behandlingen bør vare minst 6 måneder etter at plagene er over, men de kan i utgangspunktet brukes resten av livet hvis man har behov for det. Anonymkode: 0cf2c...920
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Skrevet 29. januar 2024 Det er ikke så uvanlig at de som er rundt personen merker endringen først. Når min gode venninne begynte på antidepressiva var det også slik. Hun merket ikke så stor forskjell i starten, men vi merket at hun virket mer robust, snakket mindre om bekymringer og var mer interessert i å være med på ting. Anonymkode: 0cf2c...920 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #12 Skrevet 29. januar 2024 Tusen takk for positive og nyttige svar ❤️ så fint å lese at det har funket for så mange. Jeg håper også at jeg har en god effekt snart. Det har vært ganske tungt for meg og i det siste har det vært så ille at jeg skulker unna det jeg kan og dessverre påvirker det meg at jeg blir mye sint når det ikke er nødvendig. Jeg har hatt ganske mørke tanker og har det fortsatt. Det kommer lysglimt innimellom, men det er gjerne ytre faktorer som påvirker meg mest og klarer gjerne falle helt i kjelleren av ting som skjer meg. . det er utrolig dritt.. håper jeg blir litt flatere og roligere.. Anonymkode: 48624...543
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for positive og nyttige svar ❤️ så fint å lese at det har funket for så mange. Jeg håper også at jeg har en god effekt snart. Det har vært ganske tungt for meg og i det siste har det vært så ille at jeg skulker unna det jeg kan og dessverre påvirker det meg at jeg blir mye sint når det ikke er nødvendig. Jeg har hatt ganske mørke tanker og har det fortsatt. Det kommer lysglimt innimellom, men det er gjerne ytre faktorer som påvirker meg mest og klarer gjerne falle helt i kjelleren av ting som skjer meg. . det er utrolig dritt.. håper jeg blir litt flatere og roligere.. Anonymkode: 48624...543 Lykke til! Jeg kjente ikke endring før etter 5-6 uker, og da i form av små glimt, og noen aha-opplevelser i ettertid på at ting var blitt enklere. Det kom veldig snikende, bittesmå endringer som til sammen utgjorde en del til slutt. Anonymkode: 6e551...109
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Skrevet 29. januar 2024 Jeg følte ikke de virket og sluttet på de. Nå som jeg har lest litt her, så burde jeg jo kanskje ha holdt ut litt lengre? Tror jeg ga meg etter to mnd tid Anonymkode: b5489...6b7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 17.24): Jeg hadde en alvorlig depresjon hvor jeg nesten ikke klarte å stå oppreist, så det skulle litt til å dra meg ut av den. Det tok ca. 1 uke før jeg kjente små sekunder her og der med håp om at det kunne bli bedre. Så ble det gradvis bedre. Sakte men sikkert. Etter 5 måneder var jeg helt frisk uten tilbakefall og har vært det siden. Det er 12 år siden nå. Før Cipralex hadde jeg gjentagende depresjoner. Anonymkode: 129e6...544 Så fantastisk at det virket så bra 😊 Bruker du fremdeles Cipralex ? Fikk du bivirkninger? Anonymkode: 28c51...6af
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 17.46): Har du brukt den hele perioden? Anonymkode: 6e551...109 Ja, stått på samme dose hele tiden i 12 år og gjør fortsatt det. Anonymkode: 129e6...544
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så fantastisk at det virket så bra 😊 Bruker du fremdeles Cipralex ? Fikk du bivirkninger? Anonymkode: 28c51...6af Bruker fortsatt ja. Fikk bivirkning der det var vanskeligere (men ikke umulig) å få orgasme. Det gikk seg til igjen etter et års tid. Anonymkode: 129e6...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå