AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Skal melde meg inn på et treningssenter og tenkte å prøve ut dette med personlig trener for første gang i mitt liv. Hvor ofte jeg kommer til å bruke personlig trener kommer så klart an på hva det koster for en treningstime med dem. Men ingen steder har treningssentrene i byen lagt ut prisliste for dette? Kun at man kan booke time. Så da spør jeg her. Hva bruker en personlig trener å ligge på prismessig per time, sånn ca? Anonymkode: cc0aa...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Som regel billigere jo større pakke du kjøper og dyrere jo mer erfaren PT. Fra 800 og oppover. Anonymkode: 41109...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 12.03): Skal melde meg inn på et treningssenter og tenkte å prøve ut dette med personlig trener for første gang i mitt liv. Hvor ofte jeg kommer til å bruke personlig trener kommer så klart an på hva det koster for en treningstime med dem. Men ingen steder har treningssentrene i byen lagt ut prisliste for dette? Kun at man kan booke time. Så da spør jeg her. Hva bruker en personlig trener å ligge på prismessig per time, sånn ca? Anonymkode: cc0aa...696 Det kommer helt ann på hvilken pt du ønsker; Hvor lang erfaring har den personlige treneren? Hvor mye utdanning? Er det tilknyttet treningskjede (eks. sats eller family), eller sentre som skyfitness, eller er det "hjemme pt" (selvstendig nøringsdrivende) eller online coach? Hva slags pt ønsker du? spesialisering innenfor noe felt (eks. løping, styrke, spesifikk idrett etc) Da jeg jobbet som pt for mange år siden kostet 10 klipp hos meg 5000,- men fordi jeg jobbet i kjede fikk jeg provisjon på 40 prosent av dette. I dag koster nok samme type pt klipp en tusenlapp eller to mer. Om jeg skulle tilbake som pt i dag hadde jeg prislagt meg høyere. Jeg har både utdanning som personlig trener, men også en bachelor- og en mastergrad i idrettsvitenskap fra univerisitet, og mye erfaring innenfor trening, ernæring og folkhelsevitenskap. Jeg har også flere kurs og videreutdanninger, og erfaring med treningsutvikling. I dag hadde jeg nok tatt vesentlig høyere timepris (mtp alt forarbeid og etterarbeid som må gjøres utenom timene ) Så igjen. Det kommer helt ann på type pt og hvor de jobber. Men jeg vil tippe; alt fra 250-300 kr pr time til over tusenlappen pr time 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar Jeg betaler 8000 kr for ti klipp hos min PT. Det er veldig morsomt og har betydd mye for min treningsglede. Har trent med vedkommende i snart fire år nå, det er verdt hver krone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar Som litt erfaren utøver av styrketrening synes jeg PT opplegget et gedigent lureri. Det spille nesten ingenting hva folk gjør av trening, så lenge utholdenhet og styrke økes. Men hvis hensikten med PT er å egentlig for å legge ”ansvar" på en annen enn seg selv. Dvs. du betaler et menneske for å minne deg på å trene. Da hadde jeg heller brukt penger på psykolog. Anonymkode: 331cb...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Del Skrevet 1. februar Hva koster en bil? Anonymkode: b388f...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar EVO har prislister på nett https://evofitness.no/trening/ Antar det er lignende priser andre steder. Anonymkode: c6c58...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som litt erfaren utøver av styrketrening synes jeg PT opplegget et gedigent lureri. Det spille nesten ingenting hva folk gjør av trening, så lenge utholdenhet og styrke økes. Men hvis hensikten med PT er å egentlig for å legge ”ansvar" på en annen enn seg selv. Dvs. du betaler et menneske for å minne deg på å trene. Da hadde jeg heller brukt penger på psykolog. Anonymkode: 331cb...b46 Key word………. Å begynne å trene som uerfaren kan være farlig, all tid man kan pådra seg unødvendige belastningsskader på kort tid ved å utføre øvelser feil fordi man ikke har kunnskap. Å investere i PT er KJEMPELURT, den kan korrigere deg og gi deg en flying start på treningen. hver krone investert i en god PT er investert i seg selv. Anonymkode: 2daad...e5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 13.26): Som regel billigere jo større pakke du kjøper og dyrere jo mer erfaren PT. Fra 800 og oppover. Anonymkode: 41109...127 Billigere dess større pakke du kjøper. Er dette det de kaller for ”womans math"? 5 meningsløse timer til 5000 vs 10 meningsløse timer til 8000 uansett er det snakk om bortkastet penger. Alt en PT har å bidra med kan du finne på nett. Anonymkode: 331cb...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #10 Del Skrevet 1. februar https://www.sats.no/personlig-trener/kjop her er SATS sine priser. Anonymkode: 420d2...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #11 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Key word………. Å begynne å trene som uerfaren kan være farlig, all tid man kan pådra seg unødvendige belastningsskader på kort tid ved å utføre øvelser feil fordi man ikke har kunnskap. Å investere i PT er KJEMPELURT, den kan korrigere deg og gi deg en flying start på treningen. hver krone investert i en god PT er investert i seg selv. Anonymkode: 2daad...e5f Nei. Alt du nevner er en mantra og oppdiktet av PT industrien. Anonymkode: 331cb...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #12 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Billigere dess større pakke du kjøper. Er dette det de kaller for ”womans math"? 5 meningsløse timer til 5000 vs 10 meningsløse timer til 8000 uansett er det snakk om bortkastet penger. Alt en PT har å bidra med kan du finne på nett. Anonymkode: 331cb...b46 Faen så nedverdigende du skulle være da? Så klarte du liksom dra inn KJØNN i dette også? Du kan også lære kirurgi på nettet, vet ikke om jeg hadde anbefalt det av den grunn……. Anonymkode: 2daad...e5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #13 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Alt du nevner er en mantra og oppdiktet av PT industrien. Anonymkode: 331cb...b46 Du er vel skeptisk til medisiner og da Anonymkode: 2daad...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Del Skrevet 1. februar Delvis enig i kommentarene om at hvis man har viljestyrke til å komme seg på trening og sette seg inn i hvordan trene effektivt og riktig, så trenger man ikke personlig trener… Men, hvis det å ha en personlig trener gjør at man faktisk kommer igang med trening og finner treningsglede så synes jeg det er verdt det! Det er mye vi betaler for som vi strengt tatt ikke trenger, og vi har alle våre preferanser for hva vi synes er verdt å bruke penger på. Jeg har feks. vaskehjelp, det betyr mye for min familie - men jeg kunne jo bare vasket selv.. Anonymkode: 420d2...428 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 1. februar #15 Del Skrevet 1. februar (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Billigere dess større pakke du kjøper. Er dette det de kaller for ”womans math"? 5 meningsløse timer til 5000 vs 10 meningsløse timer til 8000 uansett er det snakk om bortkastet penger. Alt en PT har å bidra med kan du finne på nett. Anonymkode: 331cb...b46 En dyktig personlig trener hjelper til med å innarbeide god og riktig teknikk øvelser, program oppsett til enkeltindividet som er tilpasset nivå, erfaring, ønsket mål, tanke om belastning og progresjon osv. Jeg er helt enig med deg at man finner mye godt på nett (og mye vranglære). Men hadde det vært så lett, hadde ingen hatt problemer med å verken komme i gang, sette sammen, gjennomføre eller følge en god plan tilpasset eget behov over tid. Færre hadde blitt skadet, og færre hadde etterhvert blitt støttemedlemmer. Det er også vanskeligere å komme igang alene enn det er sammen med noen, og for mange er det å møte opp til en time med en person som fokuserer på deg og dine behov helt nødvendig for å oppnå resultater (resultater kan være på fysisk styrke, mindre smærte, økt utholdent bedre mental helse osv) ❤️ om den vanlige mannen i gata ikke trenger personlig oppfølging av og til, gjennom en trenings verden stappfull av informasjon fra alle kanter, hadde i hvert fall ikke toppidrettsutøvere trengt trenere og coacher 😉 de har jo dette som arbeidshverdag. For noen er det godt, og ikke minst sunt og nødvendig med oppfølging. Både for å få resultater av timene som legges ned, men også for å klare å gjennomføre økter tilpasset behov, med riktig teknikk, slik at treningen fungerer skadeforebyggende, fremfor at man får belastningsskader 🙂 Imidlertid syns jeg mange som bruker tittelen har for lite utdanning og kompetanse. Å holde på med idrett og trening i noen år, og deretter ta et årsstudium er dessverre ikke nok. Endret 1. februar av Marvels 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Del Skrevet 1. februar 31 minutter siden, AnonymBruker said: Som litt erfaren utøver av styrketrening synes jeg PT opplegget et gedigent lureri. Det spille nesten ingenting hva folk gjør av trening, så lenge utholdenhet og styrke økes. Men hvis hensikten med PT er å egentlig for å legge ”ansvar" på en annen enn seg selv. Dvs. du betaler et menneske for å minne deg på å trene. Da hadde jeg heller brukt penger på psykolog. Anonymkode: 331cb...b46 Som er faren i feltet bør du kanskje vite viktigheten av riktig teknikk og at man må legge opp treningen tilpasset kunden. Folk har svært forskjellige behov og skader man må tilrette legge for. Sist men ikke minst et det klart den støtten og motivasjonen man får fra PT er ofte avgjørende for mange. Til og med Therese Johaug trenger hjelp fra en trener, det sier det vel sitt. Anonymkode: bc261...a07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 1. februar #17 Del Skrevet 1. februar 1 hour ago, AnonymBruker said: Som litt erfaren utøver av styrketrening synes jeg PT opplegget et gedigent lureri. Det spille nesten ingenting hva folk gjør av trening, så lenge utholdenhet og styrke økes. Men hvis hensikten med PT er å egentlig for å legge ”ansvar" på en annen enn seg selv. Dvs. du betaler et menneske for å minne deg på å trene. Da hadde jeg heller brukt penger på psykolog. Anonymkode: 331cb...b46 Jeg kan nesten garantere deg at psykolog ikke har samme effekt for trening, og det er mye mye dyrere. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 1. februar #18 Del Skrevet 1. februar 1 hour ago, AnonymBruker said: Key word………. Å begynne å trene som uerfaren kan være farlig, all tid man kan pådra seg unødvendige belastningsskader på kort tid ved å utføre øvelser feil fordi man ikke har kunnskap. Å investere i PT er KJEMPELURT, den kan korrigere deg og gi deg en flying start på treningen. hver krone investert i en god PT er investert i seg selv. Anonymkode: 2daad...e5f Nå synes jeg du overdriver veldig. De aller fleste av oss som driver styrketrening har lært det uten en PT, en PT er absolutt ikke noe must, og det er ikke farlig å drive med styrketrening uten en PT. Hvis man er tålmodig og lærer seg én øvelse om gangen klarer man det fint på egenhånd. Det er også massevis av øvelser hvor skadepotensialet ikke er så stort. Jeg valgte selv å betale for PT etter noen år med styrketrening for å få en teknikksjekk, men opplevde det egentlig ikke som så veldig nyttig. Jeg lærte mer av å filme meg selv. 1 hour ago, AnonymBruker said: Billigere dess større pakke du kjøper. Er dette det de kaller for ”womans math"? 5 meningsløse timer til 5000 vs 10 meningsløse timer til 8000 uansett er det snakk om bortkastet penger. Alt en PT har å bidra med kan du finne på nett. Anonymkode: 331cb...b46 Du ignorerer jo fullstendig den sosiale fordelen med å ha en PT og hvilken effekt det har på motivasjon. Jeg har trent styrke i flere år, og har teknikkmessig ikke hatt så veldig nytte av de to PT-timene jeg har hatt i livet, men hadde gladelig betalt for en PT-pakke eller tre hadde jeg hatt råd. Det å ha noen å diskutere strategier med, noen som pusher deg, foreslår alternativer er noe jeg savner veldig når treningen begynner å bli en kjedelig rutine. For min del har jeg i slike bølgedaler valgt å betale for et onlineopplegg, det er rimeligere, men har gitt en boost. Et fysisk opplegg hadde vært enda bedre men... 💸💸 Hvis en fysisk PT bidrar til at man faktisk kommer inn i en rutine er det jo helt supert. Da har det effekt for det individet. Du kan ikke bare velge å ignorere sosiale og psykologiske faktorer når du skal drøfte effekt av trening, det er jo en helt sinnsyk overforenkling som vi i 2024 vet at ikke holder stand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 1. februar #19 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Billigere dess større pakke du kjøper. Er dette det de kaller for ”womans math"? 5 meningsløse timer til 5000 vs 10 meningsløse timer til 8000 uansett er det snakk om bortkastet penger. Alt en PT har å bidra med kan du finne på nett. Anonymkode: 331cb...b46 Og lekker vannrørene hjemme kan man google seg frem til hvordan det skal repareres. Ny drenering på huset? Bare å sjekke you tube først og leie seg en gravemaskin. Hvorfor sende ungene på skolen? Du kan jo tross alt både lese, skrive og gangetabellen, så dropp skole og lær de opp selv. Selvfølgelig _kan_ man lage seg et treningsprogram og organisere selv, men hvis det hjelper å leie en PT, så hvorfor ikke? Man får tilpasset programmet til sitt eget nivå, feedback på utførelse av øvelsene og ikke minst et spark til å fortsette treningen. Min erfaring er at prisen varierer veldig fra trener til trener, der jeg går koster det ca 1000 per klipp, litt rabatt hvis man kjøper flere av gangen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. februar #20 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 7.00): Du er vel skeptisk til medisiner og da Anonymkode: 2daad...e5f Hva har medisiner med en PT å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå