AnonymBruker Skrevet 21. januar #21 Del Skrevet 21. januar For meg hadde et utdrikningslag med f.eks. god middag, noen drinker, quiz, sang og dans holdt i massevis. Folk er jo forskjellig da. Vet du hva bruden selv ønsker? Anonymkode: 3cfb3...a62 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #22 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig vanskelig å planlegge et halvår frem i tid når man har så små barn. Og om det er om 5-6-7 mnd så er det også midt i sommerferien til mange. Kan være vanskelig å låse seg en hel helg i den perioden. Vi har låst 3 uker ferie pga barnehage barn, og skulle jeg reist bort en hel helg så måtte mannen min vært hjemme og muligens tatt ut feriedager om den helgen er på hans jobb-turnus. Barna har krav på 4 uker ferie (som oss voksne) og den siste ferieuken behøver vi egentlig spare til jul/påske og planleggingsdager. Det er ikke bare kostnader men logistikk som skal gå opp, og med en baby på 6 mnd sitter man gjerne hjemme i permisjon og det siste man vil er å reise bort fra barnet sitt. Kan være mange grunner til at de ikke har svart, men jeg hadde ikke klart å planlagt en «jente helg» så langt frem i tid, midt i sommer-sesongen. Anonymkode: 82e2e...9c1 Hvordan ville du løst det? Jeg trenger litt sparringshjelp siden gjestene ikke vil. Jeg tror bruden vil at så mange som mulig kommer, men jeg tror også at hun blir skuffet hvis det blir helt «first price» og ikke noe spesielt. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #23 Del Skrevet 21. januar 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har møtt alle minst 1 gang, men det er en god blanding. Mange har ikke møtt hverandre før. Anonymkode: d137f...dd9 Da tror jeg ikke det frister å tilbringe en hel helg sammen med en stor flokk folk de ikke kjenner. Jeg tror det er hovedproblemet. Anonymkode: 467b2...921 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #24 Del Skrevet 21. januar 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan ville du løst det? Jeg trenger litt sparringshjelp siden gjestene ikke vil. Jeg tror bruden vil at så mange som mulig kommer, men jeg tror også at hun blir skuffet hvis det blir helt «first price» og ikke noe spesielt. Anonymkode: d137f...dd9 Når er bryllupet, og hvor mange er invitert i utdrikningslaget? Anonymkode: 467b2...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #25 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan ville du løst det? Jeg trenger litt sparringshjelp siden gjestene ikke vil. Jeg tror bruden vil at så mange som mulig kommer, men jeg tror også at hun blir skuffet hvis det blir helt «first price» og ikke noe spesielt. Anonymkode: d137f...dd9 Ta en kveld , eventuelt med maks en overnatting? Er det reisevei for mange eller kan dere ha det et sted de fleste bor? Har du lagt frem forslag på flere helger som kan passe de andre? Anonymkode: 82e2e...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella78 Skrevet 22. januar #26 Del Skrevet 22. januar (endret) Jeg har vært med å arrangere flere ganger, og vil si det er tilnærmet umulig å få det til å passe for alle. Har du en eller to av venninnene /slektninger til bruden du er nærme med? Da er det bedre å planlegge mest mulig med de heller.Da kan du presentere et noenlunde ferdig opplegg eller to, og så kan de andre stemme på det som passer best. Feks alt 1: tur avsted, koster ca det og det. Alt 2: Dagsopplegg i nærmiljøet, koster ca det og det. Sett svarfrist - så går du får det flertallet velger. Når vi var unge og barnløse ( og forsåvidt nå igjen når jeg er eldre og barna blitt store ) er det gøy med en helg avsted. Midt i småbarnsperioden kan det være vanskelig for mange å prioritere… Den som arrangerer må nesten ta litt styringen, for ellers er det vanskelig å komme i mål med noe 😊 Endret 22. januar av Bella78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #27 Del Skrevet 22. januar Uansett om folk har dårlig råd så er det utrolig dårlig gjort å bare drite i å svare. De fleste klarer å sette av en lørdag 6 mnd frem i tid. Hadde tatt kontakt med dem 1 og 1 og snakket med personene på tomannshånd. Si det som det er: Du har lyst til å lage et bra opplegg for bruden og du vet hun hadde satt pris på deltakelse. Spør direkte hvordan den enkelte kan involveres. Det må gå an for voksne mennesker å si rett ut at de ikke vil være med… De må ansvarliggjøres! Det å være forlover er en utakknemlig oppgave, samtidig som det kan være veldig gøy også. Anonymkode: 16a4f...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #28 Del Skrevet 22. januar 14 hours ago, AnonymBruker said: Budsjettet er 2000 kr for en helg. Det inkluderer alt. Anonymkode: d137f...dd9 Mulig en helg er for mye for dem? Det burde de selvsagt klare å si selv men... Anonymkode: 0d86a...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #29 Del Skrevet 22. januar Pass på at ikke du blir sittende med utgifter fordi folk trekker seg eller ikke betaler. Anonymkode: ff561...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #30 Del Skrevet 22. januar 14 hours ago, AnonymBruker said: Ja, kanskje det er svaret. Jeg tenkte at det var vanlig pris for utdrikningslag, men det er jo mange som har fått dyrere boliglån det siste året. Synes det er teit av dem å ikke si noe da. Anonymkode: d137f...dd9 Jeg tror det varierer veldig. Jeg har aldri betalt noe særlig mer enn 1000 for utdrikningslag. Men mannen har vært i flere i høyere prisklasse Anonymkode: 0d86a...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella78 Skrevet 22. januar #31 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pass på at ikke du blir sittende med utgifter fordi folk trekker seg eller ikke betaler. Anonymkode: ff561...cde Dette er litt viktig ja, bindende påmelding med forskuddsbetaling.. Alle som selv har vært med på å arrangere noe har forståelse for at man er nødt til det…😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #32 Del Skrevet 22. januar Personlig ville jeg gått for én dag, maks 1500kr per pers, og for all del ikke i fellesferie, da har mange egne planer😊 mitt tips er å lage facebook-event, og f.eks. to klare forslag. Anonymkode: 92c1d...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 22. januar #33 Del Skrevet 22. januar Ta komtakt med noen av dem direkte. Du kjenmet sikkert noen av dem bedre enn andre. Ring og snakk med dem, hør hva de tenker, og evt hvorfor de ikke har svart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #34 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror det varierer veldig. Jeg har aldri betalt noe særlig mer enn 1000 for utdrikningslag. Men mannen har vært i flere i høyere prisklasse Anonymkode: 0d86a...1dd Mye enklere hos gutta 😅 de får melding «møt opp på torget kl 17, ta med badebukse, hjemme søndag kl 15. vipps 3000,- til Jonas innen ons for påmelding» så er den planleggingen ferdig 🙈😂 Anonymkode: a5528...26c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #35 Del Skrevet 22. januar Snakk med de nærmeste direkte, at dey passer for dem. Så lager du ett arrangement og inviterer. det blir den og den helgen. Dette skjer. Påmeldingsfrist innen dato. Vipps til nr, så kommer den som kan og vil. Det passer aldri for alle uansett. Flere kokker mere søl. Regner med siden du er forlover ar du har laget ett opplegg bruden vil sette pris på? 2000 kr 6 mnd frem i tid er overkommelig om det er inkl alt, så lenge folk ikke har lang reisevei Anonymkode: 233bf...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. januar #36 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 23.24): Budsjettet er 2000 kr for en helg. Det inkluderer alt. Anonymkode: d137f...dd9 Vi er to voksne i full jobb med voksne barn, jeg synes dette er for dyrt og omfattende. I etableringsfasen er det jo gjerne enda strammere økonomi og tid. En lørdag holder vel? Og dropp dyre, organiserte aktiviteter. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 23. januar #37 Del Skrevet 23. januar En mulig forklaring på manglende respons, kan være mengden utdrikningslag for de involverte. Dette handler ikke om bruden, eller om deg. Men min erfaring er at mange har hatt veldig fult opp med utdrikningslag og bryllup nå etter pandemien. Om mange er i småbarnsfasen nå, kan det være du er litt uheldig med timingen slik sett også. Interessen og engasjementet kan bli et annet om det er første utdrikningslag du blir invitert til som 25-åring, enn 10. utdrikningslag som 35-åring. I forlengelsen av dette, og som vennlig råd i planleggingen, begrens aktvitetsnivået! Basert på mine erfaringer med en god del utdrikningslag de siste årene og også venners erfaringer, er at det blir lagt opp til alt for mye aktiviteter. Skjønner du vil lage en fin dag for venninnen din. Men å justerere aktivitetsnivået, kan være en suksessformel. Det folk ønsker seg, kanskje spesielt i småbarnsfasen, er gjerne mest en god middag og vindrikking. Min erfaring er at quiz, enkel lek og skravling, slår bedre an en aktivitetsparker og musikkvideoinnspillinger. Som andre har sagt, ta kontakt og hør med et par av brudens nærmeste. Finn en dag/helg som passer for dem, be i alle fall om ærlige tilbakemeldinger på forslagene dine. Personlig synes jeg det er mest mas med sånne avstemminger. Både for den som spør og de som svarer. Veldig dame-greie. For en del er det ikke helt enkelt å planlegge seks måned frem i tid for et utdrikningslag. Igjen - noen kan finne på å ha flere andre utdrikningslag og bryllup denne sommeren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #38 Del Skrevet 24. januar Gode poeng fra Ymra ovenfor. Jeg tror bryllup og utdrikningslag er to tradisjoner som har sklidd fra hverandre. Brylluper har blitt større og festligere, og dermed vokst fra utdrikningslag og gjort sistnevnte litt overflødig. Dessuten gifter folk seg senere, hvilket betyr både de og flere av gjestene befinner seg i en annen livssituasjon med barn og egen familie. Og brudens nærmeste venninner er ikke lenger bare gjengen fra ungdommen, men folk fra forskjellige arenaer og stadier i livet, som ikke alle kjenner hverandre. Det igjen betyr at utdrikningslag oftere velges fra, for folk flest prioriterer jo bryllupet, hvis de må velge. Man går «all in» med bryllupet–avsetter en hel helg til det, reiser dit det holdes, mingler med en masse folk man ikke kjenner, betaler to netter på hotell og evt. barnevakt, gave, nye klær, og hva man ellers trenger for å kunne delta. Fordi selvklart gjør man det. Men når så en forlover kommer og spør om man vil bruke enda en helg, og enda mer penger, på enda fler festligheter, med en stor flokk personer hvorav man kjenner to...? Nei, beklager. Det blir for mye. Anonymkode: 467b2...921 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #39 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 23.01): Jeg skal være forlover og har begynt å planlegge utdrikningslag som skal være til sommeren. Jeg har prøvd å involvere de andre gjestene i valg som f.eks hvilken helg som passer, hel helg eller bare en dag, hva budsjettet skal være per pers og hvilke aktiviteter vi skal gjøre. Dette gjør jeg for å ta hensyn til gjestene, at det blir et budsjett de synes er greit og aktiviteter som alle kan være med på. Problemet er at de svarer ikke. Har laget en gruppe på messenger, men ingen svarer på noe som helst. Jeg aner ikke om dette betyr at alle forslagene mine er dårlige eller om det ikke er så viktig for dem hva det blir. Det er mulig utdrikningslaget er litt for langt frem i tid. Bør jeg heller bare ta en powermove, sette det budsjettet jeg mener er riktig, legge en plan uten å be om innspill og sette en frist for påmelding og betaling? Ville jo ta hensyn ved å involvere de andre, men det funker ikke når ingen svarer Anonymkode: d137f...dd9 Kanskje det et lettere å få tilbakemeldinger hvis du laget et utkast til et utdrikningslag? Sett opp en ca dagsplan med priser og hør om de synes det ser ok ut. Jeg ville tenkt det var lettere enn å la det være helt åpent. Kanskje også legge opp til at tilbakemeldinger kan gis direkte til deg, ikke ei Messenger-gruppe for eksempel (kan være sårt å være den som sier fra om at det blir for dyrt for eksempel). Generelt tenker jeg at en dag holder og at budsjettet bør holdes nede, men det er nå meg… Anonymkode: 3657d...91f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå