Gå til innhold

Hva er poenget med å få time på legevakta hvis man uansett må sitte som en idiot og vente i flere timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår når det er drop in. Men vi fikk en time klokka 17, og her sitter vi enda. Det er snakk om at vi kanskje må sitte til klokka 21. Kunne de ikke gi oss en time rundt det tidspunktet, eller bare ha drop in?

Anonymkode: 63b1a...cc0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Time på legevakta??

Anonymkode: 2a6fd...c7c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår når det er drop in. Men vi fikk en time klokka 17, og her sitter vi enda. Det er snakk om at vi kanskje må sitte til klokka 21. Kunne de ikke gi oss en time rundt det tidspunktet, eller bare ha drop in?

De prioriter de viktigste først. Derfor blir din time utsatt.

Anonymkode: 9dcbd...da0

• Liker 23
  • Nyttig 12
Skrevet

Dere har fått time, men kommer det inn pasienter som vurderes høyere på triage enn dere, må dere vente til det blir ledig tid. 

• Liker 19
  • Nyttig 11
Skrevet

Det er fordi det dukker opp noe som haster mer som de må ta likevel… 

Anonymkode: c7578...17b

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Fordi da står du i listen, men all ø-hjelp (som samme lege tar i mot) må prioriteres. Og siden ingen på legevakten er synsk kan man ikke forutse antall pasienter som kommer som ø-hjelp. 

De kunne sikkert gitt deg time kl 21, men dumt om de hadde ledig fram til da og første ø-hjelpen kom 20:55. Du hadde klaget da og.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Men da er det ikke noe poeng med disse timene. Neste gang det er behov, drar jeg til legevakta med en gang, uten å få noe time. Når man må sitte og vente likevel. Mens vi ventet, har det ikke kommet inn en eneste pasient. Vi sitter alene på venterommet.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Fordi da står du i listen, men all ø-hjelp (som samme lege tar i mot) må prioriteres. Og siden ingen på legevakten er synsk kan man ikke forutse antall pasienter som kommer som ø-hjelp. 

De kunne sikkert gitt deg time kl 21, men dumt om de hadde ledig fram til da og første ø-hjelpen kom 20:55. Du hadde klaget da og.

Problemet er at jeg ikke kan sitte her hele kvelden, da jeg må hjem, lage kveldsmat og legge barna. Hadde liksom vært greit å vite når timen EGENTLIG er, så jeg kunne ha kjørt en tur hjem og ordnet det.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er at jeg ikke kan sitte her hele kvelden, da jeg må hjem, lage kveldsmat og legge barna. Hadde liksom vært greit å vite når timen EGENTLIG er, så jeg kunne ha kjørt en tur hjem og ordnet det.

Så da krever du at noen er synske? Eller vil du at de skikkelig alvorlig syke som ikke klarer hverken kjøre, lage mat eller legge barn skal vente mens du er inne? La pasienten med sepsisutvikling krasje totalt fordi du skal legge barn? 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men da er det ikke noe poeng med disse timene. Neste gang det er behov, drar jeg til legevakta med en gang, uten å få noe time. Når man må sitte og vente likevel. Mens vi ventet, har det ikke kommet inn en eneste pasient. Vi sitter alene på venterommet.

Legen kan ha andre oppgaver enn kun legevakt. Så det er ikke sikkert legen er tilstede i det hele tatt. 

• Liker 3
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Så da krever du at noen er synske? Eller vil du at de skikkelig alvorlig syke som ikke klarer hverken kjøre, lage mat eller legge barn skal vente mens du er inne? La pasienten med sepsisutvikling krasje totalt fordi du skal legge barn? 

Det er ikke det jeg har skrevet. Anbefaler at du oppsøker en optiker.

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke det jeg har skrevet. Anbefaler at du oppsøker en optiker.

Det var jo det du skrev. Anbefaler at du oppsøker fastlege isteden.

Anonymkode: 9fe67...3e4

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Legen kan ha andre oppgaver enn kun legevakt. Så det er ikke sikkert legen er tilstede i det hele tatt. 

Men da er det ikke noe poeng å gi oss time klokka det og det, når de allerede nå vet at vi ikke kommer inn på flere timer. 

• Liker 2
Skrevet

Men det virker jo ikke så voldsomt alvorlig, kam du ikke heller få time hos fastlegen imorgen?

Anonymkode: 3c82d...b62

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Det var jo det du skrev. Anbefaler at du oppsøker fastlege isteden.

Anonymkode: 9fe67...3e4

Det kan vi ikke. Jeg har en tenåring med en skade som må registreres I DAG. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mens vi ventet, har det ikke kommet inn en eneste pasient. Vi sitter alene på venterommet.

Det er en ambulanseinngang adskilt fra venterommet. 

Men viss du er frisk nok til å kjøre hjem og ordne med barn , hvorfor går du ikke heller til fastlege i morgen?

Anonymkode: e0b6a...f70

Enig.

Anonymkode: a5c39...735

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Men det virker jo ikke så voldsomt alvorlig, kam du ikke heller få time hos fastlegen imorgen?

Anonymkode: 3c82d...b62

Nei. Fikk beskjed om at skaden måtte registreres i dag. I tillegg er ventetid på vårt legekontor ca. to uker. Vi har heller ikke fastlege.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men da er det ikke noe poeng å gi oss time klokka det og det, når de allerede nå vet at vi ikke kommer inn på flere timer. 

Du vet jo ikke hva som er skjedd mellom du fikk time og til du kom på legevakten. Det kan ha skjedd en større ulykke, alvorlig sykdom som krever tilsyn av legevaktslegen. 

Endret av Ulven
  • Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...